iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4s met alleen internet? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/102483-iphone-4s-alleen-internet.html)

133586 25-10-11 20:38

Iphone 4s met alleen internet?
 
Beste wie-dan-ook,

Probleempje: Ik wil een iphone 4s kopen (waarschijnlijk prepaid), en wil ermee kunnen internetten (ook zonder Wi-Fi), ik ben alleen helemaal niet van plan te gaan sms'en en/of bellen met deze iphone, dus abonnementen met dit allen inbegrepen zijn voor mij weggegooid geld.
zijn er abbo's voor alleen internet? en zo nee, wat raden jullie aan om voor abbo te kiezen?

alvast bedankt,

groeten 133586

simlockvrij 25-10-11 20:50

volgens mij is er geen abbo met alleen internet, welke eisen stel je aan je internet? verbruik en snelheid?

ipeertje 25-10-11 20:50

Kijk eens op simyo.nl
kies bij het goedkoopste abbonement de internetbundel en je krijgt 1gb datalimit
(let op, 1mb/s) en je krijgt 50 bel en smsjes.
voor €12,94 per maand en eenmalige betaling van €10,-

133586 25-10-11 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 724175)
Kijk eens op simyo.nl
kies bij het goedkoopste abbonement de internetbundel en je krijgt 1gb datalimit
(let op, 1mb/s) en je krijgt 50 bel en smsjes.
voor €12,94 per maand en eenmalige betaling van €10,-

woow bedankt! ik denk dat ik dit maar ga doen!
het enige nadeel lijkt me die 386 kbs upload en 1mbs download snelheid, da's niet zoveel toch?

simlockvrij 25-10-11 21:51

nee, das traag, ik heb nu 3,6mb/s en dat is redelijk tot snel. persoonlijk zou ik dat niet doen, zeker omdat de iphone veel sneller aankan. in je openingspost geef je aan dat je hem vooral wil om mee te internetten, als dat de enige reden is kun je net zo goed de 4 nemen.

133586 25-10-11 22:05

oo nog een vraagje! als ik voor dat abonnement zou kiezen moet ik een simlockvrije iphone4s kopen toch? (maar liefst €779,- zucht..)
of kan prepaid ook?

iTimvd 25-10-11 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 133586 (Bericht 724222)
oo nog een vraagje! als ik voor dat abonnement zou kiezen moet ik een simlockvrije iphone4s kopen toch? (maar liefst €779,- zucht..)
of kan prepaid ook?

Als je hem zonder abonnement koopt is hij inderdaad simlockvrij (en dus prepaid te gebruiken). Ik weet niet hoeveel geheugen je wilt, maar de 16 GB iphone 4S is er al vanaf 599. De duurste (64gb) is 799. Wat je ook kunt doen (dat ga ik ook doen, want ik bel en sms ook niet zo veel), is bij Hi een prepaidkaartje kopen en daar bijvoorbeeld 30 euro opzetten. Daarna kun je internet nemen dat van dit prepaidtegoed afgaat: ik meen 1,- per dag, 2,- per week, of 9,95 per maand!

133586 26-10-11 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTimvd (Bericht 724237)
Als je hem zonder abonnement koopt is hij inderdaad simlockvrij (en dus prepaid te gebruiken). Ik weet niet hoeveel geheugen je wilt, maar de 16 GB iphone 4S is er al vanaf 599. De duurste (64gb) is 799. Wat je ook kunt doen (dat ga ik ook doen, want ik bel en sms ook niet zo veel), is bij Hi een prepaidkaartje kopen en daar bijvoorbeeld 30 euro opzetten. Daarna kun je internet nemen dat van dit prepaidtegoed afgaat: ik meen 1,- per dag, 2,- per week, of 9,95 per maand!

-wat is nou precies het verschil tussen prepaid en simlockvrij? en wat moet ik hebben?
-ik wil de 16GB versie
-bedankt voor de tip maar ik vind 384 kbps - 128 kbps te langzaam

jobbais 26-10-11 10:56

kijk eens bij youfone, die hebben een abbo, https://www.youfone.nl/bestellen/youfone-eindeloos/

in principe is dat abbo leeg, je betaald dan 9 ct per minuut of sms.
maar je kan er wel een internetbundel bij nemen voor 15,- dat 3mbit is.
dus bel je neit en sms je niet, dan is het 15 euro per maand, anders komen er los kosten bij net wat je verbeld of sms verbruik die maand is. ( altans zo begrijp ik het )

ik vraag me alleen af ze hebben het over fair use policy, wat is dat dan voor hun, en hoeveel is dat en wat als je olgens hun teveel data verbruikt wat dan..

