iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Synchroniseren outlook 2003 op een windowscomputer met de iPhone in IOS5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/101819-synchroniseren-outlook-2003-op-windowscomputer-de-iphone-ios5.html)

Guest-20180925190238 21-10-11 16:03

In mijn geval heb ik acht groepen in iCloud contacten want ik heb groepen aangemaakt en die heten "persoonlijk in iCloud", "familie in iCloud", "vrienden in iCloud", enz...

Zelfs de contactgroepen synct iCloud met Outlook.

http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ea...cfaa8-cont.jpg

Jepe 21-10-11 16:20

Die groep iCloud heb ik niet. Heb je die zelf aangemaakt of is die door het control panel van iCloud automatisch aangemaakt?

Guest-20180925190238 21-10-11 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 721858)
Die groep iCloud heb ik niet. Heb je die zelf aangemaakt of is die door het control panel van iCloud automatisch aangemaakt?

Die is aangemaakt door het iCloud Control Panel.

Jepe 21-10-11 16:36

Nou daar zit dan waarschijnlijk het probleem. Die wordt op mijn computer niet door het controlpanel van iCloud aangemaakt.
En de agenda staat die ook in een map van iCl;oud?

Guest-20180925190238 21-10-11 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 721874)
Nou daar zit dan waarschijnlijk het probleem. Die wordt op mijn computer niet door het controlpanel van iCloud aangemaakt.
En de agenda staat die ook in een map van iCl;oud?

Dat is net hetzelfde. Één lokale agenda uit outlook.pst en tien agenda's uit iCloud.

Dat probleem bij u lijkt heel erg op iTunes problemen die soms kunnen optreden in Windows.

Doe het volgende eens en maak u geen zorgen, alle data staat in iCloud. Verwijder alles wat van Apple is met Revo Uninstaller (iTunes, Bonjour, Quicktime, Mobile Device Drivers, iCloud, enz...). Installeer dan iTunes en het iCloud Control Panel opnieuw.

Zet voor dat u iCloud Control Panel opnieuw installeert iCloud uit op uw iPhone.

Activeer dan eerst e-mail in iCloud. Sluit Outlook af, kijk of alle mail er staat. Start iCloud Control Panel en activeer nu contacten en agenda's. Er verschijnt nu een "groene progress bar" en de contacten en agenda's worden gedownload.

Activeer nu iCloud op uw iPhone.

Jepe 21-10-11 16:52

Is adt de 30 dagen free Revo uninstaller?

En hoe zet je iCloud uit op de iPhone?

Guest-20180925190238 21-10-11 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 721885)
Is adt de 30 dagen free Revo uninstaller?

En hoe zet je iCloud uit op de iPhone?

Ja, vroeger was er ook een gratis versie.

In instellingen, mail, contacten enz.. account verwijderen.

Jepe 21-10-11 17:05

Misschien een domme vraag:
Als je daar het account verwijdert verwijder je dan niet alles van iCloud of alleen van de iPhone?

Guest-20180925190238 21-10-11 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 721896)
Misschien een domme vraag:
Als je daar het account verwijdert verwijder je dan niet alles van iCloud of alleen van de iPhone?

Alleen van de iPhone. In iCloud blijft alles staan, maar dat schreef ik al in een vorige post.

Jepe 21-10-11 17:33

OK, ik heb alles verwijdert en ga nu beginnen met de herinstallatie. Bedankt voor de uitvoerige hulp.
Zo is hier een complete gebruiksaanwijzing voor andere gebruikers ontstaan.

Ik hou u op de hoogte hoe alles er straks uitziet.

Nogmaals bedankt

Jos Wessels

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 oktober 2011 om 19:10 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 721923)
OK, ik heb alles verwijdert en ga nu beginnen met de herinstallatie. Bedankt voor de uitvoerige hulp.
Zo is hier een complete gebruiksaanwijzing voor andere gebruikers ontstaan.

Ik hou u op de hoogte hoe alles er straks uitziet.

Nogmaals bedankt

Jos Wessels


Wouw...... Het is gelukt.

Hardstuikke bedankt. Alles staat nu goed en de synchronistatie werkt perfect.

Ik had de moed opgegeven!!!

Ik hoop dat heel veel gebruikers van iCloud en Outlook hiervan gebruik zullen gaan maken.

De aanhouder wint.....

Jos

Beek Limburg

Guest-20180925190238 21-10-11 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 721923)


De aanhouder wint.....

Die aanhouder, dat ben ik dan (denk ik) .......:)

Jepe 21-10-11 23:44

Inderdaad, waarvoor mijn dank.

