//

Batterij laadt niet op

Batterij laadt niet op discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook ik heb een soortgelijk probleem; Sinds Maart '09 heb ik via t-mobile een witte iPhone 3g 16Gb zonder jailbreak of andere modificaties, gewoon standaard. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 25-06-09, 19:15
Roelvdmarck Roelvdmarck is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ook ik heb een soortgelijk probleem;

Sinds Maart '09 heb ik via t-mobile een witte iPhone 3g 16Gb zonder jailbreak of andere modificaties, gewoon standaard. Wel geupgrade naar firmware3.0

Nou had ik zondagavond, ik speelde een potje X2 Football, dat de iPhone aangaf dat de batterij bijna laag was en aan de oplader moest.
Nou is dat niet zo vreemd, ware het niet dat de lader er al in zat!
De volgende ochtend (na een hele nacht aan de lader) bleek de batterij maar 20% vol, en na wat gebruik viel hij uit.
Dus hop, weer aan de lader en er verscheen het bekende "Batterij met rood streepje en bliksempje" in beeld.

Dus na een uurtje of 6 laden (met de hierboven beschreven afbeelding van de batterij in beeld) zit er ong 20% in de batterij, en geeft dit ook aan.
De iPhone start ook gewoon op, kan er alles mee doen en ook iTunes herkent em prima.

Door de week heen wat gesurfd naar oplossingen, zo ook hier. Wat ik tot nu toe tevergeefs heb geprobeert;

- Reset
- Hard reset
- Herstellen in iTunes
- pc restarten met iPhone in Dock
- Stopcontactlader
- Stopcontactlader van iPod
- Andere USB-kabel
- Alle gedownloade apps verwijderd
- 3G, Locatievoorziening en Push uitgeschakeld


Wie o wie kan mij helpen met een tip of trick die ik nog niet heb geprobeert? (met uitleg 'hoe' ik dat dan moet doen, niet alle mensen zijn vakidioten die elke term kennen)

Bedankt alvast, groetjes Roel
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 25-06-09, 20:20
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Herstellen in DFU-mode via iTunes (een how-to staat ik de Wiki)
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #63  
Oud 25-06-09, 20:49
Roelvdmarck Roelvdmarck is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Hey Timmeh
Thanks voor de snelle respons!
Heb de artikelen DFU-mode, Firmware (restore) en Recovery mode even doorgelezen en snap het bijna.
Ze verwijzen namelijk allemaal naar elkaar, alleen nergens staat wat je met het firmware-bestand moet doen om de iPhone te restoren. Moet je het opslaan op je pc ergens? Hoef je alleen het linkje van de juiste firmware aan te klikken als de iPhone in DFU-mode is? Het op een of andere manier op je iPhone opslaan?
Het is wellicht een beetje een domme vraag, maar stel em liever even voor ik de iPhone in DFU-mode breng.
  #64  
Oud 25-06-09, 20:59
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Je sluit je iPhone aan op je je PC, opent itunes, zet je iPhone in DFU en klikt op herstel. That's it.
Aan het einde wordt wel gevraagd of je een reservekopie wilt terugzetten; dit bij voorkeur niet doen, omdat je dan de kans loopt dat je de 'software-fout' terug zet.

Firmware-bestanden heb je nu niet nodig
  #65  
Oud 25-06-09, 21:12
Roelvdmarck Roelvdmarck is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Okay thanks!
Nu even wachten tot ie weer genoeg is bijgeladen om em uberhaupt in DFU-mode te krijgen, anders kan ik blijven drukken op die knoppen tot ik een ons weeg

edit; gaat al in DFU-mode!
edit2; en gooit em er weer uit met foutcode(2005) als ie probeert te herstellen...
edit3; en bij de 2e poging op hetzelfde punt met foutcode(1601) pfffff...

