//

Dual simkaart

Dual simkaart discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal. Ook in ben in het bezit van een iPhone 3GS. Ik heb deze iPhone nu ongeveer 6 weken in mijn bezit en hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #281  
Oud 01-01-10, 21:57
vinnie77 vinnie77 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Hallo allemaal.

Ook in ben in het bezit van een iPhone 3GS.
Ik heb deze iPhone nu ongeveer 6 weken in mijn bezit en hij bevalt me goed.
Ik gebruik hem momenteel met mijn zakelijk-KPN-abonnement, waarop geen data-verkeer cq. internet zit.

Dus ik kan thuis wel met mijn iPhone op internet als ik hem via Wi-Fi thuis laat lopen, al met al is dit niet iets wat ik wil.

Her en der op internet wat gezocht. Uiteindelijk hier maar mijn vraag stellen.

Jailbreak etc... heb ik volgens mij niet nodig, is volgens mij een simlock-vrije iPhone, want zonder gekke dingen startte die op met mijn KPN abonnement.
Nu wil ik dus een data-abonnement aanschaffen, waarbij ik dan beide sims in mijn iPhone kan stoppen. (zowel KPN-zakelijk, als het "ïnternet"-abonnement
Het volgende: Ik lees namelijk over verschillende soorten versies simkaarten etc... 15th gen 16th gen etc.. Wat krijg ik nou voor simkaartje erbij bij het aanschaffen van een data-abonnement?? Of is dat ook afhankelijk van eea??

Hierna zal ik dus een Simore Platinum moeten kopen, kaarten op maat knippen en in de iPhone stoppen?? Is het allemaal zo makkelijk als ik hierboven denk/tik?? Of zie ik bepaalde dingen over het hoofd???

Aan hetgeen nibbles & EmielOrdelmans schrijven zijn de ervaringen goed, ben er benieuwd.

Wil eigenlijk snel aan de slag met beide sims in de iphone.

Ik hoor graag van jullie

Alvast bedankt.

Gr. Vincent
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 02-01-10, 22:15
nibbles nibbles is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Hmmm die Simore gaat bij mij toch niet lekker hoor.

Dat knippen van de SIM-kaarten is even eng in het begin, maar uiteindelijk is ontzettend makkelijk. Even testen in de 'single' houdertjes en ze doen het prima.

Maar in die dual-adapter stoppen werkt bij mij niet goed. Je moet ze er netjes op plakken en kan er dan een sticker overheenplakken waarmee je ze goed vastzet. Even met een stylus-pennetje oid op de randjes aan de achterkant drukken en dan zou het moeten werken.

Bij mij werkte het in het begin, en je kan netjes namen instellen per SIM, allemaal heel handig. Switchen gaat ook goed. Je kan ervoor kiezen om op het homescreen de SIM-naam te laten zien maar je kan het ook uitzetten. So far so good.

Maar na een aantal minuten krijg ik ineens de melding No-Sim. Het lijkt erop dat de connectie tussen de sim-kaarten en de adapter toch niet zo lekker zit. Komt erg nauw. Tips van Simore (die overigens wel netjes via e-mail reageert op mijn vragen) waren om een extra plakkertje op de sim-kaart te doen om hem dikker te maken. De adapter erinstoppen gaat al best wel moeizaam dus dat doe ik heel voorzichtig. Extra dik maken vertrouw ik niet helemaal. Zeker na een plakbandje erop dat binnenin de iPhone in een rimpel werd geduwd. Je leest af en toe verhalen van mensen die hun SIM-kaart er niet meer uitkrijgen enzo...

