iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Drama :( fotos weg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103576-drama-fotos-weg.html)

immanuel01 05-11-11 09:20

Drama :( fotos weg
 
Hoi,
ik heb een nieuwe laptop gekocht van de week, nu heb ik vanmorgen itunes gedownload en toen mijn iphone aangekoppeld.
hij ging sychroniseren.
ik keek daarna op mn iphone naar mijn 'filmrol' is leeg:(:confused:
dat zijn meer als 2000 fotos van mn zoontje en ben ergggg verdrietig nu!
is er een mogelijkheid het terug te krijgen??? is heeeel belangrijk voor me.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
alvast bedankt groetjes Patti

koenvisser88 05-11-11 09:24

Heb je geen reserve kopie gemaakt? (op je oude pc)
Zo niet, dan ben je ze helaas kwijt.

immanuel01 05-11-11 09:26

geen idee maar mn oude laptop doet nix meer,,, ahw echt? pff geen 1 mogelijkheid het terug te krijgen? laatste synchronistatie ongedaan maken ofzo?:(

Guest-20180925190238 05-11-11 09:36

Als je geen backups maakt heb je eigenlijk ook geen belangrijke data en is het ook niet zo erg als die weg is.

Als je belangrijke data op de iPhone hebt die je niet mag kwijtraken maak je backups, zo simpel is dat. Maar goed, dat is mosterd na de maaltijd.

Door nu op een nieuwe PC te synchroniseren is alles onherroepelijk weg op de iPhone. Als je vroeger op de oude PC toch ooit wel een backup gemaakt heb is er misschien wel een mogelijkheid.

Je kan de HDD uit de oude PC halen en deze dan aansluiten via een IDE/SATA <-> USB adapter aan de nieuwe PC. Met "iPhone Backup Extractor" kan je dan de foto's uit de oude backups plukken. Heb je echter nooit een backup gemaakt dan werkt deze methode niet. Voorwaarde is ook dat de oude HDD nog werkt.

immanuel01 05-11-11 09:39

bedankt voor je antwoord. nee nooit backup gemaakt,. heb daar geen verstand van, maar die fotos waren heeel belangrijk voor me,.
mn zoontje is prematuur geboren en alles van hem is nu weg, van geboorte tot nu 10 maand oud :(
pfff ga nu gelijk kijken hoe dat backup maken moet voor de toekomst :(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2011 om 08:42 ----------

maar hoe kan het dat alle apps muziek notieties etc etc er nog wel opstaan? en alleen mn fotorol leeg is?

koenvisser88 05-11-11 09:47

Oplossing gevonden voor je! :)

4e post even doorlezen en uitvoeren.
https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

immanuel01 05-11-11 09:47

http://94.100.118.165/1434050001-143...72_6_fk9R.jpegkijk hij geeft wel aan dat er nog fotos op staan, wat als ik nu rechts weer op sychriniseren druk? zet hij het dan niet weer terug op me iphone?

koenvisser88 05-11-11 09:48

niet synchroniseren nu! gewoon even dat programma uit m'n vorige post gebruiken. ;)

freestyle4all 05-11-11 09:49

Waarom alles er nog op staat, maar je foto's niet kan ik je even geen antwoord op geven.
Wat je wel even in gedachten moet houden, is dat die foto's op je iPhone in de filmrol niet de kwaliteit hebben gehad als de foto's op je laptop. Die staan er kleiner op dan de foto's op je PC waren.

Als 'backup' zouden die toch redelijk waardeloos zijn geweest. Maar oké, beter slechte foto's, dan géén foto's.

Maar ik zou niet in paniek raken. Loop gewoon eens een computerwinkeltje binnen en leg uit wat het probleem is. De harddisk er uit halen en een kopie maken van die foto's is echt een werkje van niks. En dan heb jij gewoon weer alle foto's van je zoon terug.

De kans dat die harddisk helemaal dood is, is vrij klein.
Dus die foto's zijn best terug te halen.

immanuel01 05-11-11 09:55

oh jeetje thanx ga het gelijk doen!!!!!!! reboot is dat opnieuw opstarten??

koenvisser88 05-11-11 09:58

Ja. succes!

immanuel01 05-11-11 10:01

:( dat iexplorer geeft aan '' iexplorer werkt niet meer''
maar toch heeeel erg bedankt voor je antwoord. hopelijk komt er nog een andere oplossing, zal zoiezo mn iphone niet nog een keer aaankoppelen, oh jeetje zeg ben er misselijk van

ballegooier 05-11-11 11:11

Hoe kan het dan de foto's bij synchronisatie werden gewist? En 2000 foto's op je iPhone laten staan, zonder ze ook op je computer te zetten, is sowieso een groot risico. Een iPhone kan ook stuk of kwijtraken.
Ik importeer de foto's minstens elke week op m'n computer en sync daarna een aantal naar m'n iPhone terug, die ik erop wil hebben. Raakt m'n iPhone kwijt, heb ik nog wel een backup van de foto's op de computer.

Guest-20180925190238 05-11-11 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 731422)
Ik importeer de foto's minstens elke week op m'n computer en sync daarna een aantal naar m'n iPhone terug, die ik erop wil hebben. Raakt m'n iPhone kwijt, heb ik nog wel een backup van de foto's op de computer.

