//

iPhone 4 of Samsung Galaxy S II

iPhone 4 of Samsung Galaxy S II discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga vandaag naar de stad met mijn moeder, ze wil een abonemment kopen voor haar zelf, maar dan wilt ze het toestel wat ze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-10-11, 10:33
xRainbow xRainbow is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 11
Standaard iPhone 4 of Samsung Galaxy S II

Ik ga vandaag naar de stad met mijn moeder, ze wil een abonemment kopen voor haar zelf, maar dan wilt ze het toestel wat ze erbij krijgt aan mij geven.

Ik wil al zo lang een iphone. Maar mijn vader zegt dat de samsung galaxy s II veel beter is...


Is dat nu werkelijk zo?


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2011 om 08:34 ----------

Ik mag kiezen voor een iphone 4 of een samsung galaxy s 2
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-10-11, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Vaders hebben altijd gelijk. Ik weet er alles van want ik ben ook een vader

Als vader zeg ik tegen mijn kinderen dat een iPhone veel beter is dan een Samsung. En aangezien vaders altijd gelijk hebben..........
  #3  
Oud 29-10-11, 11:17
Coen Gortemaker Coen Gortemaker is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Als jij graag een iphone wil, dan wil je geen samsung.. Dan gaat die telefoon je ook op de zenuwen werken !

Het is een vergelijking die niemand kan maken voor je. Je zou in de winkel natuurlijk eenntestje kunnen doen, pak ze beiden - speel er even mee en maak op basis daarvan je keuze.

Er zitten in het os alleen al zoveel verschillen, de specs zijn van een samsung "beter" daarintegen pure rekenkracht zegt niks als de software er niet op aansluit.

De een pleit voor ios en de ander android, ookal is dit een iphone forum. Jij moet de keuze maken en 1of2 jaar met het toestel rondlopen.
__________________
iPhone 5 64GB DE [FW: 6.1] [Jailbreak: Ja] | iPad 2 32GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee] | iPad mini 16GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee]
  #4  
Oud 29-10-11, 11:20
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Wat betreft puur technische specificaties is de Samsung Galaxy S2 misschien wat beter dan de iPhone 4S (hoewel ik dit niet zeker weet). De Samsung heeft ook een groter scherm. Maar puur hardwarematige snelheid zegt niets over de snelheid en gebruikerservaring van het besturingssysteem. Dat is ook lastig vergelijken, aangezien ze beiden anders werken. Naar mijn ervaring werkt bijvoorbeeld Mac OSX op mijn MacBook Pro sneller dan Windows Vista op mijn dekstop die theoretisch snellere hardware heeft.

Waar ik vooral naar zou kijken als ik jou was is welk systeem jij zelf het prettigst vind. Je vader kan wel zeggen dat de Samsung beter is, maar het gaat uiteindelijk toch om een persoonlijke ervaring met wat iemand prettig vindt. Ik kan wel zeggen dat pindakaas lekkerder is dan chocoladepasta, maar daar hoef jij het niet mee eens te zijn.
Daarnaast kun je ook kijken naar wat je al hebt. Heb je al een oude iPhone, iPod Touch, of wellicht een Android toestel? Dan wil je misschien eventueel aangeschafte apps niet opnieuw hoeven kopen als je nu naar een ander systeem overstapt.


Wat ik alleen niet snap: waarom neemt je moeder een duur abonnement met "gratis/goedkoop" toestel in plaats van een goedkoper sim-only als ze zelf toch geen telefoon nodig heeft? Het is niet zo dat een toestel toevallig bij een abonnement zit. Doordat een "gewoon" abonnement duurder is dan sim-only betaal je wel degelijk voor het toestel. Je betaalt echter in termijnen en niet in één keer. Die termijnen zijn gewoon vermomd als je abonnementskosten. Nu kan ze net zo goed een los toestel kopen en aan jou geven. Wel leuk voor jou dat ze dat doet natuurlijk.



edit/added: een Samsung Galaxy S2 is niet "beter" of "slechter", maar anders. Nog wat feiten: de Samsung Galaxy S en S2 scoren bij de consumentenbond net een ietsiepietsie hoger cijfer dan de iPhone 4. Een 8,1 voor de S2, een 7,9 voor de S en de iPhone 4. De 4S is in de tests nog niet meegenomen. Er staat toevallig net in de nieuwste gids een smartphone test (maar helaas is de 4S net te nieuw voor de test). Hierbij draait de S2 dan op Android 2.3 en de S op Android 2.1. Alle drie krijgen wel "beste uit de test", maar dat label hebben nog flink wat meer smartphones (die overigens allemaal op Android draaien, maar er zijn dan ook veel meer fabrikanten en toestellen die Android gebruiken, dus da's niet vreemd).

