iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Abbo voor losse Iphone4S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/102358-abbo-voor-losse-iphone4s.html)

KaleArie 24-10-11 21:03

Abbo voor losse Iphone4S
 
Hoi,

Ik krijg (hopelijk) binnenkort los de Iphone 4S. Maar zoek ik er dus een abbo bij, ik dacht zelf aan 400 belmin/sms en dan internet. Maar heb geen idee over internet.
Ik zelf zal het vrij veel gebruiken:
- mail
- whatsapp
- apps
- af en toe youtube

Iemand dan goedkoop idee?
Dacht zelf aan prepaid want dat is toch goedkoper dan simonly?

Grtz

dirkjan82 25-10-11 00:10

Ik zelf hoop ook binnenkort de nieuwe iPhone 4S te ontvangen. Omdat eind deze maand ook mijn abonnement afloopt ben ik overgestapt naar Simyo. Die zijn vrij goedkoop en bij de twee grootste bundels (ze hebben maar 4 bundels in totaal) kun je voor een tientje tot 1GB internet erbij nemen.
In jou geval kom je op 500 minuten/sms (1 stap lager is 250 en jij wilt 400) voor 19,99 maar het eerste jaar voor 14,99. Voor 9,95 extra heb je daar 1GB internet bij. Dit is wel maar 1mbps, dus geen 7,2mbps zoals bij Vodafone.
Simyo gebruikt het KPN netwerk. Ze leveren echter geen microsimkaarten, dus je zult zelf moeten knippen, of langs een telefoonwinkel gaan waar ze een tang hebben. In veel gevallen knippen ze wel gratis voor je.

Hoe Simyo is kan ik nog niet zeggen, omdat mijn abonnement nog in moet gaan. De geknipte kaart heb ik al wel getest, met het "restant" als een soort "adapter" er nog omheen (mijn huidige telefoon gebruikt gewone simkaarten) en de kaart doet het nog. KPN schijnt een goede dekking te hebben, dus daar zal het niet aan liggen. Of 1mbps voldoende voor je is zul je zelf moeten bepalen. Zoals al gemeld heb ik nog niet gebeld/ge-internet met Simyo, dus over de snelheid en bereik kan ik je nog niets zeggen.


Wat betreft prepaid en sim-only: als je weinig belt wordt prepaid aangeraden. Maar als je 400 minuten/sms per maand wilt gaan verbruiken schijnt sim-only vaak goedkoper te zijn. Je moet dan wel zelf opletten niet buiten je bundel te gaan zitten bellen, want dat zie je pas achteraf op je factuur. Bij prepaid stopt de boel gewoon als je geld op is. Er zijn genoeg goedkope sim-only aanbieders zoals Simyo, Ben, Simpel, Hollands Nieuwe, etc. Let wel op dat ze allemaal andere intnetsnelheden bieden, en andere tarieven voor buiten de bundel bellen. Daar kunnen behoorlijke verschillen in zitten. Ook het meenemen van minuten naar de volgende maand is verschillend per aanbieder. Zo neem je bij Simyo nooit overgebleven minuten mee naar de volgende maand.

Hopelijk heb je hier wat aan.

apotheosis 25-10-11 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaleArie (Bericht 723468)
Hoi,

Ik krijg (hopelijk) binnenkort los de Iphone 4S. Maar zoek ik er dus een abbo bij, ik dacht zelf aan 400 belmin/sms en dan internet. Maar heb geen idee over internet.
Ik zelf zal het vrij veel gebruiken:
- mail
- whatsapp
- apps
- af en toe youtube

Iemand dan goedkoop idee?
Dacht zelf aan prepaid want dat is toch goedkoper dan simonly?

Grtz

Welke provider heb je?

KaleArie 25-10-11 17:23

Op dit moment Hi.

@dirkjan, dankjewel. Ik ben eigenlijk wel opzoek naar snel internet, want met een smartphone hoort dat ook wel vind ik.
En is dan 7,2mbps dan ook 7 x zo snel als 1 mbps? Dan ga ik denk ik toch eerder voor de 7.2mbps.

