iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Dual simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10216-dual-simkaart.html)

Vienna-Dutchman 06-06-08 23:00

Ok Croiman, bedankt voor je snelle antwoorden hoor! Heb je eigenlijk ook nog tijd voor andere dingen behalve in dir forum te lezen en ons allemaal te helpen?

croiman 07-06-08 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vienna-Dutchman (Bericht 123158)
Ok Croiman, bedankt voor je snelle antwoorden hoor! Heb je eigenlijk ook nog tijd voor andere dingen behalve in dir forum te lezen en ons allemaal te helpen?

Off-topic

natuurlijk, k zwerm overal over hahahaha , geen probleem, graag gedaan greetz


wouter3 08-06-08 22:30

magic sim
 
Hi Croiman,

Heb je de v2 sim kaart nog kunnen vertalen voor je magic sim?

Of weet je nog van bestaande multi sim die een v2 kaart aankunnen?

croiman 08-06-08 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter3 (Bericht 123891)
Hi Croiman,

Heb je de v2 sim kaart nog kunnen vertalen voor je magic sim?

Of weet je nog van bestaande multi sim die een v2 kaart aankunnen?

1 : negatief, program werkt niet zoals t moet dus begin er nog nie es aan.......

2 : ook negatief, helaas nog niet.

Quarre 23-06-08 15:02

Heb hier ook een probleem, zit met een 15th generation dual sim.

Mooi verknipt en geschuurd, beide sims werken met ghostsim in andere telefoon..

Echter als ik ze in de houder steek, zegt hij "geen sim geïnstalleerd"

Heb beide metalen hulsjes al geprobeerd, maar geen verandering..
Iemand een idee?

Of gewoon kapotte 15th gen dualsim?

Philro 23-06-08 15:38

Als het goed is zit er om hetgeen waar de verknipte simmetjes zitten kleine koperen rondjes. Probeer deze heel voorzichtig met bijvoorbeeld een balpen ietsjes door te drukken ( pas op dat je er niet doorheen druk!) het kan n.l. zijn dat deze niet genoeg contact maken, dit wil wel eens helpen.
Succes

mrsensei45 10-07-08 00:41

werkt de 15th gen ook met nieuwste iphone 3G?

Zoals je weet wordt er in de handleiding geleverd bij de dual-sim geproken over delijntjes op sticker die op de sim geplakt moet worden om goed te knippen. jullie weten wat ik bedoel hoop ik.
Mijn kpn simkaart heeft een andere (lijkt iets bredere) gouden connector op de simkaart zitten. De lijntjes die je moet zien te vinden op de simkaart lopen ook anders dan bij telfort en vodafone simkaarten. Ik ben dus bang dat ik de boel ga verknippen. Ik krijg vrijdag mijn t-mobile simkaart en ga die gebruiken met kpn...

croiman 17-07-08 23:04

wie probeerd wie weet he, normaal zou da toch geen probleem mogen zijn hoop k

Robert M. 24-07-08 13:46

Ik had het zelfde probleem.

Als je het knipstikkertje erop plakt lijkt het alsof de chip in de simkaart te groot is.

Ik had echter de verkeerde dualsim gehaald.. was iets te snel met kopen.. de 16gen Cut

De 15gen Cut moet er eigenljik in,, deze heb ik nog niet geprobeerd :D dus kan helaas niet bevestigen of je gewoon kan knippen of niet

Maar zoals gezegt is.. wie niet waagt wie niet weet.. die simkaarten zijn gratis dus mogt het mis gaan kan je gewoon naar een KNP shop om nieuwe te halen.. kost 5 min ofzo :D

croiman 24-07-08 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. (Bericht 152221)
Ik had het zelfde probleem.

Als je het knipstikkertje erop plakt lijkt het alsof de chip in de simkaart te groot is.

Ik had echter de verkeerde dualsim gehaald.. was iets te snel met kopen.. de 16gen Cut

De 15gen Cut moet er eigenljik in,, deze heb ik nog niet geprobeerd :D dus kan helaas niet bevestigen of je gewoon kan knippen of niet

Maar zoals gezegt is.. wie niet waagt wie niet weet.. die simkaarten zijn gratis dus mogt het mis gaan kan je gewoon naar een KNP shop om nieuwe te halen.. kost 5 min ofzo :D

ik heb een 15gen liggen, met mijn ervaring hierin, 15 werkt super en de 16de gen moet ook werken in iphone, alleen de zwarte chip is iets te dik.

En inderdaad, je krijgt gratis een nieuwe simkaart in de winkel met je oude nummer.

