//

Dual simkaart

Dual simkaart discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) als je er 2 sims in hebt zitten, hoe weet je dan met welke je naar buiten belt? en zijn ze beide actief? m.a.w. komen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 16-04-08, 20:21
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

als je er 2 sims in hebt zitten, hoe weet je dan met welke je naar buiten belt?
en zijn ze beide actief? m.a.w. komen gesprekken die naar beide nummers gemaakt worden binnen??
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 16-04-08, 23:10
JDPT1977 JDPT1977 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2
Standaard

Flexibele, zelf in te stellen switch-tijd zodat U geen oproep of bericht meer hoeft te missen!

Betekent dit dus dat je niet beide sims geactiveerd hebt?? En dat je constant moet schakelen om je voicemails af te luisteren??

Ben op zoek naar soortgelijke kaart maar beide kaarten moeten tegelijkertijd kunnen draaien!
  #103  
Oud 17-04-08, 01:11
pietpiet50 pietpiet50 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 108
Standaard

In een iPhone of welk toestel waar 2 simkaarten in zitten , zullen ze nooit tegelijkertijd actief zijn, tenzij ze expliciet in een dualsim telefoon worden gebruikt. O.a. 1 model van Samsung en wat onbekendere merken.

Het werkt wel goed inderdaad, maar je blijft switchen, of automatisch om de X aantal minuten. Wel handig inderdaad als je vaak even over de grens bent.
  #104  
Oud 18-04-08, 06:39
robbedoesje robbedoesje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 29
Standaard

Gisteren de 12-on-1 cloner binnen gekregen van vavolo.com. Was nogal verbaasd gezien de verzending maar 4 dagen in beslag nam vanuit Hong Kong! Top!

Over naar waar de discussie over begon.

Ik heb gisteravond mijn T-Mobile Sim gekraakt en gekopieerd op een SimMax kaartje. Mijn T-Mobile Sim is dus een versie 1, ik heb dit abonnement nu 21 maanden (juli 2006). Dit nam ongeveer een kleine 20 minuten in beslag.

Mijn KPN Business Sim heb ik nog niet weten te kraken. Heb hem gisteren in normal mode laten draaien (nam ruim 3uur in beslag), dat leverde niets op. Ik zal hem vandaag op mn werk laten draaien in de zogenaamde strong Ki mode. Dus of mn KPN Sim is een V2 of V3, dan werkt het niet of het lukt alsnog. Ik laat het jullie weten.
Mijn business abo stamt overigens uit 2004.

Zie hieronder de Sim Max met mijn T-Mobile nummer erop.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg SimMax001.JPG‎ (46,3 KB, 77x gelezen)
Bestandstype: jpg photo.jpg‎ (31,7 KB, 84x gelezen)
Bestandstype: jpg photo(2).jpg‎ (8,9 KB, 67x gelezen)
Bestandstype: jpg photo(3).jpg‎ (19,0 KB, 77x gelezen)

Laatst gewijzigd door robbedoesje; 18-04-08 om 07:03.
  #105  
Oud 18-04-08, 07:15
robbedoesje robbedoesje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JDPT1977 Bekijk bericht
Flexibele, zelf in te stellen switch-tijd zodat U geen oproep of bericht meer hoeft te missen!

Betekent dit dus dat je niet beide sims geactiveerd hebt?? En dat je constant moet schakelen om je voicemails af te luisteren??

Ben op zoek naar soortgelijke kaart maar beide kaarten moeten tegelijkertijd kunnen draaien!
Misschien niet de beste oplossing, maar werkt goed bij mij op dit moment. Zoals eerder in dit forum beschreven heb ik een prive en een zakelijk abo. Op je sim kan je instellen (gewoon via het telefoon menu) wanneer en hoe hij moet doorschakelen.

Ik heb beide nummers dus zo ingesteld dat als ik niet opneem of iemand wegdruk hij gewoon doorschakelt naar voicemail. Op het moment dat bijvoorbeeld mijn prive nummer niet bereikbaar is, dus uitstaat, dan schakelt hij door naar het zakelijke nummer. En andersom hetzelfde. Welk nummer iemand dan ook belt, je telefoon gaat altijd over en je mist geen oproepen. Daarnaast komen alle voicemails binnen op 1 nummer, mits het andere nummer uitstaat dan natuurlijk.

Het enige moment dat je dan nog maar hoeft terug te switchen is als je via het nummer dat uitstaat wil bellen of je smsjes wil checken. Die stuurt ie bij mijn weten namelijk niet door.