EDIT: de belminuten kunnen ook best naar 200-250 (gezien prepaid toch stopt en ik er niet overheen ga, is wel fijn!) tegenwoordig kan je toch smsen of whatsapp dat ze mij even bellen.

lukeiphone 25-10-11 20:46

Ik heb al een tijdje een sim-only abonnement bij BEN. Dit is heel goedkoop, je hebt echt onbeperkt internet voor 10 euro. 1000 sms voor 10euro. En verschillende tarieven voor belminuten.
Alleen wordt er wel gebruik gemaakt van het T-mobile netwerk. Met mijn iPhone 3g heb ik nergens last van.
Een aanrader dus.

simlockvrij 25-10-11 21:12

ik snap niet dat je met zo'n verbruik en eisen voor snel internet voor een simonly gaat, ik heb er zelf ook voor gekeken, maar heb de jaarprijs uitgerekend en kwam voordeliger uit mnet een voda scherp abbo, meer minuten, sneller internet, onbeperkt smsen, en dat voor geloof ik iets van 6 tientjes in een jaar.

EmperorBE 25-10-11 21:35

Ik doe het met Mobile Vikings (Belgisch). Voor 15 euo opladen krijg je 1 maand 1.000 sms'en, 2 GB aan mobiel internet en voor die 15 euro kun je nog eens 62 minuten bellen ook. (15 euro blijft 6 maanden geldig om op te doen)

simlockvrij 25-10-11 22:01

das toch lastig, een belgische provider in nl. en let ook op de snelheid van je internet, je koopt niet voor niets een iphone die snel kan internetten om vervolgens een trage verbinding te nemen. maar das mijn mening.

KaleArie 25-10-11 23:03

Ben ik mee eens, @simlockvrij

Ik ben namelijk opzoek naar een bundel met snel internet. Heeft de BEN dat ook dan?

EmperorBE 25-10-11 23:17

Nee maar ik bén ook uit Belgie. :p

dirkjan82 25-10-11 23:35

De internetsnelheid is uiteraard wel van 2 factoren afhankelijk: de snelheid die jij zelf kunt ontvangen, maar ook de snelheid van de website waar je op zit. Je kan thuis wel 25mbps hebben, maar als je een bestand download van een plek die met max 2 mbps upload zul je de 25 mbps dus niet halen voor dat bestand. Natuurlijk zijn veel (grotere) websites tegenwoordig vrij snel om al het verkeer aan te kunnen.

Of 1 mbps voldoende is hoop ik binnenkort te kunnen mededelen. Voor mij lijkt het me geen probleem. Ik zit niet elke seconde weg van huis online en accepteer onderweg wel een wat langzamere verbinding. Als het maar werkt. Ik heb overigens wel eens gelezen dat sommige Simyo gebruikers snelheden boven de 1 mbps hebben gehaald. Als ik grote dingen (apps, filmpjes, etc) wil downloaden wil ik wel snel internet, maar dat zijn dingen die ik thuis of op bezoek op de Wi-Fi kan doen. Zonde om daar je databundel binnen een paar dagen aan op te maken.
Als het me niet bevalt is het voordeel dat ik maandelijks kan opzeggen en dan gewoon elders een sim-only abonnement kan afsluiten. Simyo levert geen abo's van minimaal een jaar.

@Simlockvrij: ik begrijp wel dat iemand met zo'n gebruik kiest voor sim-only. Een abo van 400 minuten met toestel is erg duur (Vodafone levert bijvoorbeeld maar 100 minuten voor 35 euro i.c.m. een 4S). Met sim-only heb je wel een abonnement, maar zonder toestel. Je hebt dan 4x zoveel belminuten voor iets meer dan de helft van de prijs van het Vodafone abonnement (400-500 minuten voor 20-25 euro bij de goedkope aanbieders, of bekeken bij Vodafone: 425 minuten voor 28 euro, dat is nog steeds 4x zoveel minuten voor 7 euro minder.). De opstartprijs is wel hoger omdat je dan een los toestel koopt. Een abonnement met toestel zie ik persoonlijk als een duur sim-only abonnement met een toestel op afbetaling. Voorbeeldje: stel dat je voor 35 euro per maand een x aantal belminuten hebt en dan nog slechts 300 euro voor een iPhone 4S 16GB betaald. Voor 20 euro per maand heb je evenveel belminuten, maar als sim-only. Je moet dan echter 600 euro voor hetzelfde toestel betalen omdat je het los koopt. Dat toestel is dan wel direct 300 euro duurder, maar je abonnement 15 euro per maand goedkoper. Met de eerste optie zou je dus kunnen zeggen dat je met 15 euro per maand je toestel afbetaald. Dan klinkt zo'n duur abo ineens veel minder aantrekkelijk. Een tv op afbetaling kopen vind je (wellicht) ook niet aantrekkelijk.
Een Vodafone Scherp abo is trouwens ook gewoon 1 van de sim-only varianten van Vodafone, dus je opmerking was toch al niet helemaal scherp ;-)

