iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 4s Met HI sim only abo (geen service) na simkaart knippen (zelf) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103504-iphone-4s-hi-sim-only-abo-geen-service-na-simkaart-knippen-zelf.html)

SoloX 04-11-11 11:56

iphone 4s Met HI sim only abo (geen service) na simkaart knippen (zelf)
 
Sinds gisteren bezitter van een Iphone 4s komende van Apple zelf
en allereerst echt een mooi toestel en werkt goed.

het probleem :

hiervoor had ik een 3gs en dus een normale simkaart , maar omdat de 4s met een microsimkaart werkt besloot ik dus met een mal te downloaden in pdf formaat en via die mal een microsim te knippen/snijden

opzich goed te doen en in allereerste opzicht ook gelukt en nadat ik de geknipte microsimkaart in de 4s stopte werkte deze ook gewoon
tot ik gisterenavond ondekte dat elke keer er boven in beeld komt te staan

GEEN SERVICE

nadat ik de 4s uitzet de simkaart eruit haal en er weer in stop doet tie het weer een tijdje tot dat er weer GEEN service komt te staan.
Ook geprobeerd als tie wel een netwerk vind om hem ergens neer te leggen en om het kwartier controleren zonder de iphone te verplaatsen en uitzich zelf springt tie na een tijdje naar No service.

Ook vaak als tie wel een netwerk aangeeft en je probeert te bellen gebeurt er niks dus geeft wel aan vind een provider en geeft signaal sterkte aan maar heeft dit niet.

vanmorgen werd ik wakker en had de 4s neergelegt gisterenavond toen die wel vebinding had en werkte en word wakker (er niet aangezeten) en zie staan GEEN SERVICE

ik ben is gaan surfen of er meer last van hebben en heb dit is via google gesearched en wat blijkt meer mensen met een Hi abo hebben dit probleem na simkaart knippen.
Ook zag ik dat lijnen en koper op een echte microsimkaart veel meer uit elkaar zitten als mijn simkaart welke geknipt is.

Ik heb gebeld daarna met Hi en uitgelegen wat probleem was en man zei dat heb ik meer gehoord en beter om een orginele sim (micro te gebruiken als knippen) heb nu dus een micro sim besteld 20 euro met behoud van me eigen nr

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2011 om 12:49 ----------

Inmiddels wat meer opgezocht erover (ookm hier een aantal tegen gekomen)

en simpincode staat nu uitgeschakeld wat bij somige schijnt te helpen

ook er net achter gekomen via t mobil page dat het te maken heeft met een bug in iOS 5

Ook gelezen dat mensen bij Vodaphone er ook last van hebben

Allemaal met een 4s

SoloX 06-11-11 20:33

Inmiddels verholpen heb zatredag een echte micro sim erin zitten en geen last meer ervan gehad

wel bizar opsturen duurde 1 dag van de kaart -> hoe bedoel je snel

BTW ! wel de simcode uit staan voor de zekerheid

gserban 07-11-11 12:47

Ben bang dat je toch deel van sim beschadigd hebt 😳

SoloX 07-11-11 14:30

Ja ik denk dat je daarin wel is gelijk kan hebben

pieterbal 13-11-11 13:11

Ik heb hetzelfde probleem na het knippen van m'n HI simkaart: geen service.
Iedere dag moet ik de 4s minimaal 4x opnieuw opstarten om weer bereik te krijgen en bereikbaar te zijn.

SoloX 13-11-11 13:23

bellen naar Hi en je hebt binnen een dag een orginele micro sim
nadat ik dit gedaan heb geen probs meer gehad ermee en geen service niet meer gezien in display

Datamonster 13-11-11 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SoloX (Bericht 732225)
Inmiddels verholpen heb zatredag een echte micro sim erin zitten en geen last meer ervan gehad

wel bizar opsturen duurde 1 dag van de kaart -> hoe bedoel je snel

BTW ! wel de simcode uit staan voor de zekerheid

Algemeen bekend probleem de 4s Heeft een microsimkaart nodig maar wel een van het nieuwe soort niet die al in de iPhone 4 werd gebruikt. deze geeft geen enkel probleem bij mij althans

pieterbal 13-11-11 13:32

Eind vd maand stap ik over naar Vodafone. Hopelijk krijg ik dan direct een microsim!

sunnygroenenboom 13-11-11 15:00

mijn simkaart is ook geknipt, maar dan met special tangetje bij de belcompany. Ook ik ondervind problemen. Ik heb gister een microsim besteld en ik hoop hem maandag of dinsdag binnen te hebben.

Ik zit bij telfort KPN

cynthiar 13-11-11 21:07

Ik heb mijn simyo simkaart geknipt en hij doet het prima, geen problemen.
Wel al van te voren de simlockcode eraf gehaald. De 4s gaf dat ook aan dat dat moest gebeuren toen ik hem aanzette de aller eerste keer zonder simkaart.

ChantallicA 13-11-11 21:32

Ik kreeg bij vodafone bij me nieuwe abbo met me iPhone gelijk me micro sim en hoefde hier niks voor te betalen.

pieterbal 15-11-11 19:09

Ik heb toch nog maar even een microsim aangevraagd bij HI (kosten € 17) om de rest van deze maand door te komen. Ik moet nu voor iedere handeling (bellen/sms'en/etc.) m'n telefoon opnieuw opstarten voordat ik verbinding krijg met het KPN Netwerk.
Ik dacht de resterende dagen nog wel uit te zingen met 1 á 2 keer per dag opnieuw opstarten, maar nu is het echt binnen een kwartier iedere keer raak!

Obbiie 16-11-11 08:53

Gewoon micro bestellen. Op een telefoon van 700 euro, willen besparen op 2 tientjes? Ik had mijn micro ook binnen 1 dag thuis, prima service alleen is het wel spijtig dat bij andere providers die dingen gratis zijn.

dirkjan82 16-11-11 10:32

Er zijn ook nog enkele providers die helemaal geen microsim bieden. Simyo geeft alleen gewone simkaarten uit. De hebben echter wel dezelfde kleine "rechthoekige" chip die je op een microsim vind en niet de grote "bolle" chip. Die mag je dan op risico van Simyo zelf knippen. Voordeel van die kleinere chip is dat je dus geen koper wegknipt zoals bij de oude simkaarten.
Jammer dat ze nog geen microsim leveren, maar zelf (laten) knippen werkt prima. Over zelf je Simyo kaart knippen heb ik alleen nog goede reacties gehoord en bij mij en mijn vrouw werkt het gelukkig ook prima. Slechts 1x gezien dattie ineens op "Zoeken..." bleef hangen, maar dat was verholpen door de simpincode uit te zetten.

sunnygroenenboom 19-11-11 18:40

Ik heb micro simkaart en bij mij zijn alle problemen weg.

SoloX 19-11-11 18:49

goed te horen dat het bij iedereen weer werkt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.