//

iphone 4s Met HI sim only abo (geen service) na simkaart knippen (zelf)

iphone 4s Met HI sim only abo (geen service) na simkaart knippen (zelf) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds gisteren bezitter van een Iphone 4s komende van Apple zelf en allereerst echt een mooi toestel en werkt goed. het probleem : hiervoor had ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-11-11, 11:56
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard iphone 4s Met HI sim only abo (geen service) na simkaart knippen (zelf)

Sinds gisteren bezitter van een Iphone 4s komende van Apple zelf
en allereerst echt een mooi toestel en werkt goed.

het probleem :

hiervoor had ik een 3gs en dus een normale simkaart , maar omdat de 4s met een microsimkaart werkt besloot ik dus met een mal te downloaden in pdf formaat en via die mal een microsim te knippen/snijden

opzich goed te doen en in allereerste opzicht ook gelukt en nadat ik de geknipte microsimkaart in de 4s stopte werkte deze ook gewoon
tot ik gisterenavond ondekte dat elke keer er boven in beeld komt te staan

GEEN SERVICE

nadat ik de 4s uitzet de simkaart eruit haal en er weer in stop doet tie het weer een tijdje tot dat er weer GEEN service komt te staan.
Ook geprobeerd als tie wel een netwerk vind om hem ergens neer te leggen en om het kwartier controleren zonder de iphone te verplaatsen en uitzich zelf springt tie na een tijdje naar No service.

Ook vaak als tie wel een netwerk aangeeft en je probeert te bellen gebeurt er niks dus geeft wel aan vind een provider en geeft signaal sterkte aan maar heeft dit niet.

vanmorgen werd ik wakker en had de 4s neergelegt gisterenavond toen die wel vebinding had en werkte en word wakker (er niet aangezeten) en zie staan GEEN SERVICE

ik ben is gaan surfen of er meer last van hebben en heb dit is via google gesearched en wat blijkt meer mensen met een Hi abo hebben dit probleem na simkaart knippen.
Ook zag ik dat lijnen en koper op een echte microsimkaart veel meer uit elkaar zitten als mijn simkaart welke geknipt is.

Ik heb gebeld daarna met Hi en uitgelegen wat probleem was en man zei dat heb ik meer gehoord en beter om een orginele sim (micro te gebruiken als knippen) heb nu dus een micro sim besteld 20 euro met behoud van me eigen nr

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2011 om 12:49 ----------

Inmiddels wat meer opgezocht erover (ookm hier een aantal tegen gekomen)

en simpincode staat nu uitgeschakeld wat bij somige schijnt te helpen

ook er net achter gekomen via t mobil page dat het te maken heeft met een bug in iOS 5

Ook gelezen dat mensen bij Vodaphone er ook last van hebben

Allemaal met een 4s
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-11, 20:33
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

Inmiddels verholpen heb zatredag een echte micro sim erin zitten en geen last meer ervan gehad

wel bizar opsturen duurde 1 dag van de kaart -> hoe bedoel je snel

BTW ! wel de simcode uit staan voor de zekerheid
  #3  
Oud 07-11-11, 12:47
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

Ben bang dat je toch deel van sim beschadigd hebt 😳
  #4  
Oud 07-11-11, 14:30
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

Ja ik denk dat je daarin wel is gelijk kan hebben
  #5  
Oud 13-11-11, 13:11
pieterbal pieterbal is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem na het knippen van m'n HI simkaart: geen service.
Iedere dag moet ik de 4s minimaal 4x opnieuw opstarten om weer bereik te krijgen en bereikbaar te zijn.
  #6  
Oud 13-11-11, 13:23
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

bellen naar Hi en je hebt binnen een dag een orginele micro sim
nadat ik dit gedaan heb geen probs meer gehad ermee en geen service niet meer gezien in display
  #7  
Oud 13-11-11, 13:25
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoloX Bekijk bericht
Inmiddels verholpen heb zatredag een echte micro sim erin zitten en geen last meer ervan gehad