Laatst gewijzigd door robbedoesje; 18-04-08 om 07:19.
  #106  
Oud 18-04-08, 10:08
Philro's schermafbeelding
Philro Philro is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 32
Standaard

Nu we toch over 2 nummers bezig zijn in één telefoon, voor diegene die dan toevallig ook nog veel naar het buitenland gaan of in een grensgebied wonen ( net als ik ) België Nederland is er een provider die hier een prachtige oplossing voor heeft. Je kunt kiezen voor Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland minimaal 2 nummers (landen).Dus als je voor de combinatie Nederland België kiest krijg je een Nederlands 06 nummer ( of nummer behoud ) en een Belgisch nummer. Op deze manier ben je zonder "roaming" kosten bereikbaar op je nummers. Dus ook al ben je "actief" op je Nederlandse nummer en wordt je gebeld op je Belgische nummer ben je dus gewoon bereikbaar. Vervolgens kun je voor locaal tarief via het nummer van het desbetreffende land bellen. Dit geldt voor de combinaties welke je maakt tussen voorgenoemde landen. Indien er interesse is dan hoor ik het wel. Ik heb het nu 2 maanden en het werkt perfect!
__________________
iPhone 4 Jailbreak!
  #107  
Oud 19-04-08, 09:33
robbedoesje robbedoesje is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 29
Standaard

Helaas. Mijn KPN Business kaart is niet te kraken! Ik heb hem gisteren om 08:00 aan het werk gezet, verschillende software-matige methodes erop losgelaten.... mocht niet baten. Rond 19:00 heb ik hem maar afgezet. Jammer, de T-mobile sim was geen probleem, die heb ik inmiddels als clone op mn Sim Max staan.

Wordt dus toch maar knippen. Overigens zijn er wel leuke applicaties beschikbaar waarmee je bepaalde instellingen kunt veranderen op je sim. Het inlezen, opgeslagen (verborgen) smsjes naar boven halen, de grote van je telefoonboek aanpassen (van 250 naar 500 zetten bijv.), je telefoonboek backupen etc.
  #108  
Oud 19-04-08, 10:48
jamboman's schermafbeelding
jamboman jamboman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbedoesje Bekijk bericht
Helaas. Mijn KPN Business kaart is niet te kraken! Ik heb hem gisteren om 08:00 aan het werk gezet, verschillende software-matige methodes erop losgelaten.... mocht niet baten. Rond 19:00 heb ik hem maar afgezet. Jammer, de T-mobile sim was geen probleem, die heb ik inmiddels als clone op mn Sim Max staan.
Same here, KPN niet en t-Mobile wel. Maar nu .... weer een 16th proberen of een 15th. Heeft de 15th sim ook zo'n mooi menu-tje dat de sims automatisch switchen?
  #109  
Oud 19-04-08, 12:38
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

de 15th heeft dat ook, maar de 15th werkt heel goed hier in iphone, bij mij werkt de 16th alleen in nokia, sonyericsson en andere, maar dan weer niet samsung.
__________________
PM functie overhit. Gelieve alleen serieuze probleem gevallen via PM.
Going from iphone extreme mod to Motorola Photon Q 4G LTE with simcard mod and lots more.
  #110  
Oud 19-04-08, 14:19
jamboman's schermafbeelding
jamboman jamboman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
De 15th gen accepteert wel V2 en V3 sims, maar je kunt er alleen V1 sims naar kopieren, want alleen V1 sims zijn te kopieren.
Net als de 15th gen accepteert de 16th gen ook V2 en V3 sims, maar je kunt er geen kopieen van V1 sims aan toevoegen.
@Fresh: Waar kan ik een 15th sim van 9,95 euri van you kopen?

Hopen maar dat het naar de 3e keer wel gaat werken.
  #111  
Oud 19-04-08, 15:24
iguana9999 iguana9999 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

@CroiMan:

Hoe zit het met batterij duur? Enige nadelige invloed? Vraag dit omdat ik een oudere dual sim hebt die zorgt dat de batterij erg snel (binnen een dag) leeg is. En ik deze 15th wil gebruiken omdat aangegeven word dat het geen nadelige invloed heeft op de batterij.

Nog tips voor het " inbrengen" van de multi sim? Heb net de mijne (15th) kapot gemaakt omdat die chip net te dik is.
  #112  
Oud 19-04-08, 15:32
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iguana9999 Bekijk bericht
@CroiMan:

Hoe zit het met batterij duur? Enige nadelige invloed? Vraag dit omdat ik een oudere dual sim hebt die zorgt dat de batterij erg snel (binnen een dag) leeg is. En ik deze 15th wil gebruiken omdat aangegeven word dat het geen nadelige invloed heeft op de batterij.

