//

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals ik al eerder had vermeld; Ik heb laatst een splinternieuwe BMW X5 gekocht. Het is een super fijne auto, maar.... Ik kan niet harder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 14-11-11, 10:17
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

Zoals ik al eerder had vermeld; Ik heb laatst een splinternieuwe BMW X5 gekocht. Het is een super fijne auto, maar.... Ik kan niet harder dan 95 km per uur rijden, ik mag de ramen niet opendoen, de lichten zoveel mogelijk uitlaten, geen spullen in de achterbak leggen, liefst geen passagiers meenemen. Ook de radio zo min mogelijk gebruiken. Tevens zo min mogelijk gebruik maken van de 5e versnelling

Als ik met bovenstaande rekening houd, doe ik 3 dagen met een volle tank, doe ik dit niet dan is mijn tank in 6 uur leeg.

Maar ja, dan rijd ik wel in een hele mooie blitse BMW! so who cares!?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 14-11-11, 11:02
djzillion djzillion is offline
• iOS 7.0.6
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 27
Standaard

Allemaal terug keren naar de iphone 3gs die is nog altijd het beste!
  #83  
Oud 14-11-11, 11:24
Shaif Shaif is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 3
Standaard

Ik loop dagelijks met een Iphone 4 een 4s en een Blackberry 9900 (ik weet het, het is een schande ). De accu duur van de 4s is om te huilen, waar de iphone 4 3% verbruikt (bij dezelfde handelingen) verbruikt de 4s gewoon 15%.

Met de komst van 5.0.1 had ik gehoopt dat het verholpen zou zijn maar helaas.

Zelf neem ik het genoegen met het feit dat ik het sowieso niet 1 dag uithou met wat voor smartphone dan ook (heavy user). Maar als ik er maar 5 uur mee doe begin ik te balen

Nu maar hopen dat er in de volgende update van iOs 5 een verbetering zal plaatsvinden.
  #84  
Oud 14-11-11, 12:44
Mirabelx Mirabelx is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 11
Standaard

Update van mijn verbruik na de update van 5.0.1, Herstel alle instellingen (en dan als nieuwe iPhone instellen, alle apps etc blijven wel op de phone maar bepaalde dingen moet je opnieuw instellen) , het verwijderen en opnieuw instellen van de e-mail accounts, locatievoorzieningen voor een groot deel uitgezet:

Gebruik: 4 uur, 17 minuten
Stand by: 1 dag, 3 uur

En het batterij % staat nu nog op 32%

Toch niet helemaal verkeerd.
__________________
Live life!!
  #85  
Oud 14-11-11, 13:39
johan544 johan544 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Het is toch een grove schande dat men zoveel last heeft van dit probleem.
Apple please wake up zeg! Hoe kan het dat ze hier toch altijd mee weg komen....
Toestelprijs is dik 600 euro en men kan niet eens de hele dag actief bellen/sms'n/surfen etc....
Ik heb ook de update gedaan en sindsdien is het probleem nog erger joh...Heb overigens siri en locatievoorziening ook uit staan. Te gek voor woorden, maar je moet iets....wil nl. niet op het eind vd dag 0% batterij hebben, wanneer ik onverhoopt klanten moet bellen....

Gr. Bjorn
  #86  
Oud 14-11-11, 14:08
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Gedurende de nacht heb ik er weinig last van, van 100 naar 93% in 6-7 uur. Dus dat vind ik wel te doen, maar als ik hem wat meer als normaal gebruik vliegen de percentages er wel af hoor.
Verder leg ik me der maar bij nee, wil niet naar 5.0.1 vanwege evt jailbreak en lees dat veel mensen het probleem zien verergeren zelfs. dus dan maar wat extra aan de lader.
  #87  
Oud 14-11-11, 14:10
Artey Artey is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Gedurende de nacht heb ik er weinig last van, van 100 naar 93% in 6-7 uur. Dus dat vind ik wel te doen, maar als ik hem wat meer als normaal gebruik vliegen de percentages er wel af hoor.
Verder leg ik me der maar bij nee, wil niet naar 5.0.1 vanwege evt jailbreak en lees dat veel mensen het probleem zien verergeren zelfs. dus dan maar wat extra aan de lader.
's nachts gaat er nu bij mij ook ongeveer 1% per uur af. Maar als je Wi-Fi en mobiele data 's nachts uitzet dan verlies je 1% om de 2 uur.
  #88  
Oud 14-11-11, 14:49
larskov larskov is offline
• iOS 8.3
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stony667 Bekijk bericht
Ik heb gisteravond mijn iphone 4s hersteld naar een nieuwe iphone en alles handmatig teruggezet en dus niet via een reserve kopie. Had gehoopt dat dit zou werken maar helaas na een nachtje standby is er al 20% vanaf. Ik zie in batterydoctor bij monitor dat de mobilephone 8 uur en 51 min is gebruikt. Het is nie zo dat 'snachts aan het bellen ben ofzo . Zou iets hebben te kunnen maken met de simkaart ofzo dat ie elke keer met netwerk bezig is? Nog een bijkomend probleem na update naar Ios 5.01 is dat Imessage af en toe gewoon nie meer werkt dan moet ik het knopje bij Imessage een keer aan en uit zetten en dan werkt het weer. Ook sinds de update krijg 1 keer per dag een melding ongeldige simkaart. Iemand die deze dingen bekend voor komen?
Ja ik heb precies hetzelfde. Als ik s ochtends opsta heb ik standaard een ongeldige sim. Ook kan ik vaak tussendoor niet bellen terwijl hij wel bereik van t-mobile aangeeft. Batterij is om te janken. Ik vind dit zwaar *** en ik vraag me af of Apple dit definitief gaat oplossen, heb er inmiddels zeer weinig vertrouwen in!
  #89  
Oud 14-11-11, 15:06
Shaif Shaif is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirabelx Bekijk bericht
Update van mijn verbruik na de update van 5.0.1, Herstel alle instellingen (en dan als nieuwe iPhone instellen, alle apps etc blijven wel op de phone maar bepaalde dingen moet je opnieuw instellen) , het verwijderen en opnieuw instellen van de e-mail accounts, locatievoorzieningen voor een groot deel uitgezet:

