iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   agenda sync (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/102334-agenda-sync.html)

liang 24-10-11 17:14

agenda sync
 
Synchronisatie vanaf Iphone naar Outlook agenda werkt niet na updta naar IOS 5.0

Heeft iemand hier en antwoord op?


Vargat de volgende info:
In Itunes agenda -Outlook aangevinkt

KvdS 24-10-11 18:11

Zoals je nu werkt moet de iPhone steeds aan de kabel om je agenda op je PC en je iPhone gelijk te krijgen. Het is volgens mij handiger om je Outlook te synchroniseren met Google en dan kan je draadloos synchroniseren tussen Google en de iPhone.

Je hebt een programmaatje nodig die dus Outlook met Google synct ik weet zo niet meer hoe dat programma heet en een gmail adres.

kijk ook even hier voor outlook en gmail

liang 25-10-11 14:03

@KvdS Dank je. Maar ik wil me houden aan de Outlook agenda.
jammer is nu dat wijzigingen in de Iphone agenda niet wordt gesync met de Outlook agenda. Andersom wel.

We zullen met deze beperkingen moeten leven. Apple vs Windows gaat niet soepel

KvdS 25-10-11 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liang (Bericht 723793)
@KvdS Dank je. Maar ik wil me houden aan de Outlook agenda.
jammer is nu dat wijzigingen in de Iphone agenda niet wordt gesync met de Outlook agenda. Andersom wel.

We zullen met deze beperkingen moeten leven. Apple vs Windows gaat niet soepel


Hallo Liang,

Ik denk dat je je zelf te kort gaat doen.
Je synchroniseert nu via de kabel, MAAR dat werkt niet meer naar behoren en je wil dat ook nog op de koop toe nemen ook. Het is natuurlijk je eigen beslissing, maar het kan anders.

In de suggestie die ik aandraag hoef je gmail niet actief te gebruiken, je blijft Outlook actief en je iPhone actief gebruiken, maar gmail functioneert alleen als doorgeeft luik.
Zo doe ik het ook. Ik kom zelden in de gmail agenda. Ik gebruik de agenda op de iMac die geeft de info draadloos door aan gmail en gmail geeft het weer draadloos door aan de iPhone en andersom natuurlijk.

Om de info van Outlook naar gmail en visa versa te krijgen heb je het programma "active sync" nodig.
Kijk er eens na want het kan je problemen oplossen.

Groet,
Kees.

liang 02-11-11 13:46

agenda sync
 
@Kees wat late reactie. Dank je voor je suggesties. Ik ga het een keer rustig proberen. Ik gebruik dat apparaat vooral zakelijk. En dan wil ik het stabiel, veilig en recht toe recht aan hebben. Geen fuzz etc.

Vandaar toch mijn reserves om via omwegen te krijgen wat ik nodig heb,. Die dingen moeten gewoon compatibel zijn met elkaar en alle systemen. Zo denk ik hierover.

Nogmaals dank

gnachter 02-11-11 18:31

synchen tussen Outlook en iphone
 
@ liang : ik heb hetzelfde probleem en gebruik mijn iphone vooral professioneel dus stabiliteit en veiligheid zijn voor mij even belangrijk. Er zijn in mijn iphone nu zogezegd 2 agenda's : 1 agenda die (manueel) gesyncht wordt vanuit outlook en een tweede voor zaken die ik rechtstreeks in mijn iphone input. Ook zijn mijn mails niet optimaal gesyncht : mails verwijderd uit het ene apparaat blijven nog actief in het andere....
Men raadde mij (via ander forum) aan om de uitgaande server te switchen naar imap (ipv smtp). Heb ik geprobeerd, maar tevergeefs, dat lukte niet, dus terug gezet naar smtp....:D
Heb jij ondertussen de oplossing van kvdS al geprobeerd ? ;)

KvdS 03-11-11 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gnachter (Bericht 729679)
Ook zijn mijn mails niet optimaal gesyncht : mails verwijderd uit het ene apparaat blijven nog actief in het andere....
Men raadde mij (via ander forum) aan om de uitgaande server te switchen naar imap (ipv smtp). Heb ik geprobeerd, maar tevergeefs, dat lukte niet, dus terug gezet naar smtp....:D

Wat bedoel je hier precies mee?

Want het is normaal als je een imap mail hebt opgehaald met de iPhone dat hij dan in 'Mail' staat, maar haal ik daarna de mail met mijn iMac op dan verdwijnt die mail uit mijn iPhone. Ga je dan naar "Postbussen" "Accounts" en dan naar je imap adres dan kan ik die mail wel terug vinden bij "alle berichten". Dat vind ik weer omslachtig, dus ik forward de imap mail naar een pop adres. Nu kan ik die mail op meerdere systemen ontvangen, daar ik een kopie op de server laat staan. Op het einde van de reeks heb ik een oude PC staan en met die PC move ik zo nu en dan alle mail van meerdere pop adressen naar binnen om weer ruimte op de server te creëren. Door deze constructie heb ik op meerdere systemen toch alle mail een voorwaarde stuur jezelf wel altijd een mail in de BCC zodat je ook overal de antwoorden hebt staan. Ik ben een keer 1 jaar mail kwijt geraakt en ik wil dat dat niet weer gebeurt, door deze constructie heb ik alle mail op meer systemen en backup-en stan.
Ach je doet wat en ik voel mij er veilig en prettig bij.