Laatst gewijzigd door Roelvdmarck; 25-06-09 om 21:52.
  #66  
Oud 26-06-09, 10:48
Roelvdmarck Roelvdmarck is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Nou na een nachtje 'laden' heb ik net de herstel in DFU-mode gedaan, maar ook nu blijft het *****ding weigeren te laden.Zo maar naar t-mobile om em op te laten sturen, zonde van mijn tijd er mijn hoofd over te blijven breken.
Toch bedankt voor de moeite Timmeh
  #67  
Oud 26-06-09, 10:54
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

In DFU-mode herstellen, niet in DFU-mode opladen. Of bedoelde je dat niet?
  #68  
Oud 06-08-09, 11:39
paas paas is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 6
Standaard

Ook mijn iphone kon ik niet meer opladen. Niet via usb, auotlader en stroom. Connectie met iTunes ook niet mogelijk.
Gewacht tot dat 'ie helemaal leeg was, sim eruit gehaald en opnieuw geplaatst.
(Tevens de laatste 5 App's verwijderd)
Daarna deed 'ie 't weer. Strange.....
  #69  
Oud 06-08-09, 23:23
dutchiesmokah dutchiesmokah is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Heb een soortgelijk probleem met mijn iPhone 2g. Hij laadt sinds enige tijd niet meer op. OSX geeft de melding dat het usb poort waar hij op is aangesloten te veel stroom vraagt en daardoor tijdelijk wordt uitgeschakeld. Onder windows krijg ik voor enkele seconden de melding dat een onbekend apparaat gevonden is waardoor ik hem in DFU modus probeerde te krijgen, zonder succes...
Het kan zijn dat de usb connector defect is aangezien mijn vriendin mij heeft opgebiecht hem redelijk hardhandig uit de oplader getrokken te hebben
Heeft iemand een beschrijving hoe deze usb flex cable te vervangen is (op ifixit gaan ze namelijk net niet voldoende de materie in..)?

Laatst gewijzigd door dutchiesmokah; 06-08-09 om 23:35.
  #70  
Oud 23-08-09, 21:52
dominiqueske dominiqueske is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

De usb dock connector zit in je Iphone zelf. Echter is dit niet makkelijk zelf te vervangen. eer deze open is ( zonder beschadigingen ben je al een paar uurtjes verder. Je kunt op youtube eens een filmpje bekijken van een screen replacement. Krijg je enig idee hoe je hem moet open krijgen, en pas op, het lijkt heel simpel maar dat vond ik toch echt niet! De 2G Iphone's zijn geseald en eigenlijk ook niet bedoeld om 'even' zelf open te schroeven. Mocht je je er toch aan willen begeven, een nieuwe dock connector met flex cable kun je via Ebay uit duitsland bestellen voor nog geen 11 Euro (net even gechecked).
  #71  
Oud 03-09-09, 17:40
Tom11 Tom11 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 30
Standaard

Mijne reageerde net ook niet op het kabeltje wat ik in m'n iphone stopte, hij laadde niet op.
Ik kwam via google bij dit topic terecht, maar het probleem is alweer opgelost.
Gewoon helemaal opnieuw opgestart (Lock en home-button tegelijk indrukken)
  #72  
Oud 08-09-09, 13:20
Razor0ne Razor0ne is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Breda
Berichten: 15
Standaard

Zo te lezen hebben er wel erg veel mensen problemen met het opladen.
Ik zelf had een tijdje gehad dat mijn iphone niet verder dan 99% opgeladen werd (ik denk wel dat de iphone 100% in werkelijkheid opgeladen was). Ik heb een wekkerradio met dockingstation waarin ik altijd mijn iphone inzet als ik ga slapen, dus rond 11 uur 's avonds iphone erin gedaan stond op zo een 78%, s'morgens stond de iphone op 99%, ik heb de iphone dus laten zitten maar blijft op 99% staan. Ik denk zelf net als iemand eerder had getypt dat het aantal procent wel eens blijft hangen.
  #73  
Oud 21-09-09, 21:29
pvdvossen pvdvossen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Ook ik heb het probleem; de Iphone laadt niet meer op, wordt niet herkent in itunes, als ik 'm opnieuw opstart krijg ik een tijdje de batterij te zien, vervolgens schiet hij op het apple logo en gaat hij aan (heb nog 20% batterij).