wel bizar opsturen duurde 1 dag van de kaart -> hoe bedoel je snel

BTW ! wel de simcode uit staan voor de zekerheid
Algemeen bekend probleem de 4s Heeft een microsimkaart nodig maar wel een van het nieuwe soort niet die al in de iPhone 4 werd gebruikt. deze geeft geen enkel probleem bij mij althans
__________________
Ipad4 32G 3G [/COLOR]7.0.3 JB Iphone 4S 64G White 7/0.3 iPhone 5s 32g Silver, iPad Mini 2 16g White,iPhone 6 Plus 64g Spacegrey, iPhone 6s Plus Rose Gold
  #8  
Oud 13-11-11, 13:32
pieterbal pieterbal is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Eind vd maand stap ik over naar Vodafone. Hopelijk krijg ik dan direct een microsim!
  #9  
Oud 13-11-11, 15:00
sunnygroenenboom sunnygroenenboom is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Poortugaal
Berichten: 20
Standaard

mijn simkaart is ook geknipt, maar dan met special tangetje bij de belcompany. Ook ik ondervind problemen. Ik heb gister een microsim besteld en ik hoop hem maandag of dinsdag binnen te hebben.

Ik zit bij telfort KPN
  #10  
Oud 13-11-11, 21:07
cynthiar cynthiar is offline
• iOS 11.0.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 72
Standaard

Ik heb mijn simyo simkaart geknipt en hij doet het prima, geen problemen.
Wel al van te voren de simlockcode eraf gehaald. De 4s gaf dat ook aan dat dat moest gebeuren toen ik hem aanzette de aller eerste keer zonder simkaart.
  #11  
Oud 13-11-11, 21:32
ChantallicA ChantallicA is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Castricumcity
Berichten: 31
Standaard

Ik kreeg bij vodafone bij me nieuwe abbo met me iPhone gelijk me micro sim en hoefde hier niks voor te betalen.
  #12  
Oud 15-11-11, 19:09
pieterbal pieterbal is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb toch nog maar even een microsim aangevraagd bij HI (kosten € 17) om de rest van deze maand door te komen. Ik moet nu voor iedere handeling (bellen/sms'en/etc.) m'n telefoon opnieuw opstarten voordat ik verbinding krijg met het KPN Netwerk.
Ik dacht de resterende dagen nog wel uit te zingen met 1 á 2 keer per dag opnieuw opstarten, maar nu is het echt binnen een kwartier iedere keer raak!
  #13  
Oud 16-11-11, 08:53
Obbiie Obbiie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 17
Standaard

Gewoon micro bestellen. Op een telefoon van 700 euro, willen besparen op 2 tientjes? Ik had mijn micro ook binnen 1 dag thuis, prima service alleen is het wel spijtig dat bij andere providers die dingen gratis zijn.
  #14  
Oud 16-11-11, 10:32
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Er zijn ook nog enkele providers die helemaal geen microsim bieden. Simyo geeft alleen gewone simkaarten uit. De hebben echter wel dezelfde kleine "rechthoekige" chip die je op een microsim vind en niet de grote "bolle" chip. Die mag je dan op risico van Simyo zelf knippen. Voordeel van die kleinere chip is dat je dus geen koper wegknipt zoals bij de oude simkaarten.
Jammer dat ze nog geen microsim leveren, maar zelf (laten) knippen werkt prima. Over zelf je Simyo kaart knippen heb ik alleen nog goede reacties gehoord en bij mij en mijn vrouw werkt het gelukkig ook prima. Slechts 1x gezien dattie ineens op "Zoeken..." bleef hangen, maar dat was verholpen door de simpincode uit te zetten.
  #15  
Oud 19-11-11, 18:40
sunnygroenenboom sunnygroenenboom is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Poortugaal
Berichten: 20
Standaard

Ik heb micro simkaart en bij mij zijn alle problemen weg.
  #16  
Oud 19-11-11, 18:49
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

goed te horen dat het bij iedereen weer werkt
Reageren

Labels
geenservice, hi abo, knippen, micro, sim



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen met simkaart knippen! Jeffah92 iPhone algemeen 15 25-12-10 14:16
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 18:27
zelf sim knippen van HI naar t-mobile???? bennybreda Odido (T-Mobile) 39 12-08-10 16:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.