//

Dual simkaart

Dual simkaart discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de vele problemen met 16th gen dual sim, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een 15th gen dual sim betseld via Ebay (voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #201  
Oud 09-08-08, 20:54
farrari farrari is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 10
Standaard

Na de vele problemen met 16th gen dual sim, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een 15th gen dual sim betseld via Ebay (voor slechts 7,85 euro inkl. verzendkosten).

Gister thuisgekregen, allemaal netjes verpakt etc.....

Met dunste metaaltje in mijn Iphone geschoven (eerst de simmetjes wat afgeschuurd) en tot mijn verbazing paste hij er perfect in zonder al teveel wringen.

Maar ja, kreeg alleen maar geen service in beeld. Dus sim er weer proberen uit te halen, no way, is er absoluut niet meer uit te krijgen.
Had hem +/- 3 mm open (de simtray) maar verder no way. Met de tang proberen eruit te trekken maar nee zit echt muur en muur vast. (dit is dus GVD de tweede die er niet meer uit te krijgen is).
Op youtube een video gaan zoeken hoe de Iphone open te maken is, zodat ik dus die sim er weer uit kan krijgen.
Na heeeeel veel zweten en wringen toch de Iphone open gekregen, maare die dual-sim is er noch steeds niet uit te krijgen. Daarna met een tang nogmaals aan die simtray zitten hengsten, en ja hoor oppeens schoot ie eruit.

Ikke blij, maar voor kort dan, want wat blijkt. Hij heeft ook de hele binnen kant van de simkontacten van de Iphone vernield, het metalen onderkantje is achter de simkontacten blijven hangen (daarom kreeg ik natuurlijk ook de sim er niet meer uit), met als gevolg dus alles beschadigd, zowel mijn simtray als de simcontacten.

Konklusie: heb dus nu een hele mooie (licht beschadigde) IPOD.

GSM gedeelte is dus zodanig (onherstelbaar volgens de geleerden) beschadigd dat hij absoluut geen simkaarten meer kan lezen.

DUS DIE ZGN DUAL SIMS MOLLEN LETTELIJK JE IPHONE, NIET DOEN !!!!!!!!!

Wees gewaarschuwd !!!

ach ja, heb altijd al een Ipod gewild.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 09-08-08, 23:59
Henrimaximaal Henrimaximaal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: den bosch
Berichten: 4
Standaard

heb ik nog een vraagje....heb je geen service op de 3G stand of als je 3G uit hebt?
Ik ben nl tot de ontdekking gekomen dat de magicsim geen usim-kaart van tmobile ondersteunt.
Ik heb hem er wel in zitten maar werkt alleen als 3G uit staat.
Ben erg benieuwd....
  #203  
Oud 18-08-08, 23:58
Phonupe Phonupe is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Sinds vorige week de nw iPhone in huis, ga eens een poging wagen met dual sim om zakelijk en prive in 1 telefoon bij me te dragen. Vraag: heeft iemand hier nog een 15gen + simknipper voor me liggen ter overname?
  #204  
Oud 20-08-08, 09:06
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Ik was vrijdag 8 Augustus terug gekomen vakantie en had mijn pakketje ontvangen wat ik bij Croiman had besteld

Ik was toen 9 Augustus in de ochtend begonnen aan het proces.. alles ging goed zeker met die die tang, alleen was ik te enthousiast met het lichtjes opschuren, waardoor er maar 1 sim het deed Als ik op "switch number" drukte had ik ineens "No Simcard Installed" hehehe.. dus kon ik weer naar de vodafone shop om 2 nieuwe simkaartjes te halen.. Denk dat ik vanavond het weer probeer..

Ik vroeg me alleen af hoeveel de dualsim adapter kan verdragen.. dus of hij het nu nog wel doet.. heb hem er meerdere malen in en uit gehaald en met de simkaartjes geklooid

Greetz Ro'
__________________
Bor3d @ Stage
  #205  
Oud 21-08-08, 12:59
sportwereld sportwereld is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Castricum
Berichten: 16
Standaard

Heb hier een 16e gen en netjes een sleufje gemaakt in de simkaart houder. Alles past prima, maar omdat ik de SIM van mijn werkgever nog niet wil verknippen gebruik ik maar 1 sim. Helaas krijg ik de melding 'geen simkaart aanwezig'. Heeft dit te maken met de dualsim houder of om dat ik maar 1 sim gebruik. Zou iemand met een werkende 16e gen eens willen test met 1 sim ipv 2 sims...
  #206  
Oud 21-08-08, 13:14
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Ik denk dat het ligt aan het feit dat jij maar 1 geknipte sim erin heb zitten

Ik had namenlijk in mijn sim adapter 1 functionerende en 1 niet functionerende.. omdat ik ze had opgeschuurd en ik was iets te enthausiast geweest

Dus toen ik hem er in had deed ie het.. en toen had ik in het menutje switch number gedaan.. toen deed ie het niet meer

Misschien moet je hem eens in de andere doen.. want ik denk dat hij nu de lege probeerd te lezen
  #207  
Oud 21-08-08, 17:55
sportwereld sportwereld is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Castricum
Berichten: 16
Thumbs up

Heb de stoute schoenen aangetrokken en de tang in de werkgever sim gezet en alles, met 16e gen magicsim, werkt. Moest wel een klein gleufje in de simkaart houder van de iPhone frezen, de geknipte simkaartjes afbramen (komt door de tang) en iets van de dikte afschuren. Wel jammer dat beide sims van dezelfde provider zijn, beetje verwarrend...
  #208  
Oud 23-08-08, 20:58
m.m.g.horsch m.m.g.horsch is offline
 
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeWebd Bekijk bericht
Nog groen achter m'n oren voor wat betreft dit forum!