Heb echt alles wat in dit topic staat geprobeerd, niets blijkt te werken..
  #74  
Oud 10-10-09, 18:19
trainman.eu trainman.eu is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: zeeland
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ds210 Bekijk bericht
ik heb de Iphone moeten binnen brengen ergens in Brussel via een collega

ze gaan hem moeten opendoen ben echt benieuwd

zal vandaag ten laatste maandag een antwoordt hebben wat ze er aan gaan doen

groetjes

Dirk
En Dirk,

wat hebben ze er aan gedaan???
  #75  
Oud 31-10-09, 19:59
Ihaveaphone Ihaveaphone is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 3
Standaard

Probleem Opladen lukt niet op de iPhone. (met kort of lang verhaal moet nog beginnen dus ik zie wel waar het schip strand volgens mij is dit mij eerste post)

Hi Allemaal,

Enkele maandjes geleden vlak voor de uitkomst jailbreak 3.0 heb ik mijn 2 dagen oude Iphone gejailbreaked met purplera1n, verliep perfecto geen problemen en het speeltje was geboren. Een ware verslaving

Na de komst van de eerste nieuwe (voor mij dan, laat zeggen opvolgende) update niet direct zomaar ja gezegd tegen iTunes maar even googlen wat te doen. Voor mij was het ook allemaal nieuw dus voorzichtig aan..

Geen update jailbreak vanuit de kant van de wizkids van Purplera1n en dus over naar een andere, sorry was al blij dat het gelukt was maar weet echt niet meer hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Dacht iets van Ultrsn0w, programmaatje aan, stekker eruit erin etc. In ieder geval een ''update' naar 3.0.1 ofzoo. We konden in ieder geval weer lekker verder met de dagen en de kortere nachten sinds mijn nieuw speeltje.

Maar toen opeens, en al was het dan geen vrijdag maar wel de 13e dinsdag, na een volle nacht laden, schakelt mijn iPhone zichzelf na een uurtje uit, tja hij liep wel eens vast even een restart en daar ging hij weer, nee gewoon afsluiten zwart scherm en een groot vraagteken was alles wat ik mij kan herinneren (het ? bij mij, wat the F*cK is dit)... Maar dat kan zomaar niet, tis pas 9 uur ben net de deur uit en ik moet toch zeker, 1, 2, 300 x mijn iphone nog pakken vandaag, sms'n mailen, internetten, als iphone bezitter hoef ik je dat natuurlijk niet uit te leggen, helemaal met al het moois uit de Cydia store.

Wanneer ik mijn iPhone weer aanzetten.. rode streep.. leeg? Wanneer je tot 3 uur in de nacht nog thema's, programma's zit te zoeken in de Cydia Store, dan kan het zijn dat je je vergist als de wekker om 8 uur weer gaat en denkt mooi die is weer vol voor vandaag. Maar ik heb me niet vergist hij was echt 100% en nu? 0% even wachten dan maar voor de 5 a 10 minuten dat hij weer aan kan ... Er gebeurd niets! Ja wel wat mijn auto begint spontaan te signalen dat er een probleem is met mijn (auto) accu WAAAT ? &^%#$@@!

Een lange dag duurt voort en pas om 18:00 uur thuis meteen op het netstroom, 1 uur 2 uur nix, 3 uur, 5 uur, de hele nacht... niets...

Morgen meteen naar de t-mobile shop! shit jailbreak! Welke garanties?, ohnee straks een nieuwe kopen los? Net nu ik met samen mijn me.com en mijn iPhone zo'n lekkere band heb opgebouwd. En 800 eu'tjes voor een nieuwe pfff tja doen wel , maar toch zonde!. Even internetten dan maar weer, hier zoeken, bellen, wat moet ik doen...

Na 3 dagen niets te kunnen vinden of een bevestiging van dit ga ik doen, besluit ik mijn iPhone terug te brengen vrijdag gelukkig niet de dertiende want die hadden we al gehad deze week.. Het is vandaag zaterdag, zaterdag de 31ste een mooie dag van de maand Oktober een mooie dag voor diegene die een rood streepje zien plots in het schermpje van hun iPhone en - niet meer dan dat gaat laten zien door een fout! Een fout van de iPhone. Het is opeens een nog mooiere dag voor diegene een rood streepje hebben op het scherm van hun jailbreaked iPhone, ....