Guest-20180925190238 22-10-11 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 722145)
Inderdaad, waarvoor mijn dank.

Zonder dank, heel graag gedaan :) De enige bestaansreden van een probleem is de oplossing er van ;)

Het is duidelijk dat de reden van het probleem weer eens dat irritante Windowsprobleem met USB-poorten is die iTunes massacreert. Een aangezien iCloud integraal onderdeel is van iTunes, en omgekeerd, krijgt iCloud dan ook problemen.

Hoe ontstaat dat probleem?

Stel je gebruikt iTunes 10.3. Bij de installatie worden de Apple Mobile Device Drivers ter beschikking gesteld aan Windows, maar niet geïnstalleerd. Zodra je een iPhone aansluit op USB-poort 1 bijvoorbeeld installeert Windows de drivers op die poort en alleen op die poort.

Later doe je een upgrade naar bv. iTunes 10.4. Weer worden de drivers ter beschikking gesteld. Je sluit dan bv. de iPhone aan op USB-poort 3. Windows installeert de drivers op die poort en alleen op die poort.

Je hebt nu twee versie van drivers op twee verschillende USB-poorten.

Nu ga je de update doen naar iTunes 10.5 om iCloud te kunnen gebruiken en je sluit de iPhone aan op bv. USB-poort 2. Windows installeert de drivers op die poort en alleen op die poort.

Itunes heeft nu drie versies van de Mobile Device Drivers op drie USB-poorten en weet het nu echt niet meer. Aangezien iCloud geïntegreerd is in iTunes 10.5 weet die het blijkbaar ook niet meer.

De enige oplossing is dan alles van Apple verwijderen met bv. Revo Uninstaller om er voor te zorgen dat de diepste en donkerste krochten van de Windows registry ook opgeschoond worden en alles opnieuw te installeren.

Jepe 22-10-11 10:36

Zo leer ik nog eens wat. Nogmaals bedankt

robvdk 22-10-11 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 721278)
Omdat jij het bent heb ik het even geprobeerd op een Windows 7 Ultimate virtuele machine in Parallels. Ik heb Outlook 2010 gebruikt.

1) In het iCloud Control Panel eerst Mail aanklikken en niets anders. Dat zegt het controle panel trouwens.
2) Outlook vraagt nu het xxxxxx@me.com paswoord.
3) Er werd een een mailbox xxxxxx@me.com aangemaakt + een iCloud folder;
4) Alle mails worden van iCloud geladen;
5) Outlook afgesloten;
6) In het control panel agenda en contacten aangeklikt;
7) Alle contacten die in iCloud staan worden nu geladen;
8) Alle agenda's worden die in iCloud staan worden nu geladen;
9) Outlook geopend. Alle agenda's en contacten staan in Outlook;

Simpeler kan het toch niet ?

Ik weet niet welke contacten er op uw iPhone staan maar als dat de contacten van iCloud zijn zijn dat nu dezelfde als in Outlook.

Ik heb nu al mijn contacten op drie Mac, één iPhone, één iPad en nu ook in Outlook op een Windows virtuele machine.

Ik heb nog een probleem, hij vertstuurd de mail niet in outlook van icloud..... wat doe ik fout

Guest-20180925190238 22-10-11 12:42

Welke smtp server gebruikt iCloud?

En als je toevalig KPN of UPC als provider hebt dan staan die geen SMTP Relay toe. In dat geval moet je de SMTP server van KPN of UPC gebruiken.

Misschien zijn er ook nog andere Hollandse providers die geen SMTP Relay toestan. Ik ken alleen maar KPN en UPC.

robvdk 22-10-11 14:01

ik gebruik ziggo misschien is dat het probleem

Jepe 22-10-11 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvdk (Bericht 722348)
ik gebruik ziggo misschien is dat het probleem

Met ziggo werkt het ook niet. Ga in outlook naar accountinstellingen . Kies voor het .me account. Druk op test instellingen en dan zie je dat de smtp server niet reageert.
Je kunt daar dan voor uitgaande post vermelden: smtp.ziggo.nl.

Ik gebruik altijd het ziggo account.

Guest-20180925190238 22-10-11 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvdk (Bericht 722348)
ik gebruik ziggo misschien is dat het probleem

Nee, Ziggo werkt met smtp.me.com op poort 587 met SSL ingeschakeld.

http://www.imgdumper.nl/uploads4/4ea...a1dba-smtp.jpg

Jepe 24-10-11 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 722360)
Nee, Ziggo werkt met smtp.me.com op poort 587 met SSL ingeschakeld.

Ik ben klant van ziggo maar deze instellingen werken bij mij niet.
Helaas


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.