iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103385-batterij-iphone-4s-dramatisch-slecht-zelfs-na-locatievoorzieningen.html)

gijsbertvs 06-10-11 13:33

Batterij iPhone 4s
 
In de keynote werd besproken dat de batterij van de iPhone 4s beter zal zijn. Maar als ik op de website van Apple kijk zie ik dat de Stand-by time 100 uur minder is ten opzichte van de iPhone 4.
Of zie ik dit verkeerd?

Zie deze link (bijna onderaan): Apple - iPhone - Compare

casz1001 21-10-11 21:25

Ik had dit ook gezien, ik begin het me nou wel af te vragen aangezien ik een iphone wil kopen. Je ziet dit in ieder geval niet verkeerd want het staat op meerdere sites:P Weet niemand hier antwoord op?

Bubbly 21-10-11 22:08

+1 uur — Bellen op 3G
- 1 uur — Wi-fi gebruik
- 100 uur — stand-by tijd

De batterij zelf is minuscuul sterker. Ik denk dat het de software aanpassingen + antenne-wijzigingen zijn die het batterijverschil maken.

apotheosis 22-10-11 02:21

De 4s heeft een zwaardere processor, heeft meer dingetjes die moeten aanstaan zoals icloud/fotostream gebruiken en nog een aantal andere zaken nog.
Dat van op 3G langer bellen ben ik niet mee eens, via 3G wat doen gaat de batterij nogal snel naar beneden, via Wi-Fi is het oke vind ik maar via 3G is de snelheid voor te surfen enzo wel steengoed maar de batterij gaat dus snel naar beneden hier.
Heb al een externe batterij bestelt van 4000mah en 2.1 snelheid om op te laden (is sneller laden dan de normale manier). Ik heb deze besteld als ik eens een hele dag weg ga en wat wil filmen of foto's en dergelijke wil trekken, je zal nooit toekomen met 1lading aan 100% :).

Maar moet je je nu zorgen gaan maken? Tuurlijk niet, alleen gamen, 3G veel gebruiken en filmen vergt veel van je batterij, ik denk dat dat zowat de grote slokkoppen zijn, voor al dat andere valt het nog best mee, tja, wat wil men, zo'n batterijke in zo'n toestelleke en dan zo'n dingen mee kunnen, de eisen moetne hoger en hoger, het is doodnormaal dat die iphone of andere deftige smartphone binnen de dag al plat is :).

Bubbly 22-10-11 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 722166)
De 4s heeft een zwaardere processor, heeft meer dingetjes die moeten aanstaan zoals icloud/fotostream gebruiken en nog een aantal andere zaken nog.
Dat van op 3G langer bellen ben ik niet mee eens, via 3G wat doen gaat de batterij nogal snel naar beneden, via Wi-Fi is het oke vind ik maar via 3G is de snelheid voor te surfen enzo wel steengoed maar de batterij gaat dus snel naar beneden hier.

Zijn niet mijn cijfers, ik heb geen 4S, maar die van Apple ;)

Citaat:

het is doodnormaal dat die iphone of andere deftige smartphone binnen de dag al plat is :).
+1

PerryR 22-10-11 14:13

Batterijverbruik
 
Vanwege het batterij gebruik koop ik geen 3GS. De ervaring leert, zeker als je een dagje je GPS wilt gebruiken, dat het toch snel leeg is met de batterij:mad:.
Dat is o.a. de rede om een 4S te kopen. Of moet ik toch maar even wachten op de gebruikerbevindingen?:(

apotheosis 22-10-11 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PerryR (Bericht 722326)
Vanwege het batterij gebruik koop ik geen 3GS. De ervaring leert, zeker als je een dagje je GPS wilt gebruiken, dat het toch snel leeg is met de batterij:mad:.
Dat is o.a. de rede om een 4S te kopen. Of moet ik toch maar even wachten op de gebruikerbevindingen?:(

Gps is nog zo'n grote slokkop he, als ik Tomtom gebruik in de wagen dan leg ik deze altijd aan de lader, de batterij gaat pijlsnel naar beneden.
Doodnormaal hoor, dat is bij alle smartphones zo.

Jeanette1977 29-10-11 21:59

Slechte batterij iphone4s
 
Ik heb sinds kort de 4s (gekocht in oberhausen). Vanaf het begin is het opvallend dat de batterij enorm snel leeg is.

De 1e nacht in korte tijd van 100% naar 30%. Dus zonder hem ook maar te gebruiken! Ik baal hier behoorlijk van en overweeg terug te gaan.

Ondanks dat hij net nieuw is, moet hij constant aan de lader. Had eigenlijk gehoopt hier eindelijk vanaf te zijn. Dit moest met mijn vorige 3GS ook, maar dat toestel was oud. Dit hoef je toch niet bij een nieuwe telefoon te verwachten?

Hebben meer mensen dit probleem of heb ik gewoon een toestel met slechte batterij gekregen?

IPhoneandipad2 29-10-11 22:14

Lees het bericht bij home apple-vraagt-hulp-van-iphone-4s-gebruikers-om-batterijproblemen-op-te-lossen misschien dat je daar wijzer van wordt. Is idd een bekend probleem. Als ik jou was zal ik eerst langs ifeactors of andere premium Resellers gaan in nl die helpen je meestal wel.