...maar helemaal een mooie dag voor mij, ik heb per vandaag weer een hele nieuwe iPhone! Geen vragen geen opmerkingen geen ja maar jailbreak blabla. Dank Apple!

Leuke is dat mijn provider naam nog wel mijn eigen aangeven naam is zoals ik kon doen met een h@ck, en uiteraard begint het verhaal weer van voor af aan nu, standaard de 3.1.2 software... en dus wachten op een nieuwe JB.

Succes aan een ieder en misschien een paar mensen opgelucht die aan het twijfelen zijn om hun JB terug te sturen met dit probleem naar Apple, don't worry!

[edit] ahh dus toch een lang verhaal

Laatst gewijzigd door Ihaveaphone; 31-10-09 om 20:17.
  #76  
Oud 01-11-09, 13:50
JurgenTDI JurgenTDI is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Oldenzaal
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar JurgenTDI
Standaard

Oplaadprobleem ook hier sinds gisteren.
Ik heb zojuist de phone in DFU gezet en via RedSn0w opnieuw de jailbreak laten uitvoeren.
E.e.a. lijkt erop dat er nu weer geladen wordt.
Mn iPhone start in ieder geval weer op en ik krijg mn desktopje weer te zien.

(fingers crossed)

edit:
Hij staat inmiddels op 60%, dus het werkt.
__________________
Berg af gaat beter dan berg op.

Laatst gewijzigd door JurgenTDI; 01-11-09 om 14:25.
  #77  
Oud 02-11-09, 09:33
wimwam wimwam is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 2
Standaard

Ook bij mij laadt mijn iPhone niet meer op, nadat ik 'm gesynchroniseerd heb op mij laptop. Sinds gisteravond lukt het mij niet, ook niet via dockstation/wekker en normale oplader.

Het meeste bizarre gebeurt nu (terwijl ik dit bericht tik).
Aan/uit knop + home knop ingedrukt daarna losgelaten en daarna aan/uit knop ingedrukt houden en het Apple log staat op mijn telefoon.
Schiet mij maar lek. Ik ben wel blij dat ie weer opstart.

Fijne dag allen.

* Stekker uit de oplader getrokken. Batterij is "gewoon" 100% opgeladen ?????????????????

Laatst gewijzigd door wimwam; 02-11-09 om 09:39.
  #78  
Oud 02-11-09, 12:37
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Mijn conclussie je hebt gewoon een spook iphone
  #79  
Oud 05-11-09, 18:02
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

ik heb dit probleem ook gehad.
een harde reset hielp even maar daarna viel hij weer terug.
met nog 2 % over heb ik heb in dfu mode gezet (zie iPhoneclub wiki en handleiding)
nieuwe custom firmware (ook van het iPhone forum) er op gezet met option klik op herstel in iTunes (shift klik voor windows) en het werkte allemaal weer!
geen verdere problemen gehad.
hopelijk werkt het ook voor jouw.
alle informatie die je nodig hebt staat op iPhoneclub forum
  #80  
Oud 05-11-09, 22:01
MagicGnoe MagicGnoe is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Ga naar instellingen op je iPhone
klik op Algemeen
Scroll helemaal naar beneden en klik op Stel opnieuw in
Klik vervolgens op Herstel alle instellingen

Dat heeft bij mij prima gewerkt nadat ik ook een lege batterij had en niet meer kon connecten met iTunes
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij laadt niet volledig op. Pl4y0r iPhone algemeen 2 10-01-11 11:13
Iphone laadt niet meer op, wel melding, dfu werkt niet iTim iPhone algemeen 4 08-03-10 22:27
Iphone laadt niet op el.pasta iPhone algemeen 0 04-01-10 09:17
Laadt niet meer op Kermi iPhone algemeen 3 31-12-09 10:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.