iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S scherm gelere tint dan iPhone 4? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/102741-iphone-4s-scherm-gelere-tint-iphone-4-a.html)

bram135 29-10-11 16:06

Ik heb sinds gisteren ook een 4S. Hiervoor had ik ook een 4. En ik zie ook duidelijk verschil! En wat mij ook opviel, was dat het doosje van de iPhone naar lijm ruimt. Normaal ruikt het naar een nieuw Apple product. :p Maar goed: dit was vorig jaar, bij de 4, namelijk ook het probleem (dat had met lijk te maken). Misschien dat dit wel hetzelfde is en dat het ook wegtrekt. Ik hoop het!

francebramie 29-10-11 16:26

Ik heb nu al 2 weken de 4s.
Bij het begin merkte ik het wel, maar kon me er niet echt druk om maken (ging van de 3G naar de 4s).
Nu 2 weken verder lijkt het alsof het scherm 'normaal' is. Het kan natuurlijk ook zijn omdat ik er aan gewend ben. Het stoort me in ieder geval niet!

chaser2600 29-10-11 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanvh (Bericht 726412)
Ik heb foto's genomen, maar ik wil even benadrukken dat je het in't echt nog een stuk harder ziet.
Heb niet echt een goede foto kunnen nemen waarbij je het verschil duidelijk ziet.

http://img337.imageshack.us/img337/3148/dscf0272o.jpg

http://img692.imageshack.us/img692/2473/dscf0273sf.jpg

Links is de iPhone 4, rechts is de iPhone 4S

En stel nu de witbalans eens af op die gele... dan is die andere te blauw :-)

Overigens zie je het inderdaad goed als je het naast elkaar houdt.. maar zeg nou zelf, wanneer zit je met 2 iphones naast elkaar ?
Binnen een week ben je aan de "gele" kleur gewend

iTimvd 29-10-11 19:15

Wow, dat ziet er eigenlijk echt niet goed uit nee! Ik zou echt proberen het toestel om te ruilen, voor ruim 600 euro heb je toch recht op een goed product (en niet dat je 2 weken ofzo moet wachten voordat het er een beetje fatsoenlijk uitziet!). Als het bij mij volgende week ook is (apple.nl) ga ik zeker bellen hoor, voor die prijs moet het gewoon in orde zijn.

pieterjanvh 29-10-11 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 726531)
En stel nu de witbalans eens af op die gele... dan is die andere te blauw :-)

Overigens zie je het inderdaad goed als je het naast elkaar houdt.. maar zeg nou zelf, wanneer zit je met 2 iphones naast elkaar ?
Binnen een week ben je aan de "gele" kleur gewend

Misschien geraak ik die gele kleur gewend, maar het hoort gewoon zo niet :)
Er zijn andere iPhone 4S die wel gewoon dezelfde kleur hebben als iPhone 4!

chaser2600 29-10-11 23:20

Hmm ben ze zelf nog niet tegen gekomen
Zelfs de laatste serie iPhone 4 heeft een geler scherm dan de eerste
Maar misschien is het bij jou erger. Ik vond mijn 4 altijd te blauw

suijkerwerk 01-11-11 13:52

Zojuist mijn iPhone 4S ontvangen en ook ik heb last van een geler scherm...
Alsof de kleuren verwassen zijn....

Net de iPhone 4 naast de 4S gehouden en zie een duidelijk verschil.

