iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ontgrendelen simkaart 4S lukt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/102884-ontgrendelen-simkaart-4s-lukt-niet.html)

reprise3 29-10-11 17:50

Ontgrendelen simkaart 4S lukt niet
 
Zojuist mijn nieuwe Iphone 4S binnen gekregen.
Daarbij micro sim van T-Mobile.

Deze via de site van T-Mobile geactiveerd.
Bericht: "plaats nu de simkaart in je telefoon. Je ontvangt een sms berichtje als de activatie geslaagd is en je kunt de simkaart direct gebruiken".

Zo gedaan. Simkaart in nieuwe 4S gedaan.
Simkaart unlocked met meegeleverde code. 4S voorheen nog niet opgestart.
Zit na ingeven van simcode al hele tijd tegen "ONTGRENDELEN EVEN GEDULD" aan te kijken.
Na vijf minuten moet ik weer de simcode ingeven maar kom geen stap verder!

Iemand een idee?
Kan het zijn dat het niet verder gaat omdat telefoon nog niet is geinstalleerd?

Heel graag hulp.

Dank alvast!

martijndk1983 29-10-11 18:03

het kan zijn dat je simkaart niet goed is er is een bekend probleem met de kaartjes van t mobile.
maar wel raar omdat je zegt dat je een neiuwe hebt.
ik had een oud kaartje en had er geen last van.

reprise3 29-10-11 18:43

Als ik de simlock niet ontgrendel gaat 4S door naar activeren "dit kan drie minuten duren".
Vervolgens niets. Is aangesloten op Itunes.
Na drie minuten weer bericht ACTIVEREN MISLUKT.

Wat nu?

lex4545 29-10-11 19:29

Zoals anderen melden, je hebt een oude simkaart gekregen. Even bellen voor een nieuwe.

Overigens heb je voor de 4S geen Itunes nodig meer nodig om te activeren. Wel een internetverbinding (3G) doordat hij niet ontgrendeld is heb je geen verbinding en activeert hij niet.

townman 01-11-11 22:38

Ik heb mijn iphone 4s vandaag binnen gekregen, precies hetzelfde probleem gehad. Toen heb ik expres drie keer foute pincode ingetoetst om later met PUK weer te kunnen activeren, daarna een nieuwe pin code geïnstalleerd en toen deed hij het wel...

MitchLuijks 01-11-11 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door townman (Bericht 729061)
Ik heb mijn iphone 4s vandaag binnen gekregen, precies hetzelfde probleem gehad. Toen heb ik expres drie keer foute pincode ingetoetst om later met PUK weer te kunnen activeren, daarna een nieuwe pin code geïnstalleerd en toen deed hij het wel...

Stop je simkaart in een oud toestel en verwijder je pincode zodat je die niet meer hoeft in te voeren. Stop je simkaart weer in je iphone en stel en toegangscode in. Heeft mij en honderden andere mensen geholpen :)

iCK 04-11-11 22:50

hi, ik heb het advies van MitchLuijks opgevolgd, maar na 15 minuten is hij nog steeds aan het zoeken.... nog meer tips???

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2011 om 23:00 ----------

yo, hij doet het eindelijk...ik heb op herstel netwerkinstellingen geklikt en na kleine 2 minuten deed hij het.....fijn weekend ^^

lisadorman 25-03-12 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MitchLuijks (Bericht 729079)
Stop je simkaart in een oud toestel en verwijder je pincode zodat je die niet meer hoeft in te voeren. Stop je simkaart weer in je iphone en stel en toegangscode in. Heeft mij en honderden andere mensen geholpen :)

Hoe kan je je pincode op een iphone verwijderen?

jpwg001 25-03-12 16:05

Door in de instellingen de code uit te zetten. Je zult wel een keer moeten ontgrendelen. Instellingen; telefoon; simpincode; uitzetten met schuifknop.

lisadorman 25-03-12 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 782750)
Door in de instellingen de code uit te zetten. Je zult wel een keer moeten ontgrendelen. Instellingen; telefoon; simpincode; uitzetten met schuifknop.

Dat heb ik net allemaal gedaan, alleen nu is mijn nieuwe iPhone al heel lang aan het zoeken naar mijn simkaart en het duurt heel lang om mijn iPhone te activeren. Ik weet niet of dat wat met elkaar te maken heeft?

jpwg001 25-03-12 16:24

Ik denk dat je simkaart niet goed is. Loop morgen even bij t-mobile binnen. Vraag om een andere die ze meteen activeren.

lisadorman 25-03-12 21:50

Nog heel erg bedankt! Het is me uiteindelijk gelukt! Ik heb alle apps erop gezet. Ik had vanmiddag nog verbinding met mijn netwerk en kon nog smsen en nu kan dat niet meer. Is heel lang aan het zoeken. Ik weet niet of iemand hier wat op weet? Ik heb de netwerkinstellingen al opnieuw ingesteld.

jpwg001 26-03-12 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lisadorman (Bericht 782833)
Nog heel erg bedankt! Het is me uiteindelijk gelukt! Ik heb alle apps erop gezet. Ik had vanmiddag nog verbinding met mijn netwerk en kon nog smsen en nu kan dat niet meer. Is heel lang aan het zoeken. Ik weet niet of iemand hier wat op weet? Ik heb de netwerkinstellingen al opnieuw ingesteld.

Toch een slechte/kapotte simkaart? Ik herhaal mijn advies uit post #11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.