//

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eventjes de stand van zaken doorgeven, gebruik: 1u40 min., standby: 9u38, batterijpercentage op 80 %. Niet zo slecht vermoed ik?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 11-11-11, 20:26
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

Eventjes de stand van zaken doorgeven, gebruik: 1u40 min., standby: 9u38, batterijpercentage op 80 %. Niet zo slecht vermoed ik?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 11-11-11, 20:59
Topdude Topdude is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 83
Standaard

Na de update is het nog slechter gesteld dan voorheen.
Mijn foon niet veel gebruikt vandaag, bijna alles staat uit en van 100% om 09.00 uur naar 30 nu.
  #63  
Oud 11-11-11, 21:02
Mirabelx Mirabelx is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 11
Standaard

Pff update gedaan gisteren maar verbruik is als volgt:

Batterij % nu 66%
Gebruik 2 uur, 22 minuten
Stand-by 7 uur, 42 minuten

Dit moet toch beter kunnen voor zo'n dure phone!! Laatste poging om alles te herstellen en als nieuw iPhone in te richten. Mail accounts verwijderen en opnieuw instellen heeft niet echt geholpen.
__________________
Live life!!
  #64  
Oud 11-11-11, 21:05
Vullings Vullings is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Noord Limburg
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirabelx Bekijk bericht
Pff update gedaan gisteren maar verbruik is als volgt:
Dit moet toch beter kunnen voor zo'n dure phone!! Laatste poging om alles te herstellen en als nieuw iPhone in te richten. Mail accounts verwijderen en opnieuw instellen heeft niet echt geholpen.

Bij jou ook al niet?
Nou bij mij ook niet. Valt erg tegen de accu duur zeg. pffffff
  #65  
Oud 11-11-11, 21:37
hooijkoerts hooijkoerts is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Ben ook hard aan het tweaken (dat was toch voor andere platforms...) om de batterij te sparen. 5.01 staat er al op maar ik merk weinig. kan het zijn dat ik ineens de 3G knop kwijt ben?
  #66  
Oud 12-11-11, 09:43
netje74 netje74 is offline
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 38
Standaard

Als ik mijn iphone niet gebruik dan valt het nogal mee met verbruik. Maar zodra ik hem gebruik dan vliegt het percentage naar beneden. Zelfs als ik gewoon een boek aan het lezen ben. Niet normaal, ik hoop dat ze dit nog op kunnen lossen.
  #67  
Oud 12-11-11, 19:45
sunnygroenenboom sunnygroenenboom is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Poortugaal
Berichten: 20
Standaard

ik behoor sinds gister ook tot de groep van batterij probleem.

Ik had in eerste instantie alleen last van het probleem dat netwerk wegviel naar ''geen service'', ''zoeken'', ''simkaart fout'''. Donderdag geupdate en veranderde niks aan behalve dat het probleem met de simkaart erger werd. Ik maakte met mijn batterij 15 uur standbij en 6uur gebruik met gemak. Ik zat dan op 10 a 20% nog, maar wel helderheid op 60%, Wi-Fi altijd aan, een hele hoop apps aan, locatievoorziening allemaal aan.
Nu heb ik hem gister herstel uitgevoerd omdat het probleem met de simkaart toch op iets softwarematigs lijkt, maar dat heeft niks veranderd, behalve dat ik nu ook met mijn batterij niet lang meer doed. Vanochtend om 8uur heb ik hem van de lader gehaald en was hij 100%, ik denk dat ik hem vandaag een half uurtje gebruikt heb omdat ik aan het werk was, en om 17.00u ging me telefoon uit omdat me batterij leeg was. Daarbij had ik de laatste 20 procent locatie voorziening nog volledig uitgezet.
  #68  
Oud 13-11-11, 17:08
Topdude Topdude is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 83
Standaard

Ik heb Siri nu helemaal uitgezet. Dat scheelt al.
  #69  
Oud 13-11-11, 18:31
Artey Artey is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 15
Standaard

Nah, ik heb goede ontvangst en heb ook batterijproblemen. Het heeft in elk geval te maken met data verzenden / ontvangen. (Ik denk vooral via Wi-Fi) Schakel mobiele data en Wi-Fi maar eens uit, dan zal je iPhone 4S in standby niet meer verbruiken dan 5-6% per 11uur, wat overeenstemt met de specificaties van Apple. (200u standby)
  #70  
Oud 13-11-11, 19:15
Artey Artey is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 15
Standaard

Wat ik echt wel erg vind is hoe iedereen hier kernfuncties zoals Siri, Push notifications, locatatiebepalingen, 3G, etc moet uitzetten om tot een acceptabele batterijduur te komen.
Daar neem ik echt geen genoegen mee! Dan kon ik evengoed een goedkope Samsung of Nokia gekocht hebben.

