iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem iPhone 4S - Mobistar - EDGE (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/102722-probleem-iphone-4s-mobistar-edge.html)

epicurien 28-10-11 12:25

Probleem iPhone 4S - Mobistar - EDGE
 
Hallo,

Sinds vandaag trotse eigenaar van iPhone 4S, alleen duikt volgend probleem op:

Voordien kon ik kiezen of ik 3G aan of uit wou zetten, los van mobiel dataverkeer.
Deze optie is helaas weggevallen, dus kan ik niet opteren voor te werken op EDGE.
Ofwel Geen data ofwel altijd met 3G aan?
Vervelende keuze lijkt me, aangezien 3G toch serieus wat meer verbruikt.
Nog iemand problemen daarmee? Oplossingen voor?
Of ligt dit aan het nieuwe Atennesysteem?

Alvast bedankt!

Roland

dannyro 28-10-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurien (Bericht 725606)
Hallo,

Sinds vandaag trotse eigenaar van iPhone 4S, alleen duikt volgend probleem op:

Voordien kon ik kiezen of ik 3G aan of uit wou zetten, los van mobiel dataverkeer.
Deze optie is helaas weggevallen, dus kan ik niet opteren voor te werken op EDGE.
Ofwel Geen data ofwel altijd met 3G aan?
Vervelende keuze lijkt me, aangezien 3G toch serieus wat meer verbruikt.
Nog iemand problemen daarmee? Oplossingen voor?
Of ligt dit aan het nieuwe Atennesysteem?

Alvast bedankt!

Roland

Kun je dat eens onderbouwen, want ik denk juist het tegenovergestelde.

apotheosis 28-10-11 14:17

Het klopt; bij de 4s kan je 3G niet uitschakelen.
Het zoekt vanzelf altijd het sterkste signaal.
Tgoh ja, waarom op da trage edge als je 3G kan hebben? Ik heb externe batterij gekocht, probleem meteen opgelost.

Dannyro; 3G zuipt het meeste van allemaal, edge en Wi-Fi surfen verbruikt minder batterij.

epicurien 28-10-11 14:21

Turn 3G on or off (GSM models):
Choose General > Network, then tap to turn 3G on or off.
Using 3G loads Internet data faster in some cases, but may decrease battery performance. If you’re making a lot of phone calls, you may want to turn 3G off to extend battery performance.

Komt rechtstreeks uit de handleiding van de iPhone.
Dit is algemeen geweten dat 3G gewoon meer batterij verbruikt.


En uiteraard moest het niet duidelijk zijn geweest... het batterijverbruik, niet data.

Apotheosis --> Whatsapp, e-mail en simpele websites zijn perfect te laden via EDGE.
Een externe batterij is geen optie voor mij, aangezien ik het design niet wil verpesten.
Ik hoop dat er toch nog een software-fix (indien mogelijk) komt. Anders kom ik de dag niet uit met mijn iPhone.
Alvast bedankt voor de reactie.

apotheosis 28-10-11 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurien (Bericht 725717)
Turn 3G on or off (GSM models):
Choose General > Network, then tap to turn 3G on or off.
Using 3G loads Internet data faster in some cases, but may decrease battery performance. If you’re making a lot of phone calls, you may want to turn 3G off to extend battery performance.

Komt rechtstreeks uit de handleiding van de iPhone.
Dit is algemeen geweten dat 3G gewoon meer batterij verbruikt.


En uiteraard moest het niet duidelijk zijn geweest... het batterijverbruik, niet data.

Apotheosis --> Whatsapp, e-mail en simpele websites zijn perfect te laden via EDGE.
Een externe batterij is geen optie voor mij, aangezien ik het design niet wil verpesten.
Ik hoop dat er toch nog een software-fix (indien mogelijk) komt. Anders kom ik de dag niet uit met mijn iPhone.
Alvast bedankt voor de reactie.

Het design? Wa heeft dat er nu mee te maken? Bij mij is het een externe batterij die je gewoon aansluit zoals je je iphone int stopcontact steekt, tis geen case mee batterij in.
En ik weet ook wel wat je op edge kan ;).
Veel plezier met je 4s.

epicurien 28-10-11 14:39

Ja mss wel.
Maar heb toch gehoord dat de performance van de batterij toch zwaar achteruit gaat als je zo'n externe batterij's er aanhangt. Voor de rest heel tevreden.
Al lijkt mij dit toch simpel op te lossen met software.

Jij ook veel plezier.

Guest-20180925190238 28-10-11 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door epicurien (Bericht 725717)
Ik hoop dat er toch nog een software-fix (indien mogelijk) komt. Anders kom ik de dag niet uit met mijn iPhone.

Met een software fix gaan we er niet komen denk ik. De enigste oplossing is de thans bekende wetten van de fysica te veranderen, hoe meer bandbreedte hoe meer energie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.