iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3GS iOS5 wil niet activeren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103190-iphone-3gs-ios5-wil-niet-activeren.html)

3GSThomas 01-11-11 14:53

Iphone 3GS iOS5 wil niet activeren
 
Sinds kort een 3GS toestel van iemand over genomen, deze is Belgisch en simlock vrij.

Probleem is dat deze niet wil activeren, dit kan met ios5 via Wi-Fi en itunes. Beide al geprobeerd, zonder resultaat.

Op zich is dit niet zo een probleem als ik met een apple erkende operator werk, met proximus kaart geraak ik perfect in menu en daar activeert hij zogezegd ook mee.

Wanneer ik dan mijn Mobile vikings kaart gebruik gaat hij automatisch booten en vraagt hij weeral om te activeren, dit doe ik maar dan geeft hij volgende melding:

"Alleen compatibele sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iphone te activeren. Plaats alstublief de sim-kaart die bij uw iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim-kaart"

Ben zelf tot het hoofdkantoor van MV gereden en mijn probleem uitgelegd, nieuwe sim kaart gekregen en ze zeiden mij nog eens te laten activeren via itunes. Maar zonder resultaat, kreeg opnieuw bovenstaande melding.

Heb dan gsm met werkende proximuskaart een halve dag laten liggen met de hoop dat hij zou activeren via Wi-Fi. Dit hielp ook niet. Dan nog een halve dag aan itunes gehangen maar ook nu zonder resultaat.

Zelf vind ik bitter weinig over dit probleem, hopelijk weet hier iemand een oplossing om het toestel te laten activeren.


(MV vertelde mij dat proxi/mobi/.. en dergelijke veel geld betalen aan apple om erkend te zijn)

ButcherJF 01-11-11 15:33

Probeer dit eens.

3GSThomas 01-11-11 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 728532)
Probeer dit eens.

Butcher, bedankt maar niets lijkt te helpen. Lijkt er op dat ik met een gesimlocked toestel zit of krijg je dan andere meldingen? Maar dan zou hij normaal ook niet met proximus mogen werken, hier zijn nooit gelockte toestellen uitgebracht...

Heb er een belgische factuur bij, valt mij nu wel op dat imei van iphone verschillend is met deze van doos/factuur. Best contact opnemen met verkoper?

Edit:
Apple gebeld maar deze vertelde mij contact te nemen met de winkel van aankoop. Begin te denken dat ik met een gelockt toestel zit. Raar dat proximus dan wel werkt.

ballegooier 01-11-11 18:10

Volgens mij is het, zoals je zelf zegt, zeer onwaarschijnlijk dat er een simlock op zit. Aangezien Proximus de iPhone nooit met simlock heeft verkocht (als dat tenminste klopt) maar ik dacht alleen Mobistar.
Dus ik zou even wachten met iPad baseband oplossing, die heeft vele nadelen. En als het niet zou helpen (wat ik verwacht, mits je toestel echt geen simlock heeft), ben je alleen maar verder van huis.

-edit: je spreekt jezelf wel tegen:
Citaat:

Heb dan gsm met werkende proximuskaart een halve dag laten liggen met de hoop dat hij zou activeren via Wi-Fi. Dit hielp ook niet. Dan nog een halve dag aan itunes gehangen maar ook nu zonder resultaat.
komt niet overeen met:
Citaat:

met proximus kaart geraak ik perfect in menu en daar activeert hij zogezegd ook mee.
Dus: activeert je iPhone nu wel of niet met die Proximus simkaart? Als hij zowel met Mobile Viking als met Proximus niet activeert, zou je best eens een iPhone met simlock kunnen hebben.

3GSThomas 01-11-11 18:48

Wanneer ik iphone herstel, indien ik dan opnieuw opstart moet ik eenmalig activeren met proximus kaart. Boot ik dan opnieuw vraagt hij niet meer achter activatie dus ga ervan uit dat hij geactiveerd is.

Indien ik MV kaart erin heb kom ik bij een boot niet verder dan de vraag naar activatie en de melding dat sim niet compatibel is.

Als ik met de proxi in het menu naar vliegtuigmodes schakel en dan verander naar MV simkaart. Ga ik dan terug van vliegtuigmodes naar online, gaat hij zoeken naar netwerk/service en boot hij opnieuw met terug de vraag naar activatie.

Ondertussen ook mail naar phonehouse gestuurd met emei nr.
Ook mail gestuurd naar verkoper, deze iphone is eens hersteld geweest dus dat wou de verschillende emei kunnen verklaren.

robinmasselink 24-12-11 21:23

Zit hier met hetzelfde probleem, 2e hands iPhone 3GS 16g met Hi abo. Toestel bij aankoop teruggezet naar fabrieksinstellingen zodat ik met een schone iPhone kon beginnen en daarna niet meer kunnen activeren, t-mobile en Vodafone simkaart geprobeerd...! Zelfs ook niet met het Hi simkaartje. Dan maar naar een gsm shop geweest om de iPhone te unlocken/simlock vrij maken, zegt die medewerker dat het een Duits toestel is en dat ik een Duits simkaartje nodig heb en dan moet het zo klaar zijn. Toch nog even met de Hi klantenservice gebeld die verwezen me naar hun speciale unlock webpagina, die ingevuld en nu moet binnen 3 weken de unlock code krijgen (ben benieuwd hoe dat in ze werk gaat, krijg ik een simkaart want zou niet weten waar een eventuele code ingevoerd moet worden). Ondertussen ook maar even een oproepen op me Facebook pagina gezet of iemand in het bezit is van een Duitse simkaart om te kijken of dat werkt. Oftewel "To be continued...!"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.