kal_el 26-10-11 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 133586 (Bericht 724169)
Beste wie-dan-ook,

Probleempje: Ik wil een iphone 4s kopen (waarschijnlijk prepaid), en wil ermee kunnen internetten (ook zonder Wi-Fi), ik ben alleen helemaal niet van plan te gaan sms'en en/of bellen met deze iphone, dus abonnementen met dit allen inbegrepen zijn voor mij weggegooid geld.
zijn er abbo's voor alleen internet? en zo nee, wat raden jullie aan om voor abbo te kiezen?

alvast bedankt,

groeten 133586

indien je woonachtig bent in belgi๋ kan je Mobile vikings aanschaffen.
Kost je 12 euro/ herlaadbeurt (data only sim) en dan kan je 2 gig traffiek verzetten.

glaantje 26-10-11 13:35

Ik weet niet of het werkt, maar er zijn toch ook iPad abonnementen voor 3G. Die zijn ook data only. Is het proberen waard?

Bijvoorbeeld hier: iPad abonnement, overal internetten met je iPad - vodafone.nl

Sjaakafhaak 26-10-11 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 724488)
Ik weet niet of het werkt, maar er zijn toch ook iPad abonnementen voor 3G. Die zijn ook data only. Is het proberen waard?

Bijvoorbeeld hier: iPad abonnement, overal internetten met je iPad - vodafone.nl

wilde ik ook als antwoord geven. Tis hetzelfde, aleen kan je ipad/foon ook bellen. Ik denk dat je die mogelijkheid verliest. Maar dat wil je ook niet toch? bel/sms?

andere denk eens aan ah prepaid-tablet ook niet duur. Of woon je in belgie?

Bomans 26-10-11 15:43

Mag ik vragen wat de bedoeling is van een iPhone 4S zonder ermee te willen bellen?

debroei 26-10-11 17:56

Alsmje alleen wilt internetten kun je net zo goed een ipad kopen. Dat scherm is ook wat groter

133586 26-10-11 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 724657)
Alsmje alleen wilt internetten kun je net zo goed een ipad kopen. Dat scherm is ook wat groter

haha die past niet in m'n zak :P
en euh ik wil een iphone 4s ook vanwege siri, a5 processor (ja, die zit ook in ipad), 8mp camera etc. maar ik gaf aan dat ik hem wou voor internetten omdat de hardware spec's toch niks te maken hebben met een abonnement.

ballegooier 26-10-11 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 724565)
Mag ik vragen wat de bedoeling is van een iPhone 4S zonder ermee te willen bellen?

Misschien wil TS alleen maar bereikbaar zijn (via een mobiel nummer)?

MathieuG 26-10-11 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 724175)
Kijk eens op simyo.nl
kies bij het goedkoopste abbonement de internetbundel en je krijgt 1gb datalimit
(let op, 1mb/s) en je krijgt 50 bel en smsjes.
voor €12,94 per maand en eenmalige betaling van €10,-

Maar op de website staat vermeld: Simyo ondersteunt geen Blackberry diensten zoals Messenger en pushmail.

Dan heb je er weinig aan toch

ipeertje 26-10-11 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuG (Bericht 724788)
Maar op de website staat vermeld: Simyo ondersteunt geen Blackberry diensten zoals Messenger en pushmail.

Dan heb je er weinig aan toch

Het gaat toch over een iPhone en niet een Blackberry?

MathieuG 26-10-11 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 724810)
Het gaat toch over een iPhone en niet een Blackberry?

Nee. Daar gaat t niet om. maar waarom zouden ze alleen BB push diensten blocken? De nadruk ligt op het feit dat ze messenger (whatsapp iMessage) en push blocken.

133586 26-10-11 22:09

woow ik heb net zitten googlen en heb een hoop informatie gevonden, ik ben compleet in de war :S
kan iemand effe met 100% zekerheid bevestigen dat dit:

iPhone 4S - Apple Store (Nederland)


gekoppeld kan worden met dit:

Simyo zelden
€ 3,99Per maand
-/- € 1,00Korting 'Simyo zelden '
€ 2,99Per maand

Internetbundel
€ 9,95Per maand

Eenmalig
€ 10,00Aansluitkosten

Totaal te betalen
€ 12,94Per maand
€ 10,00Eenmalig

jezus ik snap er ook echt helemaal niks van he XD


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48.