iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail verspringt naar Springboard binnen 1 seconde (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10205-mail-verspringt-naar-springboard-binnen-1-seconde.html)

basbas 28-03-08 22:54

Mail verspringt naar Springboard binnen 1 seconde
 
Hoi - ik heb sinds een paar dagen een iPhone 114, werkte perfect na de jailbreak/unlock via Ziphone 2.6b. Echter een paar uur geleden had ik een vastloper. Gerestored, opnieuw Ziphone gebruikt, alles weer geinstalleerd etc. Echter, Mail werkt niet meer, verspringt binnen 1 seconde naar Springboard. Al mijn mailinstellingen zijn perfect, maar toch werkt het niet. Ik heb dit forum afgezocht alsmede internationale fora, maar ik heb nog niet een eenduidig antwoord kunnen vinden. Zou iemand mij kunnen helpen?

Heb je een oplossing dan hoor ik het erg graag!

Alvast bedankt!

basbas 28-03-08 22:58

Ik krijg trouwens in iTunes de melding: ..iTunes kan mail niet synchroniseren omdat iPhone synchronisatie afbreek (zoiets)...

w.d 29-03-08 15:40

Ik probeer BasBas te helpen. We hebben het volgende gedaan:
-in iTunes restore uitgevoerd naar 1.1.4
-vervolgens ZiPhone gedraaid ('Do it all')

Maar het probleem blijft...
Ik zou toch verwachten dat een restore van de firmware de iPhone min of meer in fabrieksstand zet en dat alles weer werkt zoals OTB, maar ook nu werkt de mailapplicatie niet.
Heeft iemand een idee hoe we hem "zoveel mogelijk" terug in fabrieksstand kunnen krijgen?

ASNNetworks 29-03-08 16:08

Je moet iets doen met mail.app met terminalvt00 op je iPhone, maar ik weet niet meer wat het was...Ik had dit probleem ook, en moest een command doen, en deed het daarna wel...Dus moet je ff zoeken naar 'Mail.app crash iPhone' ofzo...
Maar als je het probleem hebt zoals ik, kan het wel gefixt worden...

truckdiver 29-03-08 16:18

zet je nadien je backups terug op je iphone?niet doen
iphone als nieuwe iphone aanmelden bij itunes na unlock en probleem zou opgelost moeten zijn

w.d 29-03-08 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 89368)
zet je nadien je backups terug op je iphone?niet doen
iphone als nieuwe iphone aanmelden bij itunes na unlock en probleem zou opgelost moeten zijn

Yep, dat was de oplossing! Thanks!

basbas 29-03-08 19:15

opgelost!
 
Thanks Truckdriver, dat was inderdaad de oplossing...:)

Bomans 29-03-08 19:29

Niet goed genoeg gezocht hoor.
Is al een paar keer besproken op dit forum
Heb dit trouwens ook voorgehad.

Heb het opgelost via dit:

fix voor mail en cookies in Safari

Code:


chown -R mobile:mobile /private/var/mobile/Library/Mail

Code:


chown -R mobile:mobile /private/var/mobile/Library/Cookies


ASNNetworks 29-03-08 20:04

Dit command bedoelde ik ja...Zo werkte het bij mij namelijk...

croiman 29-03-08 20:07

Da is een teken da mail crashed, vraag aan iemand anders de originele MobnileMail.app en copieer die gewoon na je applications map en herstart je iphone

Bomans 29-03-08 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 89463)
Da is een teken da mail crashed, vraag aan iemand anders de originele MobnileMail.app en copieer die gewoon na je applications map en herstart je iphone

Waarom zou je nu zoiets doen?
Bovenstaande werkt toch ook perfect.

Kermi 29-03-08 22:07

Of je kan gewoon SyncFix vaan de iClarified Repo installeren, werkt ook en is gemakelijker..;)

croiman 29-03-08 22:20

Ha de Symlinks, ja ok. Das bij 1.1.4 iphone waar soms slechte symlink bij gebeurd, ok dan, ikke verkeerd.

19batman77 08-04-08 23:16

door die syncfix is het bij mij ook gefixed (had een 1.1.1. OTB telkens geupdate en vervolgens restored van itunes..

iclarified repo is trouwens: installer.iclarified.com

cheers!

alejandro 13-04-08 17:46

Hola Bomans,
Kun je voor mij als leek wellicht uitleggen waar en hoe ik die codes invoer?
alvast bedankt
Alejandro

croiman 13-04-08 17:49

terminal.app of term-vt100 installeren via installer. app starten en commands invoeren en enter drukken.

alejandro 13-04-08 18:57

Hi Croiman, als ik term-vt100 probeer te installeren krijg ik eerst may be unsafe to install, als ik dan install druk, dan krijg ik error, package download failed... HELP!!

gracias
Alejandro

croiman 13-04-08 19:13

andere source nemen, er staan er 2 of 3 in de installer.

ArB 13-04-08 19:17

De payload vt100 gebruiken via iliberty, kan prima op een reeds geunlocked systeem :)

alejandro 15-04-08 21:09

Ben er nog niet helemaal uit, heb moeite om die vt100 te installeren... hoe kom ik aan iliberty?
gracias...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.