Tommeh 29-10-11 23:07

Herstel de iPhone eens zonder een reservekopie terug te zetten.Regelmatig lees ik dat dat het oplost. Je kunt dan gewoon je apps downloaden etc.

apotheosis 30-10-11 00:05

Dat klopt tommeh; ik heb herstellen gedaan-nieuwe iphone genomen en dan geen reservekopie genomen en nadien ging de batterij beduidend langer mee, dat is idd de oplossing + als men de iphone al een dikke week heeft en de batterij al heel wat keren heeft moeten opladen, ook dat zorgt ervoor de batterij nog beetje beter word.
Bij intensief gebruik zal de iphone uiteraard altijd binnen de 24uur plat zijn.

Jeanette1977 30-10-11 00:33

Lees het bericht ook net op nu.nl
Bedankt voor de tip van het herstellen. Ga dit morgen proberen.

keyboardboy 03-11-11 10:09

Batterij iPhone 4S dramatisch slecht, zelfs na locatievoorzieningen uit
 
Hallo,

Ik heb een probleem, ik heb eergisteren mijn iPhone 4S ontvangen. Wat mij echter opvalt (behalve natuurlijk de snelheid en het feit dat het een super telefoon is :-D) is dat de batterij echt dramatisch snel leeg is. Ik weet dat er binnenkort een update van iOS 5 uitkomt waardoor het verholpen zou kunnen zijn, maar ik zat toch met een aantal vragen vooraf.

Ik heb er echt al vanalles aan gedaan. Locatievoorzieningen staat compleet uit, bluetooth staat uit, berichtgeving staat voor veel apps uit. Ik las namelijk dat de locatievoorzieningen in iOS 5 waarschijnlijk het probleem zijn, maar deze staan bij mij uit en ik heb het probleem nog steeds... Ik zat bijvoorbeeld gisteren in de trein met iemand te praten via iMessage, en ik had hem om 14.30 uur uit de oplader gehaald. Om 16.37 uur was hij op 70% en om 17.15 uur al op 53%. In een half uur is er dus bijna 20% afgegaan, terwijl ik GEEN apps op de achtergrond had, locatievoorzieningen uitstond en ik alleen maar via iMessage aan het praten was, via WhatsApp een paar berichten (max 5) verstuurd had en eventjes op Wordfeud gezeten heb. Dit is toch echt niet normaal?

Ik las ergens dat de batterij veel minder lang meegaat als je een reservekopie herstelt. Ik heb hiervoor een iPhone 3G gehad, en zit nog steeds op dezelfde "backup". Ik wil namelijk mijn smsjes niet kwijtraken, er staan nogal wat herinneringen in die ik gewoon niet graag weg wil hebben. Weet iemand of een reservekopie (die dus nu al > 2 jaar meegaat) het probleem kan zijn? En zo ja, is het mogelijk om smsjes uit een reservekopie te halen en op te slaan op je MacBook (of desnoods windows) of alleen smsjes te importeren op je iPhone ofzo?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bedankt voor het meedenken alvast :-).

keyboardboy 03-11-11 13:26

Ok en wat gebeurt er dan met de smsjes die je geïmporteerd hebt? Kan je die dan op je MacBook lezen ofzo?

knuster 03-11-11 13:37

Toch weer raar van apple dat sommige dit probleem hebben en sommige niet!
Ikzelf heb mijn 4S nu 3 weken in gebruik dus de batterij is al een beetje op kruissnelheid en ik haal nu toch makkelijk 10,5 uur gebruik en 4 dagen standby na de laatste meting gisteren!

Wat bij mij uitstaat zijn enkel:
-iAds op locatiebasis
-tijdzone instellen

De rest staat gewoon allemaal aan!

L23 03-11-11 13:40

Probeer eens de netwerkinstellingen te herstellen. Zie Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> herstel Netwerkinstellingen. Ik hoor dat het bij sommige mensen helpt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want mijn iPhone 4 heeft deze problemen niet.

Backup Extractor heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij werkt dat alleen bij onbeveiligde backups, daarnaast kun je volgens mij de smsjes niet terugzetten. Ik zou daar dus niet aan beginnen.

deuxani 03-11-11 13:45

Ik snap dat het niet de bedoeling zou moeten zijn, maar bij elke grote update (1 > 2 > 3 > 4 > 5.... en niet 4.0 > 4.0.1 > etc) stel ik na de update mijn iPhone in als nieuwe iPhone en zet ik niet de reservekopie terug. Ik heb denk ik mede daardoor nog nooit de problemen gehad die je vaak hoort na een grote update.
Helemaal nu jij zegt dat je huidige reservekopie al 2 jaar meegaat zou ik toch adviseren om je iPhone eens op te schonen en gewoon weer kaal te beginnen. Je batterijprobleem kan komen door je emailaccounts, locatieservices, maar ook misschien een 3rd party app die mee is gekomen, etc. Heb je al je emailaccounts weggegooid en opnieuw erop gezet?

Katja66 04-11-11 03:49

Het hoeft niet aan die backup te liggen. Ik ben gaan testen: mijn drie dagen oude 4S verliest 10-15% per uur bij normaal gebruik, in vliegtuigmodus 3,5 % per uur. Ik heb 'm ingesteld als nieuwe iPhone, op Zoek mijn vrienden en Mobiel netwerk zoeken na alle locatievoorzieningen uit, bluetooth uit, niks aan in berichtencentrum, ik sluit apps altijd volledig af en ik heb al een keer alle instellingen hersteld. Batterij ook hier nog steeds dramatisch slecht. Momenteel na 8,5 uur nog 35% over.

Harley4 04-11-11 04:14

Met 5.01 opgelost.

WhyNotCallMeRo 04-11-11 05:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 730790)
Met 5.01 opgelost.

Nou, hier niet hoor!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.