Robert M. 24-07-08 13:52

alleen erg vervelend als je je nummers op hebt geslagen op de verknipte simkaart :P beste kan je wel ff een kopie maken van je contacts in dit geval.. dan ben je tenminste niet al je contacts kwijt :D

croiman 24-07-08 13:54

En als je schrik hebt voor je sim kapot te maken, ik heb nog een dual-sim kniptang liggen die ik samen met de dual-sim 15th gen weg doe.
Tang werkt goed, zelf niet meer knippen.

farrari 31-07-08 22:36

Wat een poppenspul die 16A, Chipje is zo dik dat het er nooit inpast zonder dat je je simkaarthouder kapot knipt, (heb ik dus gedaan) met als gevolg dat het dan nog met veel kracht erin geduwd moet worden.
Maar hij zit er nu in, en zoals het er nu uitziet zal ie er ook nooit meer uitkomen, LETTERLIJK, hij zit zo vast als een huis. Krijg er absoluut geen beweging meer in, heb al 2 paperclips afgebroken.

Maar het ergste van alles is dat ie het niet doet, krijg alleen maar `geen sim` Dus nu zit ik mooi te kijken.

Troep is het. Ook het metalen schuifje wat erbij zit is te lang, 2mm te lang ofzo want het snijd gewoon door de pootjes het zwarte chipje.

Kortom, 18 euro armer, een kapotte Iphone (zoals het er nu uitziet) en kapot "dual-sim adapter".

Mijn mening: begin er niet aan, past niet, werkt niet, en je kunt dus je Iphone mollen.

Doe er je voordeel mee.

croiman 31-07-08 22:42

inderdaad, de 16A dual-sim is de chip wa te dik, daarom dat ik al langer dus de 15A dual-sim aanraad.

Je kunt ook met fijn boor ook een gaatje boren in je simtray juist waar de zwarte chip komt van de dual-sim, dan is het probleem ook opgelost.

Had je meerdere treads of posts ivm dual-sim gelezen hier, dan wist je dat op voorrand dat de 16A zijn chip iets dikker is dan de 15A dual-sim.

farrari 31-07-08 22:53

Ja had het wel doogelezen, maar ik ben eigenwijs en las dat een aantal ook de 16a aan de gang hadden. En wilde de 15a eigenlijk niet omdat die geen 3G ondersteuning heeft. (16A heeft wel 3G) Mijn 3G Iphone kan ieder moment binnen komen.

Maar ja jammer voor mij, heb inmiddels wel de simtray weer open. (met behulp van een scherp mes) Het hele chipje is nu stuk heeft blijkbaar vast gezeten, en daarom kreeg ik hem ook niet meer open.

En gelukkig werkt mijn originele sim nog. Pffffff

Ga toch weer een 16A bestellen op Ebay. En geef het nogmaals een kans, maar nu ga ik de boel wat afschuren net zoals zovelen hebben gedaan.

croiman 31-07-08 23:00

klein gaatje boren waar de zwarte chip van de dual-sim op je simtray komt in je sim-tray.
En je simkaarten beetje afschuren helpt, maar nie teveel schuren, als je de chip van je simkaart raakt met schuren, werkt je simkaart nie meer. (krijgt toch gratis een nieuwe in gsm-winkel)
K heb hier ergens op forum foto's ervan gezet in een tread, daar zie je t duidelijk in.

thawatcher 31-07-08 23:01

Met zo'n dual simkaart... zijn die sim kaarten dan beiden tegelijk actief?
Of is het zo dat je telkens maar 1 tegelijk in gebruik kan nemen?

Abu 01-08-08 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thawatcher (Bericht 157718)
Met zo'n dual simkaart... zijn die sim kaarten dan beiden tegelijk actief?
Of is het zo dat je telkens maar 1 tegelijk in gebruik kan nemen?

Er is er maar één actief en je kan overschakelen door een bepaald nummer in te tikken

croiman 01-08-08 01:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 157781)
Er is er maar één actief en je kan overschakelen door een bepaald nummer in te tikken

of in het menu - settings- phone - sim applications - sim 1 or 2 te kiezen,

of door daar in te stellen om de hoeveel minuten de dual-sim wisselt tssn de twee nrs automatisch.

3 mogelijkheden om te wisselen tssn de simkaarten.

Henrimaximaal 06-08-08 01:54

ff voor de duidelijkheid het volgende: de 16th werkt prima MAAR... Geen 3G ondersteuning op de TM sims.....
Maw wel bellen op je abbo maar geen snel internet.....snik snik.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:53.