Gebruik: 4 uur, 17 minuten
Stand by: 1 dag, 3 uur

En het batterij % staat nu nog op 32%

Toch niet helemaal verkeerd.
ik zal dit proberen
  #90  
Oud 14-11-11, 15:16
Wienen Wienen is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

Ik heb mijn 4s als nieuw ingesteld dus geen backup terug gezet.

De 1e 2 dagen had ik het idee dat de accu ook redelijk snel leeg was. Ik heb beide dagen mijn accu helemaal leeg laten lopen totdat hij uit viel.

Vervolgens weer helemaal op laten laden. Nu heb ik het idee dat hij voor mijn gevoel minder snel leeg loopt.

Als ik hem voor het slapen gaan van de lader haal (23.00) en kijk bij het opstaan (7.30) heeft hij maar 3% verbruikt. Valt niets van te zeggen naar mijn mening.

Na een volle accu verbruikt te hebben stond mijn verbruiks meter op: 7uur en 17,22 uur standby. Ook hier valt naar mijn weten niets van te zeggen.

Ik heb nog geen aanpassingen gedaan wat betreft locatie voorzieningen uitzetten e.d. ook staat bluetooth altijd aan. Gebruik overigens 5.0

Ik ga het eens in de gaten houden.
  #91  
Oud 14-11-11, 21:31
boely boely is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 4
Standaard

Stony667 ik heb precies hetzelfde als jou slechte batterij en zo'n 2 keer per dag melding "ongeldige simkaart" toevallig ook Vodafone ?? Mensen hoe kunnen we dit gezamenlijk melden ??
  #92  
Oud 14-11-11, 21:40
ItsAdot's schermafbeelding
ItsAdot ItsAdot is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: België
Berichten: 72
Standaard

Iedere morgen lees ik 4 apps met nieuws, dan ben ik zo'n 40min bezig. en ben ik een 17-20% kwijt op 3G

Of het normaal is weet ik niet maar ik vind dat best veel.
__________________
Pom Pom Pom
  #93  
Oud 14-11-11, 22:03
Jaap777 Jaap777 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Andel
Berichten: 71
Stuur een bericht via MSN naar Jaap777
Standaard

Ik heb met mijn 4S batterijproblemen gehad. Ik verloor ongeveer 20% batterij per uur.

Voor mij was de oplossing een willekeurige back-up van iemand met een iphone 4 (zonder batterij problemen) terugzetten.

Vervolgens alle inhoud wissen (niet instellingen!) en het probleem was opgelost.

Is dus echt wel een software bug en ligt dus niet aan het toestel
__________________
iPhone 4s en 5, iPad 1, 3 en 4 Wi-Fi, Apple TV 3
OS zowel Windows als OSX
  #94  
Oud 14-11-11, 22:05
NH2505 NH2505 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 107
Standaard

De mijne heeft het volgens mij goed gedaan, voor ik hem aan de lader ging vanavond, 4u50 gebruik, en 3 dagen en 6 uur standby.
  #95  
Oud 14-11-11, 22:19
boely boely is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap777 Bekijk bericht
Ik heb met mijn 4S batterijproblemen gehad. Ik verloor ongeveer 20% batterij per uur.

Voor mij was de oplossing een willekeurige back-up van iemand met een iphone 4 (zonder batterij problemen) terugzetten.

Vervolgens alle inhoud wissen (niet instellingen!) en het probleem was opgelost.