debroei 25-10-11 23:46

Ik zou me niet blind staren op de snelheid, zolang je geen 1080i films gaat bekijken en je geen bestanden van een 100 tal mbs download kom je met de snelheidmvan 1mb al een heel eind.
Zeker voor muziek en youtube is dit voldoende.
Want je gaat je bundel van 1 gig er niet ff in een dag door heen jagen om ff dat bestandje van 700mb op je mobieltje te downloaden.
Bovendien zul je een hoge snelheid nooit voor 100% overal gegarandeerd krijgen.
Let wel op dat veel sim only aanbiedingen een vaste contractduur hebben.

simlockvrij 26-10-11 00:03

sterker nog, mn opmerking was ook niet echt smart, ik doelde op het smart abbo van vodafone!

KaleArie 26-10-11 03:39

ik zal twitter/facebook/hyves/youtube/nu.nl/mail/whatapp gebruiken. En natuurlijk app's downloaden zo nu en dan.
Thuis heb ik Wi-Fi en opschool ook.

Ik twijfel nog steeds qua snelheid. Ik ga wel voor bijv 200 belminuten/400 sms (sms is toch dubbel of alleen bij hi?)

Even gekeken:
Ben:
16 euro per maand (+10 euro aansluitingskosten) voor 1gb internet met 1mbps en 250 min/sms

Telfort:
20 euro per maand voor 1gb surf&mail (is toch gewoon internet?) met 3,6mbps en 300min EN 300sms

Hi:
VIND IK NIET?

Vodafone:
20 euro per maand (+15 aansluitingskosten) voor 400mb internet met 3.6mbps en 500min/sms

Simyo:
16 euro per maand (+10 euro aansluitingskosten) voor 1gb internet met 1mbps en 250 min/sms

Hollandsnieuwe:
19 euro per maand (+10 aansluitingskosten) voor 1gb internet met ??mbps en 275min/sms

Tot nu toe klinkt Telfort het interessants.

wouter1981 26-10-11 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lukeiphone (Bericht 724123)
Ik heb al een tijdje een sim-only abonnement bij BEN. Dit is heel goedkoop, je hebt echt onbeperkt internet voor 10 euro. 1000 sms voor 10euro. En verschillende tarieven voor belminuten.
Alleen wordt er wel gebruik gemaakt van het T-mobile netwerk. Met mijn iPhone 3g heb ik nergens last van.
Een aanrader dus.

Ook BEN heeft nu een datalimiet. 1GB per maand (1Mbit/s down en 384kbit/s up).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 oktober 2011 om 09:15 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KaleArie (Bericht 723468)
Hoi,

Ik krijg (hopelijk) binnenkort los de Iphone 4S. Maar zoek ik er dus een abbo bij, ik dacht zelf aan 400 belmin/sms en dan internet. Maar heb geen idee over internet.
Ik zelf zal het vrij veel gebruiken:
- mail
- whatsapp
- apps
- af en toe youtube

Iemand dan goedkoop idee?
Dacht zelf aan prepaid want dat is toch goedkoper dan simonly?

Grtz

Vooral met filmpjes kijken via 3G verbruik je veel data. Ik zou dan gaan voor minimaal 1GB per maand.

simlockvrij 26-10-11 11:08

thuis en opschool Wi-Fi, dan lijkt 1gb me erg veel, dan moet je met minder ook kunnen redden.

KaleArie 26-10-11 12:35

Ja misschien zit daar wel wat in, maar telfort klinkt tot nu toe het interessants lijkt mij?
Of weet iemand betere aanbiedingen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.