iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Oorzaak van batterij problemen opgelost ! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103225-oorzaak-batterij-problemen-opgelost.html)

Soufke 01-11-11 19:50

Oorzaak van batterij problemen opgelost !
 
Het nieuwste speeltje van Apple, de iPhone 4S, dat sinds vrijdag te verkrijgen is in België zou problemen hebben met de batterij. Verschillende gebruikers klagen over een sterk verminderde batterijduur tegenover de iPhone 4. De meerderheid van de gebruikers klaagt dan weer over een kleine, maar toch merkbare, vermindering van de batterijduur.


Zo’n batterij die minder lang meegaat kan natuurlijk knap lastig zijn. Maar loop nog niet meteen terug naar de winkel om een andere smartphone: Apple zou bezig zijn met een update voor iOS5 die het probleem verhelpt. De oorzaak van dat probleem ligt waarschijnlijk bij de Locatievoorzieningen. Sommige apps vragen constant je locatie aan je iPhone, vanzelfsprekend vergt dit veel energie en slurpt dit de batterij leeg.


Je kan makkelijk zien of de locatievoorziening in- of uitgeschakeld is: wanneer deze actief is, zie je in je statusbalk rechtsbovenaan een paars kompaspijltje. Je kan je locatievoorzieningen beheren door bij ‘Instellingen’ naar ‘Locatievoorzieningen’ te gaan. Hier kan je allerlei dingen aan- en uitzetten. Onder het knopje ‘Systeem’ vind je nog veel meer instellingen, ook hier geldt: hoe minder aan, hoe minder energie je verbruikt.


De Britse krant The Guardian schrijft dat Apple gevraagd heeft aan een gebruiker om een app te installeren die zijn batterij in de gaten houdt en exact bijhoudt welke apps de batterij doen leeglopen. Tevens vroegen ze naar het gebruikerspatroon van deze man. Men zei dat Apple nog geen idee heeft waar het probleem zou kunnen liggen en zij daarom de hulp inroepen van gebruikers.


Maar…ondertussen lijkt het probleem toch al gevonden te zijn: Slashgear zegt dat het ligt bij “Setting Time ZOne” (wat je ook vindt bij Instellingen > Locatievoorzieningen > Systeem). Als je dit uitzet, zouden de batterijproblemen in één klap van de baan zijn. Zij kunnen dit ook hard maken met een bewijs: de iPhone 4S hield nog 80% batterij over na hem al 7 uur ingeschakeld te hebben, waarvan hij een uur en een half ook echt gebruikt werd.

Guest-20180925190238 01-11-11 19:58

Heel oud nieuws, héél oud:

Apple vraagt hulp van iPhone 4S-gebruikers om batterijproblemen op te lossen - iPhone - iPhoneclub.nl

ElMedano 01-11-11 23:24

Nog niet opgelost dus...

Harley4 01-11-11 23:35

Doe met de 4S batterij nog niet de helft wat ik van de gewone 4 gewend was, stond ook gewoon iOS5 op. Locatievoorzieningen aan/uit maakt niet uit.

apotheosis 01-11-11 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 729101)
Doe met de 4S batterij nog niet de helft wat ik van de gewone 4 gewend was, stond ook gewoon iOS5 op. Locatievoorzieningen aan/uit maakt niet uit.

Kval in herhaling maar toch,hetgeen ik heb gedaan; herstellen-nieuwe iphone-geen reservekopie, wel rekening houden ik bepaalde zaken zelf allemaal terug heb moeten instellen, had niet alle telnrs enz....
Muziek er terug moeten opzetten enz....

Maar de batterij wel verbeterd daardoor, natuurlijk merk ik wel nog de batterij lichtjes sneller afgaat dan onder ios 4 op de iphone 4 maar het valt goed mee nu, ervoor ging bij mij ook de batterij bij de 4s nogal heel snel plat, dat is nu opgelost.

Harley4 02-11-11 00:22

Da's toch geen optie man, mik me icloud kopie toch niet weg. Moet je nou met een nieuwe phone :p

matthijst 02-11-11 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soufke (Bericht 728887)
Zij kunnen dit ook hard maken met een bewijs: de iPhone 4S hield nog 80% batterij over na hem al 7 uur ingeschakeld te hebben, waarvan hij een uur en een half ook echt gebruikt werd.

Ik weet niet hoor, maar 20% in 7 uur, kom je op 35 uur standby, da's nog lang geen 200 uur die Apple claimt.

JornZ 02-11-11 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 729219)
Ik weet niet hoor, maar 20% in 7 uur, kom je op 35 uur standby, da's nog lang geen 200 uur die Apple claimt.