Toch maar direct even een kleine tip met jullie delen....
Voor een kleine 17 euro heb ik een dual-sim adapter in m'n iPhone kunnen proppen.
Werkt perfect!!!
Ik ben nu in staat om zowel m'n kpn als m'n vodafone sim te gebruiken, zonder elke keer op zoek te gaan naar een paperclip.
Je kan switchen zonder de phone opnieuw op te starten etc etc.
Ik zal me er verder niet teveel over uitlaten, want dan gaat het erg op reclame lijken.

Anyway, voor diegene die met 2 of meer telefoons op zak lopen wellicht het proberen waard!

Gegroet lieve kijkbuiskinderen.
Om welke dual sim kaart gaat het daarbij, is deze relatief makkelijk te plaatsen en waar is deze te bestellen?
  #209  
Oud 29-08-08, 10:11
kove kove is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard Dual Sim voor t-mobile 3g beschikbaar???

weet iemand of er inmiddels al een oplossing (adapter) beschikbaar is op de markt die wel om kan gaan met de nieuw 3g t-mobile sims?
15th and 16th gen ondersteunen dit niet bij de t-mobile sims.
  #210  
Oud 06-09-08, 09:50
jaaplankamp jaaplankamp is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

Werkt gewoon niet, de chip die er op zit past niet in de slede van de iphone, is gewoon te dik. afschuren van sim werkt niet, het probleem zit in de chip!
Volgens mij is het de verkoper die reclame maakt voor dit onderwerp op dit forum!
  #211  
Oud 06-09-08, 10:38
sportwereld sportwereld is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Castricum
Berichten: 16
Standaard

Je moet wel wat aanpassen zie plaatjes...
Met deze aanpassing past de 16e GEN wel in de 1e generatie iPhone, het werkt bij mij...




Zo plaatjes de sim...



Succes...

Laatst gewijzigd door sportwereld; 06-09-08 om 12:59.
  #212  
Oud 06-09-08, 11:24
jaaplankamp jaaplankamp is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

Ook hier helaas geen succes, blijft te dik.
16 gen dual sim past niet in 1e gen iPhone
  #213  
Oud 06-09-08, 11:48
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Het wordt ook aan geraden om de 15 Gen Cut te proberen!, 16 Gen past inderdaad niet.. als je het forum een beetje had door gelezen had je dat geweten!
  #214  
Oud 08-09-08, 22:52
jaaplankamp jaaplankamp is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

Op deze site staan ook succes verhalen met 16 gen.
15 gen is niet meer te koop. Hoe krijg ik nu 2 simkaarten werkend in mijn iPhone? Iemand tips?
  #215  
Oud 08-09-08, 23:31
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaaplankamp Bekijk bericht
Op deze site staan ook succes verhalen met 16 gen.
15 gen is niet meer te koop. Hoe krijg ik nu 2 simkaarten werkend in mijn iPhone? Iemand tips?
Ik heb nog 4 stuks Magicsim 15th gen liggen. Gratis af te halen, maar alleen afhalen!

1 per persoon.

Laatst gewijzigd door Fresh; 08-09-08 om 23:39.
  #216  
Oud 09-09-08, 09:25
Robert M.'s schermafbeelding
Robert M. Robert M. is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Swifterbant
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Robert M.
Standaard

Is er ook bekend waarom 15Gen niet meer te koop wordt aangeboden dan?
  #217  
Oud 13-09-08, 17:30
christa de jonge christa de jonge is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik zou ook heel graag een dual sim willen in mijn iphone. Moet de iphone hiervoor eerst geunclocked worden? Zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan?
  #218  
Oud 13-09-08, 17:47
christa de jonge christa de jonge is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 2
Standaard

Moet je telefoon hiervoor unlocked zijn?
  #219  
Oud 13-09-08, 20:03
iGregor's schermafbeelding
iGregor iGregor is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Zutphen
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar iGregor
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ik heb nog 4 stuks Magicsim 15th gen liggen. Gratis af te halen, maar alleen afhalen!

1 per persoon.
Waar kan je hem afhalen dan?
En stel dat ik de verzendkosten betaal?
__________________
Werkzaam bij MediaWaaier in Zutphen. Ontwikkeling van iPhone, iPad (en eventueel ook Android) apps.
  #220  
Oud 14-09-08, 23:15
jaaplankamp jaaplankamp is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 54
Standaard

waar kan ik hem afhalen? Ik kan dinsdag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 04:42
Windows: Micro simkaart maken van een normale simkaart The Raptor iTunes 0 27-08-10 17:10
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 08:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.