Groet,
Kees.

liang 05-11-11 16:12

pop/imap
 
@gnachter- Ik heb de suggesties van Kees nog niet uitgeprobeerd. Doe het op een rustig moment.
Als je IMAP gebruikt ipv POP voor je mail, dan blijven je mails beschikbaar op de server van jouw provider. Je kunt het dan nog steeds benaderen vanuit alle andere apparaten en vanuit diverse andere plaatsen als je b.v. op reis bent.
Bij POP haal je je mail op en blijft het in principe niet achter op de server van de provider. Tenzij je het anders hebt ingesteld. Je kunt namelijk instellen dat het een kopie achter laat op de server. Die kopie kun je weer laten verwijderen na een ingestelde periode en/of nadat je het ook verwijdert hebt uit de box Verwijderen.
Voordeel van IMAP is dat je mail box en ook verzonden etc. er in alle apparaten hetzelfd eruit ziet. Dus als je op je Iphone iets hebt verzonden dan zie je dat ook op je thuis PC of ergens anders.

Je moet wel een keuze maken. of POP of IMAP. Want als je het ophaalt met POP dan zie je het niet meer in IMAP.

PetrieKremer 28-11-11 13:55

sync agenda in outlook
 
Beste mensen,

Help!!! Ik ben niet in het bezit van een andere mailaccount waar ik mijn agenda doorheen kan syncen. Ik zit met het probleem dat mijn iPhones en iPad wel onderling de agenda synchroniseren maar niet met Outlook op mijn PC (windows 7). Hij deed het wel, maar na het laden van de nieuwste software voor de iPhone en iPad ging het mis. Ik heb alles geprobeerd tot en met het opnieuw laden van ale apple software.
Heeft iemand al een oplossing?

Petrie :confused:

liang 19-01-12 18:13

agenda sync Outlook <>Iphone
 
@KvdS ik heb je adviezen opgevolgd en hetr werkt. Van Outlook agenda > Google agenda> Iphone

@Petrie Ik weet niet of je probleem al is opgelost. Maar volg dat advies van KvdS maar op.

KvdS 19-01-12 23:18

@Liang Ik ben blij dat het werkt en dat je tevreden bent. Het voordeel dat het nu goed werkt is het volgende, als je ooit een ander toestel met een ander OS bv Android neemt dan hoef je maar alleen de sync naar Google te maken en alles loopt ook dan weer als een zonnetje. Bedankt voor je compliment.

kuotje 19-01-12 23:31

Jongens. Wrm zo moeilijk.

Installeer iCloud Control Panel for Windows en integreer met outlook

KvdS 19-01-12 23:46

@Kuotje Omdat ik niet met Outlook werk en met een verouderd OSX werk, zodat iCloud niet mogelijk is via de iMac.

kuotje 20-01-12 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 761729)
@Kuotje Omdat ik niet met Outlook werk en met een verouderd OSX werk, zodat iCloud niet mogelijk is via de iMac.

Uhm ik reageerde op topic starter :rolleyes:

liang 20-01-12 17:14

agenda sync
 
@kuotje Ja dat is hem nu juist. Ik kreeg een hoop problemen met de sync ICloud <> Oultlook

kasteelboerderij 10-04-12 17:28

Geen ondersteunend agendaprogramma gevonden..
 
Ben ik nou gek? Plotseling herkent itunes mijn outlook agenda en mijn email adressen niet meer. Ik kan alleen nog maar kiezen om outlook express te synchroniseren. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?:(

liang 10-04-12 19:39

@kasteelboerderij
Heb je Itunes wel ingesteld om met outlook en de juiste adressenbox te synchroniseren?

kasteelboerderij 11-04-12 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liang (Bericht 786700)
@kasteelboerderij
Heb je Itunes wel ingesteld om met outlook en de juiste adressenbox te synchroniseren?

Het heeft tot voor een dag of vier geleden gewoon gewerkt. Ik kan niks meer instellen. Ik kan alleen outlook express aanvinken en dat gebruik ik niet.

KvdS 11-04-12 14:32

Grote kans dat er een bitje om is gevallen op je PC. Ja maar in welk bestand? Heb je nog een recente backup? Zo ja zet die er dan op en kijken of het weer werkt. Anders zou ik iTunes verwijderen, een register cleaner er overheen halen en dan iTunes opnieuw installeren.

Succes.
Kees.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.