Ik zit er nu aan te denken om die van G-Telware te kopen. De ervaringen op andere fora zijn erg goed. In die versie hoef je niet met plakkertjes te klooien maar krijg je een apart SIM-kaart houdertje voor je iPhone:
Erste digitale Dual SIM Karte für das iPhone 3G 3G S Nokia N95 und HTC Mobile Phones! - G-Telware

Enige wat me nog tegenhoudt zijn de verhalen (die overigens ook voor Simore gelden schijnt) over het niet werken van GPS? In de korte tijd dat de Simore bij mij werkte deed de Google Maps GPS het goed, ik had het gelijk even getest. Maar bij navigatie-software Navigon schijnt er een probleem te zijn. Nou hoop ik dat dit aan Navigon ligt, want geen GPS zou erg vervelend zijn.

Iemand ervaring met Simore of G-telware dual sim adapters en 3rd-party GPS apps?
  #283  
Oud 03-01-10, 11:48
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Bedankt voor het delen van je ervaringen met deze dual sim houder. Heb soortgelijke problemen gehad met een de vroegere 15th gen dual sim. Het probleem blijft dat de sim houder van de iPhone zeer smal is, dus als je met plakkertjes moet werken krijg je geheid problemen. Laat even weten als je die nadere sim houder nog aanschaft hoe die dan functioneert.
  #284  
Oud 03-01-10, 13:09
janvs janvs is offline
• iOS 2.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: belgie
Berichten: 20
Standaard

ik herken jou probleem. ik heb hetzelfde ondervonden dat hij na enige tijd aangeeft " no sim" Ook als ik de simore card met twee simkaarten erop daarna in een Sony telefoon stopte gaf hij ook aan " no Card" Vaak deed hij het de volgende dag weer wel tot na een half uur weer verscheen 'No sim" Ik heb hem terug gestuurd naar zwitserland compleet met de twee simkaarten erop en gevraagd of ze hem zo eens wilde uitproberen en het probleem te kunnen traceren . Ik heb hem nog niet terug dus nog even wachten.
  #285  
Oud 03-01-10, 14:02
vinnie77 vinnie77 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 2
Standaard

Heren bedankt voor de antwoorden, al met al een topic om te blijven volgen tot er iets is wat daadwerkelijk goed gaat werken, die zijn we hier nog niet tegen gekomen..........

Gr. Vincent
  #286  
Oud 18-01-10, 18:23
miauw miauw is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

enige idee waar ik het kan kopen voor een mooie Prijs?
  #287  
Oud 19-01-10, 10:06
nibbles nibbles is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Hier:
Erste digitale Dual SIM Karte für das iPhone 3G 3G S Nokia N95 und HTC Mobile Phones! - G-Telware
  #288  
Oud 21-01-10, 22:33
danigator danigator is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb zelf zo'n Magic-Sim 23rd CUT kaartje gekocht maar ik krijg hem niet in de Iphone, dit komt door de verdikking bij de chip bovenaan. Beetje jammer wel.
  #289  
Oud 23-01-10, 15:42
nibbles nibbles is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Dat heb ik inderdaad ook gelezen over de magic-sim. Rot zeg. Er zijn mensen die een kleine uitsparing hebben geboord in de sim tray waardoor het wel past.

Best de moeite waard want zo'n nieuwe sim-tray kost maar een paar euro.
  #290  
Oud 27-01-10, 17:58
reynaert reynaert is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

Interessante posts, heb ik veel aan als nieuwe member, bedankt!

Simore platinum schijnt dus te werken maar de ervaringen verschillen (no SIM schijnt vaak te gebeuren).

Iemand al ervaring met de duo sim van G-Telware??

Verder enig ervaring met het kopieren van meerdere simkaarten naar 1 'supersim'? Duosim|GSM 3G Mobile Phone|Dual Sim Card Adapter|Dualsim|Twin sim|Magicsim|Ghost sim|Supersim Cloner

Ik wil snel een van de duosims bestellen dus ervaring is welkom!
  #291  
Oud 11-02-10, 22:21
J-P J-P is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Standaard

Volg dit topic al een tijdje en ben ook via google het e.e.a. aan het zoeken, maar wordt er nog niet veel wijzer van. Ik zie wel dat de Simore oplossing nu ook in NL verkrijgbaar is http://www.dual-sim.nl/simore-platin...dpa-p-209.html Hoe zijn de ervaringen inmiddels met Simore? Zijn er nog steeds problemen?

