iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   dead on arrival 4S applestore (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103544-dead-on-arrival-4s-applestore.html)

tegertje 04-11-11 19:17

dead on arrival 4S applestore
 
Kocht via Applestore een 4S, die kwam binnen maar er is geen geluid of beeld, of zelfs maar een werkend ledje. Compleet dood.
Ging naar de winkel (Lab9, officieel aangeduid), maar die melden dat toestellen via Applestore niet via hen kunnen omgeruild of hersteld worden.
Belde naar Apple support en na half uur allerlei combinaties toetsen en aansluiting aan pc te proberen kwam er nog steeds geen enkel teken van leven.
Conclusie van de technieker was dat wellicht al mijn pc's een software of virusprobleem hebben (mijn andere iPhones hebben daar nog nooit last van gehad) en dat daarom die 4S niet wil opstarten !!
Hij stuurde me naar de winkel die niet wil/mag helpen. Zware argumentatie dat ik een nieuwe werkende iPhone wil - heb uiteindelijk meer als 800€ betaalt, baten niet, ik kreeg zelfs geen callnummer gelogd !!
Schandalige support !

Guest-20190430163756 04-11-11 20:52

Probeer het even met een andere computer, liefst een Mac natuurlijk.
Als ie echt niet werkt heb je recht op een nieuwe, dus laat je ook geen reparatie aansmeren. DOA is altijd recht op een nieuwe. Indien ze je van het kastje naar de muur blijven sturen, kan je altijd nog de consumentenbond erbij halen. De garantievoorwaarden van Apple zijn juist nu een gevoelig onderwerp (tros radar).

SanderDB 04-11-11 21:10

Dat kan normaal toch niet aan een virus op de PC ofzo liggen?
Sinds iOS 5 kan je toch je iPhone 'instellen' en activeren via de iPhone zelf, zonder tussenkomst van iTunes op de PC?
Inderdaad spijtig van de support, ook erg dat een nieuwe iPhone gewoon niet werkt.
Hoop voor jou dat het snel in orde komt! Succes

tegertje 04-11-11 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20190430163756 (Bericht 731253)
Probeer het even met een andere computer, liefst een Mac natuurlijk.
Als ie echt niet werkt heb je recht op een nieuwe, dus laat je ook geen reparatie aansmeren. DOA is altijd recht op een nieuwe. Indien ze je van het kastje naar de muur blijven sturen, kan je altijd nog de consumentenbond erbij halen. De garantievoorwaarden van Apple zijn juist nu een gevoelig onderwerp (tros radar).

Probeerde met de technieker aan de telefoon verschillende computers uit, die niks met elkaar te maken hebben, maar ik heb geen MAC. Lijkt me ook beetje duur om support voor een iPhone te krijgen. Ik dacht dat een telefoon ook zonder computer moet kunnen opstarten, als ik het maar een apple logo of zo erop krijgen.

brooks.nl 02-03-12 07:09

Ik heb in mijn vriendenkring inmiddels 3!!!! personen zitten die de afgelopen twee weken een iPhone 4S 16Gb hebben aangeschaft en allen hadden een DOA. Enkel wil hij opstarten als de iphone op netstroom aangesloten is, sluit je hem aan op de pc, doet hij niets.
lijkt mijn inziens dat er een slechte serie (brasiliaans??) op de markt is, waarbij de accu/oplaadmodule niet goed werkt of defect is.

ballegooier 02-03-12 07:29

Pc moet de iPhone eerst 'herkennen' als USB device. Anders wordt er idd niet gestart met laden. Is met de USB poorten van de computers op mijn werk ook. Het (aangepaste) besturingssysteem herkent de iPhone niet, dus de iPhone wordt niet opgeladen. Misschien dat daar een probleem zit?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.