//

Bluetooth en iOS 5 probleem

Bluetooth en iOS 5 probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik probeer een draagbare printer te pairen met mijn 2 iOS 5 toestellen. Maar blijkbaar kunnen mijn 2 toestellen (iPod en iPad) geen enkel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-11, 12:44
Appsolute Appsolute is offline
• iOS 12.2
• 12.2
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: iWorld
Berichten: 20
Standaard Bluetooth en iOS 5 probleem

Hoi,

ik probeer een draagbare printer te pairen met mijn 2 iOS 5 toestellen. Maar blijkbaar kunnen mijn 2 toestellen (iPod en iPad) geen enkel bluetooth device detecteren. Iemand een idee?

Thanks,

Eddy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-11, 12:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iOS ondersteunt de BT profielen niet om via BT te printen:

iOS: Supported Bluetooth profiles

Overigens, hoe zou je die specifieke drivers voor die BT printer op de iDevices installeren?
  #3  
Oud 25-10-11, 13:08
Appsolute Appsolute is offline
• iOS 12.2
• 12.2
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: iWorld
Berichten: 20
Standaard

Je hebt een punt, nooit gedacht dat bluetooth met zo'n profiles zou werken. Zou daar een mouw aan te passen zijn?

Die drivers zijn niet zo belangrijk. Ik stuur rechtstreeks ESC/POS codes, dit is een soort van printer taal. Doe dat ook met andere printers op mijn iOS toestellen, werkt perfect (maw ik maak GEEN gebruik van AirPrint).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 oktober 2011 om 13:50 ----------

Heb een antwoordje gekregen van de printer fabrikant. Eigenlijk hetzelfde als het antwoord van timosha :

Hi Eddy,

Apple do not support any data comms profiles needed for connection to
any printers or similar. Printers generally use SPP (Serial Port
Profile).

All users aiming to connect to Apple products must do so via (a) Wi-Fi or
(b) via a separate Bluetooth adapter fitted to the iOS device which can
be controlled directly. Some people are integrating Bluetooth modules
in to barcode or RFID scanner 'jackets' that wrap around an iPhone.

Regards,
Mark.
  #4  
Oud 19-01-12, 13:06
MeneerDuck MeneerDuck is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 32
Standaard

Is het je nog gelukt hier een oplossing voor te vinden? Ik zit met het zelfde probleem en heb steeds meer het vermoeden dat Android het hem gaat worden :S
  #5  
Oud 19-01-12, 13:16
Appsolute Appsolute is offline
• iOS 12.2
• 12.2
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: iWorld
Berichten: 20
Standaard

Ik heb vorige week een gesprek had met iemand van Citizen. Zij hebben namelijk een draagbaar ticketprintertje dat werkt met BT en volgens hen zou het mogelijk zijn. Ik wacht op wat meer feedback, wat ik had het wel graag zien werken. Momenteel stuur ik het aan via Wi-Fi en dat werkt perfect, maar deze oplossing is duur en niet bedrijfszeker gezien het signaal.
  #6  
Oud 19-01-12, 13:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appsolute Bekijk bericht
Momenteel stuur ik het aan via Wi-Fi en dat werkt perfect, maar deze oplossing is duur en niet bedrijfszeker gezien het signaal.
Waarom is een Wi-Fi signaal op 2. 4 GHz, met een zendvermogen van 100 mW (20dBm) niet zo bedrijfszeker als een Bluetooth signaal op 2.4 GHz met een zendvermogen van 10 mW (10 dBM)
  #7  
Oud 19-01-12, 13:45
Appsolute Appsolute is offline
• iOS 12.2
• 12.2
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: iWorld
Berichten: 20
Standaard

Omdat de klant niet altijd in het bereik is van een Wi-Fi antenne, bij BT heeft hij alles bij zich. De afstand printer iPod is vast ongeveer 1 meter, de afstand printer Wi-Fi antenne is variabel van 2 meter tot honderden meters en soms dus ... geen bereik.
  #8  
Oud 19-01-12, 13:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appsolute Bekijk bericht
De afstand printer iPod is vast ongeveer 1 meter, de afstand printer Wi-Fi antenne is variabel van 2 meter tot honderden meters en soms dus ... geen bereik.
Helder Jammer dat die Wi-Fi printer geen (beveiligd) "ad hoc netwerk" kan opzetten.

Succes verder
  #9  
Oud 19-01-12, 13:57
Appsolute Appsolute is offline
• iOS 12.2
• 12.2
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: iWorld
Berichten: 20
Standaard

Dat kunnen de grote broertjes van die printers wel (zoals de Epson TM-T88V). Maar bijkomend is de prijs, die draagbare Wi-Fi printers kosten 100 euro meer dan een BT versie
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth-pc probleem stevendeen iPhone algemeen 4 09-05-11 13:07
Bluetooth probleem Gryta1 iPad algemeen 18 25-02-11 17:43
Bluetooth probleem CharlieCharlo Archief 6 05-08-09 15:03
Bluetooth probleem Komkommer Unlock [archief] 2 08-01-08 22:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.