Jij hebt dan ook OS X met waarschijnlijk iPhoto en als het goed is draait op jouw Mac ook nog een Time Machine. Dan is het wel erg moeilijk om iets kwijt te geraken. :)

In Windows loopt dat allemaal niet zo vlot, alhoewel je daar ook automatische backups kan maken.

8A5 05-11-11 11:57

Dit heb ik ook wel eens gehad. En nooit zulke belangerijke foto's verloren. Dus nog niets in geporbeerd. Ip is de map gewist maar niet zodat er meteen door itunes foto's overheen geschreven is. Want de tunesmap was leeg?!
Als je daarna meteen een van de vele undelete softpakketten langs vliegt.
Op zich moet er toch een manier zijn om schrijfruimte van een memorykaart op te sporen zijn als ze nog geen 0tjes zijn:=???

Guest-20180925190238 05-11-11 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 8A5 (Bericht 731431)
Op zich moet er toch een manier zijn om schrijfruimte van een memorykaart op te sporen zijn als ze nog geen 0tjes zijn:=???

Over wat heb jij het eigenlijk :rolleyes: Een iPhone is toch geen USB-stick of geheugenkaart :rolleyes:

8A5 05-11-11 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 731433)
Over wat heb jij het eigenlijk :rolleyes: Een iPhone is toch geen USB-stick of geheugenkaart :rolleyes:

I know. Ik heb wel vaker gekkere memorychips data van kunnen restoreren.
Via ssh moet toch wel iets te doen zijn.

ballegooier 05-11-11 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door immanuel01 (Bericht 731395)
-plaatje-
kijk hij geeft wel aan dat er nog fotos op staan, wat als ik nu rechts weer op sychriniseren druk? zet hij het dan niet weer terug op me iphone?

Ik zou juist denken dat de fotorol dan gewist wordt. Als je nl. overstapt van handmatige synchronisatie naar automatische met muziek, dan word de muziek die al op je iPhone staat ook gewist...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door immanuel01 (Bericht 731401)
:( dat iexplorer geeft aan '' iexplorer werkt niet meer''
maar toch heeeel erg bedankt voor je antwoord. hopelijk komt er nog een andere oplossing, zal zoiezo mn iphone niet nog een keer aaankoppelen, oh jeetje zeg ben er misselijk van

Volgens mij moet het toch echt lukken met die how-to uit die link (http://blog.mbentley.net/2010/06/iph...n-camera-roll/)
Wat lukt er nou niet precies?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 731428)
Jij hebt dan ook OS X met waarschijnlijk iPhoto en als het goed is draait op jouw Mac ook nog een Time Machine. Dan is het wel erg moeilijk om iets kwijt te geraken. :).

Inderdaad, maar dat is geen excuus. Ook ik ben wel eens wat belangrijks kwijtgeraakt, omdat ik mijn TimeMachine-schijf al een paar maanden niet had aangesloten en ik met mijn partitie-indeling zat te *****n. :p
En zoals je zelf al aangeeft, hoeft Windows geen achteruitgang te betekenen voor dit probleem. Ook windows heeft een 'Fotolader' die de foto's snel en gemakkelijk kan importeren van je iPhone.

Techniek neemt niet alles uit handen, en de 'fouten' in techniek zitten nog altijd bij de persoon tussen het scherm en het toetsenbord ;) :cool:

Ik heb voor een familielid wel eens uitgeplozen wat het zou kosten om van een gewiste harddisk gegevens terug te halen. Dat is inderdaad goed mogelijk, maar kost gigabedragen per MB. En of een iPhone een geschikt medium is (is weliswaar geen USB stick, maar er zit gewoon flash geheugen in, dat is hetzelfde) is ook nog maar de vraag.

Ik denk dat de TS beter zijn verlies kan verwerken en lering trekken uit gemaakte fout. :O
EDIT: Zo te zien staan de foto's inderdaad nog op de iPhone (als ik het screenshot van iTunes zie) en moeten ze terug te halen zijn! Geef dus niet zomaar op, zou ik zeggen.

8A5 05-11-11 12:19

[QUOTE=ballegooier;731441kosten om van een gewiste harddisk gegevens terug te halen. Dat is inderdaad goed mogelijk, maar kost gigabedragen per MB. En of een iPhone een geschikt medium is (is weliswaar geen USB stick, maar er zit gewoon flash geheugen in, dat is hetzelfde) is ook nog maar de vraag.
[/QUOTE]

De software die zulke bedrijven gebruiken zijn op het internet te koop ;-)
vaak zijn er ook sharewares, perfect om te testen, kun je 14 dagen uitbroberen met max een paar foto's. Maar ik moet zeggen om de echte software te onderscheiden van de vele bekenden die al op de markt zijn en bedoeld voor de massa. Da kost wel tijd.

Guest-20180925190238 05-11-11 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 8A5 (Bericht 731439)
I know. Ik heb wel vaker gekkere memorychips data van kunnen restoreren.
Via ssh moet toch wel iets te doen zijn.

Dan leg maar eens uit hoe je dat met een Secure Shell gaat doen (op een iPhone die zelfs geen jb heeft) :rolleyes:

Ik denk dat zo ongeveer iedereen benieuwd is naar jouw "oplossing".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:02.