Dan nog de clone of kopieer oplossing, zou dit werken? Via google zijn verhalen te lezen dat het clonen/ kopieren nog al eens vastloopt.

Ik hoop dat iemand wat recentere ervaringen heeft.
  #292  
Oud 12-02-10, 10:20
vlooij vlooij is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 3
Standaard

Ook ik volg het al een tijdje, ook erg benieuwd naar de beste oplossing...
Zag wel een oplossing waar ze het hier nog niet over gehad hebben: iPhone Dual Sim - iphone dual sim case + battery pack . Je Iphone wordt er wel wat groot en zwaar door.

Iemand enige ervaring met zoiets?
  #293  
Oud 21-02-10, 18:19
Stevo's schermafbeelding
Stevo Stevo is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 78
Standaard

Net als vlooij heb ik eventueel interesse in dit systeem.
Dual sim, extra batterij. Zal idd wel wat zwaarder zijn maar is tevens ook extra bescherming voor de iphone.

Iemand die dit al heeft uitgeprobeerd??

usbfever.com - Accessories for USB Gadgets, PC, iPhone / iPod, PDA / Phone Accessories, Charger, Bike / Car Mounts


Zolang je op beide nummers niet terzelfdertijd te bereiken bent, is dit voor mij nog steeds geen oplossing. Net als anderen werk ik zowel in BE als NL.
  #294  
Oud 12-03-10, 18:39
moononline moononline is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard

Kan hij ook in de originele iphone of moet hij ge jailbreaked zijn?
  #295  
Oud 12-03-10, 19:04
janvs janvs is offline
• iOS 2.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: belgie
Berichten: 20
Standaard

ik heb m'n Simore card weer terug gestuurd gekregen vanuit zwitserland met de opmerking " Card getest en in orde bevonden" Er zaten twee simkaarten op geplakt ( zo had ik hem ook opgestuurd)maar toen ik hem terugkreeg en weer in m'n toestel stopte werkte het niet !!!!!!
NO SIM !!
Ook niet in m'n Sony toestel,.....dus zonde van 't geld voor mij dus.
  #296  
Oud 13-03-10, 00:22
nibbles nibbles is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moononline Bekijk bericht
Kan hij ook in de originele iphone of moet hij ge jailbreaked zijn?
Hoeft niet gejailbreaked te zijn. Wel kun je in een simlock iPhone in Nederland alleen 2 T-Mobile simkaarten gebruiken.

Of je moet een simlockvrije iPhone hebben zonder jailbreak. Dan kan je elke provider gebruiken.
  #297  
Oud 17-04-10, 23:06
de_Surinamer de_Surinamer is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 23
Standaard

Je hebt dus niks aan die UNCUT versie want die is te dik voor je iPhone.

Laatst gewijzigd door de_Surinamer; 17-04-10 om 23:47. Reden: Ik had het verkeerd.
  #298  
Oud 17-04-10, 23:39
wouter3's schermafbeelding
wouter3 wouter3 is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Burgh-Haamstede
Berichten: 118
Standaard

Je kunt die enkel gebruiken in een gsm waarin genoeg ruimte is voor 2 simkaarten. Dat zal je in een iPhone echt niet lukken.
  #299  
Oud 23-04-10, 19:59
Lucas Vollebergh Lucas Vollebergh is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midon Bekijk bericht
Misschien een rare vraag, maar wat is het nut van 2 simkaarten?
Vb als je een abbonement hebt en je wilt eens iets anders proberen met internet vb zoals ik wil proberen..
  #300  
Oud 29-04-10, 03:02
lunlun lunlun is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 9
Standaard

is het trouwens mogelijk dat je dan gesprekken ontvangt op beide nummers of moet je dan wel weer overschakelen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 04:42
Windows: Micro simkaart maken van een normale simkaart The Raptor iTunes 0 27-08-10 17:10
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 08:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.