Laatst gewijzigd door dirkjan82; 29-10-11 om 11:32.
  #5  
Oud 29-10-11, 11:31
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Het zou best een beetje dom zijn om voor de Samsung te gaan want ten eerste; de iPhone 4 is een helemaal up-to-date toestel van Apple, alles word ondersteund. De AppStore is vele malen beter dan de Market van Android, er zijn veel meer games etc. beschikbaar voor de iPhone die er bovendien ook beter uitzien (mede dankzij het Retina display van de 4 en 4S). Bovendien zegt de prijs ook veel, een iPhone 4 is nu bijna €500 terwijl de Galaxy S 2 al voor iets meer dan 400 te verkrijgen is. Ik vind persoonlijk dat de prijzen van (de meeste) Android toestellen wel heel snel daalt ten opzichte van wat de meeste mensen er voor betalen als de telefoon uitkomt. De iPhone 4 zal ook nog zeker een behoorlijke tijd software updates krijgen, bij Android is dat meestal wat minder.

Kortom ik zou voor de iPhone gaan, en zeker ook omdat jij aangeeft dat je graag een iPhone wilt.
  #6  
Oud 29-10-11, 11:31
iAndries iAndries is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: NH
Berichten: 111
Standaard

Denk dat je met beide toestellen niks te klagen hebt.
Heb zelf een Galaxy s2 gehad en was best een heerlijk toestel,heb altijd Android gebruikt en is verders niks mis mee,ik zelf stap voor het eerst over op Iphone 4s ...als apple.nl beetje opschiet.
Groot voordeel van iphone denk ik is dat het veel meer waardevast is.
  #7  
Oud 29-10-11, 11:39
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Inderdaad, daarom alleen al zou ik voor de iPhone gaan en ook voor de Apps.
  #8  
Oud 29-10-11, 12:30
Bart88 Bart88 is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 13
Standaard

Ze zijn denk ik beiden steengoed. Een paar redenen die mij voor de iPhone deden kiezen (ik heb nu een android telefoon):

-Ik vind het design van de iPhone 4(S) op dit moment het mooiste van alle smartphones
-Galaxy S2 vind ik te groot. Ik wil mijn telefoon makkelijk met 1 hand kunnen bedienen
-iPhone 4S camera schijnt beter en sneller te zijn
-De meeste Apple producten zijn heel erg waardevast, en bij iPhones is dat zeker zo
-Volgens mij is de Appstore voor iOS beter dan de app-market van android. Minder troep door een betere controle op app-inzendingen.
-Bij alle apple producten die ik heb gehad (2 macbooks en 1 iMac), had ik zelfs na een lange tijd nog het "blij met mooi nieuw speeltje gevoel"

EDIT: Sorry, ik dacht dat je 4S zei. Bij 4 gelden de zelfde argumenten, behalve die van de camera (hoewel de camera bij de 4 ook erg goed is).

Laatst gewijzigd door Bart88; 29-10-11 om 13:10.
  #9  
Oud 29-10-11, 12:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xRainbow Bekijk bericht
Ik ga vandaag naar de stad met mijn moeder, ze wil een abonemment kopen voor haar zelf, maar dan wilt ze het toestel wat ze erbij krijgt aan mij geven.

Ik wil al zo lang een iphone. Maar mijn vader zegt dat de samsung galaxy s II veel beter is...


Is dat nu werkelijk zo?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2011 om 08:34 ----------

Ik mag kiezen voor een iphone 4 of een samsung galaxy s 2
Ik heb de iphone 4 en galaxy s2 in bezit gehad; voor foto's te trekken en te filmen is het beter bij de s2.
Maar het besturingssysteem vind ik beter bij apple, eenvoudiger, gebruiksvriendelijker, overzichtelijker, betere overzichtelijkere appstore ook.

En ik raad u de nieuwe iphone 4s aan want filmen en foto's trekken met deze is wel beter dan bij de s2 .

Bij een iphone 4 moet je ook nog eens oplette welke je koopt, vele hebbe last van die deathgrip zoals ik heb voorgehad.

Spaar desnoods beetje langer ofzo en koopt u de nieuwe iphone 4s en deze is wel beter dan die s2.

Update; specificaties zeggen niet alles; die clowns van een android fanboys zitten bezig de s2 is sowieso sneller want deze heeft een 1.2ghz processor, niet dus, de iphone 4s is sneller als flash aanstaat op de s2, als de s2 afstaat bij de s2 zijn ze ong evensnel.
Rekening houdende de iphone 4s een 1ghz processor heeft die under clocked is naar 800mHz, schitterend toch, 400mHz minder hebben en toch evensnel zijn en flash aan bij de s2 is de s2 gewoon trager, kan je op youtube ook vinden .
Nog zo'n voorbeeldje; de s2 en iphone 4s hebben een 8mp camera, toch kan ik zeggen de 4s betere foto's nog trekt dan de s2, mss door de lens of extra lens of weet ik veel deze daarom beter is dan bij de s2.
Specs zegge dus niet alles .