Is dus echt wel een software bug en ligt dus niet aan het toestel
Zijn er meer mensen die dit uitgeprobeerd hebben ??
Dan ga ik het misschien ook proberen m'n vriendin heeft namelijk mijn 4 nu zonder batterijproblemen ..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2011 om 21:23 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boely Bekijk bericht
Zijn er meer mensen die dit uitgeprobeerd hebben ??
Dan ga ik het misschien ook proberen m'n vriendin heeft namelijk mijn 4 nu zonder batterijproblemen ..
Laat maar dit heb ik toen al gedaan toen ik de 4s kreeg mijn oude backup van de 4 teruggezet ..... Dus dat gaat niet werken heb m zelf daarna nog weer als nieuwe Iphone geinstalleerd !
  #96  
Oud 14-11-11, 23:25
stony667 stony667 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 69
Standaard

Boely ik heb idd ook vodafone!!
  #97  
Oud 15-11-11, 08:53
Jaap777 Jaap777 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Andel
Berichten: 71
Stuur een bericht via MSN naar Jaap777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boely Bekijk bericht
Zijn er meer mensen die dit uitgeprobeerd hebben ??
Dan ga ik het misschien ook proberen m'n vriendin heeft namelijk mijn 4 nu zonder batterijproblemen ..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2011 om 21:23 ----------



Laat maar dit heb ik toen al gedaan toen ik de 4s kreeg mijn oude backup van de 4 teruggezet ..... Dus dat gaat niet werken heb m zelf daarna nog weer als nieuwe Iphone geinstalleerd !
Draaide de iPhone 4 wel op 5.01?
  #98  
Oud 15-11-11, 10:22
royhuetink royhuetink is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Ik heb nu sinds de lanceringsdatum de 4S. Ook ik heb het probleem dat mijn batterij erg snel leeg gaat. Eerst dacht ik dat het lag aan mijn eigen instellingen, maar ik heb alles op zo'n efficienst mogelijke manier ingesteld. Dwz. Push, fetch, meeste locatievoorzieningen, brightness, bluetooth, automatische Wi-Fi synchronisatie, fotostream, enz. enz. enz. allemaal uit en maakt echt 0,0 verschil met als ik het wel allemaal aan heb staan. De iPhone wordt normaal gebruikt en ben geen gamer.

Gisteren viel mij op voor het slapen gaan dat het gebruik op 8 uur stond en de iPhone 16 uur stand-by was sinds de laatste keer opladen. Dit betekent dus dat ik de helft van mijn dag op mijn iPhone heb gezeten - Dit is dus absoluut niet mogelijk met een full-time baan

Afgelopen nacht de iPhone weer helemaal opgeladen, maar ik haalde hem vanmorgen van de lading en was hij blijven hangen op 96% - daarna weer een kwartier aan de lader gehad en stond op 100% - dit vond ik dus ook al heel raar.

Van het moment dat ik de iPhone van de lader heb gehaald en voor het eerst weer van de lockscreen heb gehaald zat een uur tussen. Alle backgroundapps waren gesloten en de telefoon heeft al die tijd in mijn broekzak gezeten. Zonet haalde ik hem dus van lock en was de standby tijd 1uur en het verbruik 25 minuten....

Er klopt dus geen hol van. Wie heeft er een oplossing?
  #99  
Oud 15-11-11, 10:29
Katja66 Katja66 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ItsAdot Bekijk bericht
Iedere morgen lees ik 4 apps met nieuws, dan ben ik zo'n 40min bezig. en ben ik een 17-20% kwijt op 3G

Of het normaal is weet ik niet maar ik vind dat best veel.
Komt precies overeen met mijn batterij: 1% minder per twee minuten gebruik. Volgens de Battery Doctor app is wat internet via 3G-gebruik betreft de battery health dan 50%, dus het lijkt mij inderdaad ook erg veel.

@royhuetink
Even opnieuw opstarten terwijl ie nog aan de lader hangt heeft het bij mij verholpen. Dat helpt trouwens ook voor gebruikstijden die niet kloppen, ook bv. als stand-by en gebruik dezelfde tijd aangeven.

Laatst gewijzigd door Katja66; 15-11-11 om 10:51.
  #100  
Oud 15-11-11, 12:42
Bigbrothers2000 Bigbrothers2000 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacZappa Bekijk bericht
De iPhone 4s werd hier ook hersteld met de reservekopie van de 3GS, batterij verbruik is minimaal, twee dagen gedaan met één lading, en ik heb nog 40% over.
Wel hebben de toffe jongens van Mobistar mijn 3G uitgeschakeld, dat zal wel een groot stuk schelen natuurlijk.
En hoe hebben de toffe jongens van Mobistar je 3G uitgeschakelt.
Er bestaat niet eens een optie om je 3G uit te schakelen.
Reageren

Labels
batterijduur, ios 5, iphone 4s, locatievoorzieningen, reservekopie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
batterijduur na 4.1 update dramatisch keegan iPhone algemeen 18 19-11-10 19:28
Video: iPhone video posten op YouTube: kwaliteit dramatisch remco747 Muziek, foto & video 12 16-08-10 14:48
Muziek: slecht geluid, zelfs met oordopjes Deborah Muziek, foto & video 14 05-03-09 13:37
[1.1.2 OTB + Turbosim]= slecht signaal, slchte batterij? Diageo Unlock [archief] 9 08-02-08 21:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.