Hij heeft hem ook 1,5 uur gebruikt. Dus 35 uur is met 7,5 uur gebruik.

matthijst 02-11-11 10:25

Tsja, mijn 4S zegt nu: 2 dagen en 10 uur standby en 23 uur en 17 minuten gebruik, sinds volledig opgeladen :D

En pas werd ik wakker en had ik 3,5 uur gebruik en 8 uur standby; op zich knap als je ligt te slapen... Dus die metingen kloppen ook niet.

Messi 02-12-11 12:45

ik heb al gemerkt dat het uitzetten van de Icloud sync ook al veel scheelt.
Voor de rest valt het hier mee: dikke 3 dagen, maar ik laad al op wanneer die 'savonds onder de 20% gaat

Messi 02-12-11 15:48

Vandaag eens een testje gedaan:
met de Icloud aan zakt ie 7% op 2u
Icloud uitgezet en na bijna 2u nog steeds 100%

KvdS 02-12-11 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Messi (Bericht 742024)
maar ik laad al op wanneer die 'savonds onder de 20% gaat

Voor de batterij is het nog beter om hem nog verder te laten zakken, ik laad pas als mijn iPhone onder de 10% staat.

ballegooier 03-12-11 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 742236)
Voor de batterij is het nog beter om hem nog verder te laten zakken...


Interessant. Care to explain? Bron / onderbouwing?

rinkel 03-12-11 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Messi (Bericht 742095)
Vandaag eens een testje gedaan:
met de Icloud aan zakt ie 7% op 2u
Icloud uitgezet en na bijna 2u nog steeds 100%

Je bedoelt dan alles uit zetten onder iCloud? Ik had namelijk "find my iphone" nog aan.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 742236)
Voor de batterij is het nog beter om hem nog verder te laten zakken, ik laad pas als mijn iPhone onder de 10% staat.

Dat was vroeger bij Ni-Cad batterijen zo, maar al een tijdje niet meer. Bij Lithium batterijen is het zelfs slecht om m helemaal leeg te laten lopen. Soms doen om de teller even te resetten.

Citaat:

Lithium-ion-accu's (ook wel "Li-ion-accu"), zijn accu's die vaak in consumentenelektronica worden gebruikt, vooral vanwege hun hoge energiedichtheid. Er kleven echter ook een paar nadelen aan dit type accu. Omdat er een regelsysteem aan gekoppeld moet zijn, is dit type accu vaak specifiek voor een apparaat gemaakt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld nikkel-metaalhydrideaccu's (NiMH). Dit regelsysteem controleert de spanning, om te diepe ontlading te voorkomen. Diepontlading gebeurt wanneer de accu te leeg is en heeft interne beschadiging tot gevolg. Het regelsysteem zorgt ervoor dat de stroomvoorziening wordt gestopt wanneer de interne spanning te laag dreigt te worden. De lithium-ion-accu dient niet te worden verward met de (niet oplaadbare) lithiumbatterij.

sanders 03-12-11 00:23

Als je locatievoorziening uitschakelt levert dat maar heel weinig op...

rinkel 03-12-11 00:27

Had ik al gemerkt ja...
Het is iets wat data verstuurt dat benzine slurpt

Rubino 03-12-11 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 729237)
Tsja, mijn 4S zegt nu: 2 dagen en 10 uur standby en 23 uur en 17 minuten gebruik, sinds volledig opgeladen :D

En pas werd ik wakker en had ik 3,5 uur gebruik en 8 uur standby; op zich knap als je ligt te slapen... Dus die metingen kloppen ook niet.

Hier heb ik dus ook last van. Ik ben bang dat er toch wat mee draait op de achtergrond zonder dat ik dit weet. Hebben meerdere mensen hier last van?

KvdS 03-12-11 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Messi (Bericht 742024)
maar ik laad al op wanneer die 'savonds onder de 20% gaat

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 742236)
Voor de batterij is het nog beter om hem nog verder te laten zakken, ik laad pas als mijn iPhone onder de 10% staat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 742248)
Interessant. Care to explain? Bron / onderbouwing?


@Ballegooier. Ik doe dat om twee redenen.

1 - Apple geeft zelf aan dat de capaciteit van de batterij afneemt, naarmate de batterij vaker is geladen. Apple geeft zelf aan dat je nog ongeveer 80% van de capaciteit over hebt na 400 ladingen.

2 - Men zegt dat de gebruikte batterij in de iPhone / iPod / iPad geen geheugen heeft. Doch een ieder in het veld geeft aan dat het beter is voor de capaciteit van een batterij om hem zo ver mogelijk leeg te laten lopen, doch niet helemaal en dan pas weer te gaan laden, zie ook hier.

Groet,
Kees.

Joeri75 24-11-13 20:00

Kan je niet herstel alle instellingen of herstel netwerkinstellingen doen gaat dan de batterij ook niet langer mee ?

wollie1979 25-11-13 12:52

Euh...dit is een topic van bijna 2 jaar terug. Niet echt meer actueel lijkt me.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.