Het is aan Apple om zo snel mogelijk met een, liefst werkende, update te komen. Bij mij lijkt het vooral door Wi-Fi dataverkeer te komen, maar heb nog niet voldoende kunnen testen om dit te bevestigen. Bij het uitschakelen van zowel mobiele data als Wi-Fi behaal ik de normale standbyduur van 200u. Met de batterij is dus hardwarematig niks mis, dus inruilen heeft geen zin.

Ik hoop wel dat ze weer geen persconferentie in elkaar gaan flatsen zoals bij Antennagate, waarbij de conclusie is dat "elke smartphone dit probleem heeft" (hoewel dit bij de 4S toch maar handig opgelost was) en waarbij ze deze keer gratis "battery cases" gaan weggeven ipv de bumper cases van vorig jaar. En misschien ook een aanpassing op de weergave van de batterij indicator zoals bij de antenne.
5.0.2 "battery bar is now 20% longer"
problem solved.

Laatst gewijzigd door Artey; 13-11-11 om 22:16.
  #71  
Oud 13-11-11, 21:59
Rtotheobin Rtotheobin is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artey Bekijk bericht
Wat ik echt wel erg vindt is hoe iedereen hier kernfuncties zoals Siri, Push notifications, locatatiebepalingen, 3G, etc moet uitzetten om tot een acceptabele batterijduur te komen.
Daar neem ik echt geen genoegen mee! Dan kon ik evengoed een goedkope Samsung of Nokia gekocht hebben.

Het is aan Apple om zo snel mogelijk met een, liefst werkende, update te komen. Bij mij lijkt het vooral door Wi-Fi dataverkeer te komen, maar heb nog niet voldoende kunnen testen om dit te bevestigen. Bij het uitschakelen van zowel mobiele data als Wi-Fi behaal ik de normale standbyduur van 200u. Met de batterij is dus hardwarematig niks mis, dus inruilen heeft geen zin.

Ik hoop wel dat ze weer geen persconferentie in elkaar gaan flatsen zoals bij Antennagate, waarbij de conclusie is dat "elke smartphone dit probleem heeft" (hoewel dit bij de 4S toch maar handig opgelost was) en waarbij ze deze keer gratis "battery cases" gaan weggeven ipv de bumper cases van vorig jaar. En misschien ook een aanpassing op de weergave van de batterij indicator zoals bij de antenne.
5.0.2 "battery bar is now 20% longer"
problem solved.
Quoted for truth.
  #72  
Oud 13-11-11, 23:45
Licko Licko is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 50
Standaard

4s, 32gb wit 5.0.1

Gebruik: 8 uur 24 minuten
Stand-by: 1 dag, 13 uur

Staat nu op 1%, dus zal misschien nog iets langer worden.

Wi-Fi aan, muziek geluisterd (ca 5 uur), facebook gechecked (veel te vaak), beetje browsen, push mail, whatsapp, paar foto's gemaakt en wordfeud natuurlijk ;b

Helderheid ergens rond de 50%.

Locatievoorzieningen aan, m.u.v. diagnose, iads, kompas en tijdzone.
Alle apps in berichtencentrum indien mogelijk.
Siri aan, echter geen 'houd bij oor'.

Geen idee hoe dat zat met mijn 4, normaal hang ik 'm elke avond aan de lader, alleen vannacht geen lader bij me.

Volgens mij heeft de hele batterij discussie wel als gevolg dat iedereen nu het 'batterij percentage tonen' inschakelt. Dan ga je er vanzelf meer op letten.
  #73  
Oud 13-11-11, 23:46
iDid's schermafbeelding
iDid iDid is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 12
Standaard

Even een vraag die misschien niet helemaal relevant is maar toch;

Wat is precies het doel van twee dagen op een batterij halen? Als je vroeg opstaat, een batterij gaat 16 uur mee (is gewoon haalbaar als je je telefoon ook gewoon een tijdje in je zak kunt laten zitten ipv. nieuwsgeil constant twitter en facebook te syncen)dan ga je weer naar bed en hang je hem aan de lader dan is er toch niks aan de hand? Of is iedereen bang dat zijn of haar batterij lui wordt van het dagelijks opladen? Ik laad mijn 3GS al anderhalf jaar dagelijks op, en hij gaat met alles 'aan' makkelijk een dag mee en dat is alles wat ik nodig heb.
  #74  
Oud 14-11-11, 00:37
Katja66 Katja66 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iDid Bekijk bericht
Even een vraag die misschien niet helemaal relevant is maar toch;