De s2 voelt ook als plastiek aan, net ne plastiek phone die je in de winkel kan kopen van 20 euro, voelt gewoon niet leuk en niet echt aan. Ook zullen er meer bugs nog zitten bij android.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 29-10-11 om 13:26.
  #10  
Oud 29-10-11, 16:06
Deikesu Deikesu is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 27
Standaard

Iphone 4!
  #11  
Oud 31-01-12, 21:55
xRainbow xRainbow is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 11
Standaard

Oke, dit is een oud forum. Maar ik had eerst een samsung galaxy s2. En toen ik hem had wou ik nog heletijd een iphone. Die galaxy vond ik wel fijn maar het is niet mijn droom toestel. Nu heb ik de iphone 4 ! En die vind ik 1000x fijner.
  #12  
Oud 31-01-12, 22:09
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Geen problemen gehad met de Samsung?

In mijn kennisenkring maar liefs 4 Samsungs met problemen: telefoon valt na paar minuten bellen gewoon uit, hard reset werkt niet.

Iphone in de kring gaf geen problemen...
  #13  
Oud 31-01-12, 22:34
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xRainbow Bekijk bericht
Oke, dit is een oud forum. Maar ik had eerst een samsung galaxy s2. En toen ik hem had wou ik nog heletijd een iphone. Die galaxy vond ik wel fijn maar het is niet mijn droom toestel. Nu heb ik de iphone 4 ! En die vind ik 1000x fijner.
Ik had de s2 eens gekocht terwijl ik de iPhone nog had, android is toch niet zo eenvoudig vind ik, ge moet altijd naar menu dit of dat gaan, begin maar eens te zoeken soms, ik onthoud da nie waar alles juist zit dan,pf.
  #14  
Oud 01-02-12, 00:16
xRainbow xRainbow is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 11
Standaard

Ja en die s2 was mij iets te plastic en te groot
  #15  
Oud 01-02-12, 00:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xRainbow Bekijk bericht
Ja en die s2 was mij iets te plastic en te groot
Vooral dat deze idd nie echt aanvoelde.
  #16  
Oud 06-02-12, 14:31
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Heb nu ook een paar maandjes de Galaxy S2 (waar ik daarvoor de iPhone 3G en later de iPhone 4 had).
Maar ik kan niet wachten om weer terug naar de iPhone te kunnen gaan.
Wat valt de Galaxy S2 mij tegen zeg..en Android uberhaupt.
Die Market staat echt zo vol met rotzooi..en de meeste apps zien er niet eens uit..of ze werken wel voor dat toestel en niet voor dat toestel. Daarbij werken veel apps ook nog eens stukken minder dan op de iPhone..veel minder lekker.
En veel irritante kleine dingetjes die in de apps werken.
Bijvoorbeeld whatsapp..als je die kantelt op de iPhone dan blijft daarboven alle tekstballonetjes zichtbaar zeg maar. Als ik mijn Galaxy S2 kantel dan zie je dat niet..dan wordt het 1 grote tekstvak.
En zo kan ik nog wel tig dingetjes opnoemen.

Enige wat ik echt wel lekker vind werken is Swype op de Galaxy..maar verder werkt het allemaal veel minder fijn en is het allemaal gewoon wat minder. Scherm reageert ook minder lekker.
Kijk als je niet beter weet zal de Galaxy S2 misschien top zijn. Maar als je de iPhone gewend bent en je weet dat het veel beter kan..dan zou ik niet overstappen naar iets anders.
Ik doe het in elk geval nooit weer en hoop eind dit jaar de iPhone 5 te hebben.
  #17  
Oud 07-02-12, 13:03
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Ik zeg vertrouw nooit een merk die van alles maakt ..van Superschepen tot magnetrons...Die hebben geen enkel passie voor wat ze doen, hebben passie voor geld die koreanen. Die passie is wel waar apple mee begonnen is, al voor die reden zeg ik Apple. Nu zonder emoties en objectiever:
Iphone (IOS) is intuitiever in gebruik, ziet er beter uit, alles reageert sneller en fijner.

Andere kant, het is zinloos om deze vraag te stellen op een iphone forum ! Je kan niet verwachten dat je een hele objectieve antwoord gaat krijgen.
__________________
Revenge of the nerd..
Reageren

Labels
iphone 4, samsung galaxy s ii



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Samsung Galaxy S2 - Iphone killer? XiniP iPhone algemeen 44 04-09-11 14:13
iPhone 4 of Samsung Galaxy S Yannickjee. Koopinformatie Nederland 18 10-03-11 21:40
iphone 4 t.o. samsung galaxy dancingprinzess iPhone algemeen 19 01-01-11 21:15
Galaxy Tab Samsung KvP iPad algemeen 4 12-12-10 03:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.