Nog tips voor het " inbrengen" van de multi sim? Heb net de mijne (15th) kapot gemaakt omdat die chip net te dik is.
batterij geen probleem hoor, gaat precies even lang mee denk ik als normaal.
Tip : ik schuur de simkaarten die geknipt zijn altijd even af met p1000 zodat ze iets dunner worden, niet te dun, want heb ook al een keer teveel geschuurt, zat op de chip in een keer lol. gewoon iets dunner schuren en dan gaat de dual-sim gelijk niks erin.
  #113  
Oud 19-04-08, 15:47
iguana9999 iguana9999 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 14
Standaard

Ok dat is mooi dan, want dat is wel de reden om z'n 15th te willen, ik zal de sims eens afschuren wanneer ik de nieuwe 15th heb. Maar grootste probleem bij de mijne was dat het zwarte IC chipje net te dik was. Hierdoor schuurde hij langs de sim ingang van de iPhone is is er dus een stel traces wel samen met het bruine substraat.
  #114  
Oud 19-04-08, 23:52
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

ik weet wel dat de 16th de zwarte chip iets dikker is als die van de 15th, bij mij werkte de 16th niet, of ben ik daar verkeerd in? K heb de 15th in gebruik, krijg je bij phone (tekefoon) in sttings (instellingen) sim applications een mooi menu met 9 extra menu's erin, sweettttt
  #115  
Oud 20-04-08, 13:35
slupa slupa is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik ben helaas het STK menu onder sim applications 'kwijtgeraakt' na switchen via het Dual Mode menu. Ik zie onder SIM applications nu het menu van Vodafone, waar ik voorheen het menu van de Magic Sim te zien kreeg. Weet iemand van jullie hoe het menu terug te krijgen? Thanks.
  #116  
Oud 20-04-08, 13:38
slupa slupa is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Sorry.... ik snap nu eindelijk de meegeleverde handleiding. Dial 007 en beeindig de verbinding en je hebt het juiste menu terug.
Nogmaals excuses (RTFM en begrijp deze dan ook). Thanks.
  #117  
Oud 22-04-08, 20:56
jamboman's schermafbeelding
jamboman jamboman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Fresh, heb you mijn reply mailtje ontvangen?
  #118  
Oud 25-04-08, 19:48
jwmenger jwmenger is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Saint-Robert - France
Berichten: 3
Standaard

Ik heb ook een dualsim gekocht.
Het was lastig om de twee kaarten er in te prutsen.
Dunner gemaakt en de uitsparing in de iPhone slede vergroot, zodat de chip op de dualsim door de uitsparing steekt. Als je dat niet doet dan zit het zelfs zonder de simkaartjes te strak.
Voor de rest gaat het vanzelf, mits je voor de montage instrumentmakersbloed in je aderen hebt
  #119  
Oud 25-04-08, 21:18
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jwmenger Bekijk bericht
Ik heb ook een dualsim gekocht.
Het was lastig om de twee kaarten er in te prutsen.
Dunner gemaakt en de uitsparing in de iPhone slede vergroot, zodat de chip op de dualsim door de uitsparing steekt. Als je dat niet doet dan zit het zelfs zonder de simkaartjes te strak.
Voor de rest gaat het vanzelf, mits je voor de montage instrumentmakersbloed in je aderen hebt
dit was toch allemaal niet nodig hoor, alleen je sims een beetje afschuren, was al genoeg hoor.
  #120  
Oud 26-04-08, 17:45
jwmenger jwmenger is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Saint-Robert - France
Berichten: 3
Standaard dualsim

Het is een 16th generation en kennelijk is de chip te dik voor de iphone.
Door de bestaande uitsparing in de houder (of wel slede) van de iphone te vergroten, steekt de chip door naar buiten en past het geheel moeiteloos.
De uitsparing vergroten kun je door met een schaar 2 x parallel te knippen tot precies aan het veertje in de houder en het lipje dat is ontstaan afbreken. Met een nagel - (diamant) vijltje wat bijwerken.
Alles goed, maar ....: de 16th generation werkt niet, na enige tijd geen menu meer
Direct na het opstarten van de iphone gaat het prima, switchen gaat goed, maar daarna geen menu meer te vinden. 001, 002, 007 bellen etc. werkt niet.
Misschien doe ik iets niet goed?
Of gewoon de 15th generation kopen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 05:42
Windows: Micro simkaart maken van een normale simkaart The Raptor iTunes 0 27-08-10 18:10
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48.