Wat is precies het doel van twee dagen op een batterij halen? Als je vroeg opstaat, een batterij gaat 16 uur mee (is gewoon haalbaar als je je telefoon ook gewoon een tijdje in je zak kunt laten zitten ipv. nieuwsgeil constant twitter en facebook te syncen)dan ga je weer naar bed en hang je hem aan de lader dan is er toch niks aan de hand? Of is iedereen bang dat zijn of haar batterij lui wordt van het dagelijks opladen? Ik laad mijn 3GS al anderhalf jaar dagelijks op, en hij gaat met alles 'aan' makkelijk een dag mee en dat is alles wat ik nodig heb.
Met dagelijks opladen heb ik geen probleem, maar van een nieuw aangeschafte telefoon verwacht ik toch een langere batterijduur dan van mijn twee jaar oude 3GS. Door wijzigen van instellingen (en de update?) is de batterijduur van mijn 4S al veel beter geworden, maar de procenten vliegen er zichtbaar af zodra ik 'm gebruik terwijl ik daar bij de 3GS geen last van heb. Vaker moeten opladen is natuurlijk ook van invloed op de levensduur van het apparaat, dus hoe minder hoe beter.
  #75  
Oud 14-11-11, 00:53
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Ik heb ook geen probleem met dagelijks opladen. Als je een telefoon zwaar gebruikt is dat gewoon normaal. Met mijn iPhone 4 zat ik bij licht gebruik (paar keer internetten, 2x bellen en sms, beetje Google Maps) aan het eind van de dag op 70% en kon die eigenlijk nog een dag mee. Met zwaar gebruik (Nog meer internetten en ook gamen) haalde ik met gemak (>25%) het einde van de dag. Maar nu met de 4S haal ik met licht gebruik amper het einde van de dag, laat staan met zwaar gebruik. Dat is gewoon acceptabel. Ik durf mijn telefoon nauwelijks te gebruiken omdat de procenten er af vliegen en ik bang ben op een cruciaal moment met een lege batterij te zitten.
  #76  
Oud 14-11-11, 03:09
leftie leftie is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: x
Berichten: 60
Standaard

als ik siri, 3g en weet ik veel wat nog meer moet uitzetten voor een lange batterijduur had ik net zo goed een 3gs of 4 kunnen halen en wachten op de iphone5
  #77  
Oud 14-11-11, 07:36
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Ik vind dat door de up date de batterij minder werkt dan voor de up date....
Ervoor weinig tot geen probleem maar nu gaat t vrij snel...
Ik hou dit topiceven in de gaten?
  #78  
Oud 14-11-11, 08:25
stony667 stony667 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 69
Standaard

Ik heb gisteravond mijn iphone 4s hersteld naar een nieuwe iphone en alles handmatig teruggezet en dus niet via een reserve kopie. Had gehoopt dat dit zou werken maar helaas na een nachtje standby is er al 20% vanaf. Ik zie in batterydoctor bij monitor dat de mobilephone 8 uur en 51 min is gebruikt. Het is nie zo dat 'snachts aan het bellen ben ofzo . Zou iets hebben te kunnen maken met de simkaart ofzo dat ie elke keer met netwerk bezig is? Nog een bijkomend probleem na update naar Ios 5.01 is dat Imessage af en toe gewoon nie meer werkt dan moet ik het knopje bij Imessage een keer aan en uit zetten en dan werkt het weer. Ook sinds de update krijg 1 keer per dag een melding ongeldige simkaart. Iemand die deze dingen bekend voor komen?
  #79  
Oud 14-11-11, 09:28
cwsmdb cwsmdb is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 180
Stuur een bericht via MSN naar cwsmdb
Standaard

ook hier batterij drama
gister geupdated naar 5.01
om 23:45 weggelegd met batterij op 100%
vanochtend om 6:30 nog maar 69% drama
is nog slechter als met de iphone 4 die hield het nog langer vol, en dat was al een drama
waar kan ik deze klacht officieel melden en doen ze er dan ook iets mee
  #80  
Oud 14-11-11, 09:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb Bekijk bericht
waar kan ik deze klacht officieel melden en doen ze er dan ook iets mee
Apple, Inc.


1 Infinite Loop
Cupertino, CA 95014
USA
Reageren

Labels
batterijduur, ios 5, iphone 4s, locatievoorzieningen, reservekopie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
batterijduur na 4.1 update dramatisch keegan iPhone algemeen 18 19-11-10 19:28
Video: iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch remco747 Muziek, foto & video 12 16-08-10 14:48
Muziek: slecht geluid, zelfs met oordopjes Deborah Muziek, foto & video 14 05-03-09 13:37
[1.1.2 OTB + Turbosim]= slecht signaal, slchte batterij? Diageo Unlock [archief] 9 08-02-08 21:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.