Wat te doen? Afwachten of teruggaan?

pieterjanvh 01-11-11 13:54

Ik zit zelf in de afwachten fase :D
Ik merk op die 4 dagen nog geen verbetering...
Maar aangezien er toch een schaarste is van iPhone 4S ga ik niet terug aangezien ze me sowieso geen nieuwe kunnen leveren.
Als de iPhone weer goed op stock is en het is nog altijd niet beter ga ik terug :)

bram135 01-11-11 14:27

Toen ik mijn 4S vrijdag voor het eerst aandeed, zag ik dat er een treepje in mijn scherm zat. Het is een minuscuul streepje, niet meer dan 4 millimeter. Maar toch, dus ik heb met mijn provider gebeld en ik krijg morgen mijn nieuwe. Aangezien ik ook heb opgemerkt dat het scherm geler is ten opzichte van mijn 4, hoop ik dat het bij mijn nieuwe iPhone misschien wel weg is. Ik zal het zeker even laten weten! En even off tipic: zijn jullie het met me eens dat ik recht heb op een nieuwe iPhone als er een dood streepje in het scherm zit? Het is namelijk een heel klein streepje, en nadat ik ze heb gebeld begon ik me af te vragen of ik niet overdrijf.. Jullie mening graag!

suijkerwerk 02-11-11 12:29

Inmiddels contact gehad met T-Mobile en krijg netjes een nieuwe....

NH2505 02-11-11 14:30

iPhone 4s sedert vrijdag 28/10 in mijn bezit... Geen last van de gevreesde yellowgate, het scherm is ongelooflijk scherp, de kleurenweergave is eveneens fantastisch!

Ik ben zeer tevreden tot nu toe!

ipeertje 02-11-11 15:21

Mijn 3GS is veel lichter in kleur dan mijn 4S, maar ik vind de gele tint wel mooier eigelijk,
Volgens mij verdwijnt de gele kleur al een beetje, nu is hij lichter in kleur dan het vrijdag was.

Robuust 02-11-11 17:13

De 3GS van mijn vriendin is ook veel geler dan mijn 3GS. Dat verschil is er nu al ruim 2 jaar en het trekt ook niet echt bij.

JornZ 03-11-11 16:45

Ik zie ook duidelijk een verschil tussen mijn iPhone 4 en de 4S. De 4 is veel blauwer dan de 4S, waarbij het scherm inderdaad geliger aandoet.

Ik geloof eigenlijk niet dat ik voorkeur heb, het blauwe van de 4 doet soms ook een beetje paarsig aan. Vraag me ook af of het echt een fout is dat de 4S wat geler is, mogelijk een andere leverancier van het schermpje of e.d.

pieterjanvh 03-11-11 19:04

Ja, ik vind wel dat er verduidelijking mag komen door Apple...
Ze hebben er nog niet op gereageerd.

sjimmy 03-11-11 22:18

Als je de iphone 4 niet had om te vergelijken was het je dan ook opgevallen? Ziet er niet heel storend uit namelijk...

pieterjanvh 03-11-11 23:42

Ik vermoed dat ik het dan niet gezien had nee, maar nu ik het weet is het wel storend :D

Davy_BE 05-11-11 12:49

Ook ik ben niet tevreden van mijn scherm. Die slaat echt geel uit...

Heb 2 iPhone's ontvangen gisteren. 1 is normaal, de andere opmerkelijk geler.

Best wachten op een verklaring van Apple. En bij jailbreak zou er app bestaan die color settings scherm kan aanpassen.

Ricoli 05-11-11 16:25

Mijn eigen iPhone 3GS is van de eerste productielijn en die is blauwig, terwijl vrienden die de nieuwe productie 3GS een jaar later allemaal een gelig scherm hebben.
Ik denk dat het komt doordat Apple meerdere producers heeft van deze schermen en ze gewoon een verschil in voorkeur hebben qua kleur.
Desalniettemin heb ik veel liever een 'blauwig' scherm, vind de kleuren hier meer tot hun recht komen. Vergelijk alleen maar de statusbar bij de foto's in deze topic.

mrboolean 10-11-11 15:33

Het is heel raar. Ik heb pas mijn iPhone 4S binnen en ik vind het scherm juist erg koud of blauw van kleur. Mijn oude scherm was veel warmer en prettiger. Maar misschien komt dat omdat ik dat gewend was. Zou het aan de backlighting kunnen liggen want de 4S heeft ook een helderder scherm.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.