iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Familieleden instellen in mijn contactinfo (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103686-familieleden-instellen-mijn-contactinfo.html)

Bart88 06-11-11 14:53

Familieleden instellen in mijn contactinfo
 
Hoi, ik heb gelezen dat je in je eigen contactinfo je familieleden (vader,moeder, zus etc.) moet kunnen toevoegen. Maar de enige optie die ik zie is echtgenote, manager en assistent. Ik heb ook geprobeerd om via siri mijn familieleden toe te voegen. Siri vroeg bijv wat de naam van mijn vader is, en na het invoeren vroeg ze of ik die naam wilde opslaan als mijn vader. Dus dat heb ik gedaan, maar nu staan mijn ouders en zus in mijn contactinfo ingesteld als echtgenote, manager en assistent :S

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

PS: Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik heb mijn google contacts via exchange ingesteld als default contacts group.

ballegooier 06-11-11 15:05

Ik sync mn contacten (en agenda) met iCloud en ik kan familieleden, broer, zus etc. toevoegen. Als er echter 'assistent' staat, probeer dan eens op 'wijzig' te tikken, en dan niet op de naam die erachter staat (de persoon) maar op het veld waar 'adsistent' staat. Je krijgt dan een lijst met opties waar je kunt kiezen uit 'broer', 'zus', etc.

Bart88 06-11-11 15:08

Bij mij staat in dat rijtje alleen maar assistent manager en echtgenote. Als ik op veld toevoegen druk, dan krijg ik wel meer opties, maar niet het "verwanten" veld dat andere mensen blijkbaar krijgen :s

ballegooier 06-11-11 15:11

Kan je geen aangepast label maken, onderaan 'assistent'? Het zou kunnen dat het een beperking is van de aanbieder van de dienst. Bijv. Google contacten weigert verjaardagen, en foto's te syncen. Mogelijk dat de dienst waar jij mee synct maar 2 verwante personen kan syncen??

Bart88 06-11-11 15:16

Nope, ik kan de labels niet aanpassen. Ik kan alleen kiezen uit de 3 predefined labels. Ik heb even geprobeerd om een contact aan te maken in de icloud groep, en daar krijg ik wel het veld "verwante mensen" als optie. Dus het ligt dan idd aan google contacts. Is er een manier om al mijn google contacts naar de icloud groep te kopieren? De enige reden dat ik met google contacts sync is omdat ik de contacten niet handmatig wilde overtypen

Guest-20180925190238 06-11-11 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart88 (Bericht 732035)
Is er een manier om al mijn google contacts naar de icloud groep te kopieren? De enige reden dat ik met google contacts sync is omdat ik de contacten niet handmatig wilde overtypen

Op de Mac:
1) Google contacts exporteren naar vCard;
2) Google contatcs troep verwijderen;
3) Geexporteerde Google contacts importeren in iCloud;

ballegooier 06-11-11 15:37

-edit- zie hierboven :)

Tja. Ik gok als volgt: zet eerst het schuifje 'contacten' in de Google account (instellingen, mail/agenda/contacten) op 'uit'. Dan zal je iPhone vragen of je je contacten wil verwijderen. Dan kies je voor 'laten staan' of iets dergelijks. Maar ik weet niet zeker of het zo kan of lukt.

Daarna configureer je iCloud en kies je voor synchronisatie van contacten, en dan iets van huidige contacten behouden / toevoegen aan iCloud. Dat laatste heb ik zelf ook zo gedaan, als ik het me goed herinner (ik syncte eerst geen contacten, alleen met iTunes/computer; lokaal dus) toen ik overstapte op iCloud.

Bart88 06-11-11 16:12

Beiden bedankt voor de de reacties :)

@timosha: Die vCard in iCloud importeren via de webinterface lukte helaas niet. Er gebeurde gewoon niks :s
@ballegooier: Bij het uitzetten van het schuifje 'contacten' in de google account kreeg ik niet de optie om de contacten te laten staan, dus dat werkte helaas niet.

Uiteindelijk heb ik deze instructies opgevolgd: iOS 5 - New Features / Tips - Google Contacts to iCloud and iPhone or iOS Device - YouTube

Het instellen van familie lukt nu ook :)

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Guest-20180925190238 06-11-11 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart88 (Bericht 732068)
Beiden bedankt voor de de reacties :)

@timosha: Die vCard in iCloud importeren via de webinterface lukte helaas niet. Er gebeurde gewoon niks :s

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Dat is dan de reden waarom ik schreef: "Op de Mac", dus in Address Book :)

Veel succes verder gewenst. Een goed geconfigureerde iCloud is niet te vergelijken met die Goegeldinges en al zeker niet als je een Mac gebruikt.

Bart88 06-11-11 16:19

Ah ok, dat kan dus ook. Ik heb het nu uiteindelijk via itunes gedaan.

Guest-20180925190238 06-11-11 16:27

/offtopic/

iCloud werkt gewoon fantastisch op een Mac :)

Ik had hier vrijdag ll. een vriend en vriendin op bezoek. Had mijn MacBook opengezet, iPhoto opgestart. Dan heb ik met mijn iPhone 4GS een fotootje van hen gemaakt en gezegd: "ga eens kijken op mijn MacBook".

Die hebben dezelfde dag beiden nog een MacBook Air gekocht :):)

/ontopic/

Bart88 06-11-11 16:41

Haha, jij kan zo in een apple store aan de bak :p

Ik heb op dit moment photo stream uitstaan omdat ik niet zo'n grote databundel heb.

dannyro 06-11-11 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 732079)
/offtopic/

iCloud werkt gewoon fantastisch op een Mac :)

Ik had hier vrijdag ll. een vriend en vriendin op bezoek. Had mijn MacBook opengezet, iPhoto opgestart. Dan heb ik met mijn iPhone 4GS een fotootje van hen gemaakt en gezegd: "ga eens kijken op mijn MacBook".

Die hebben dezelfde dag beiden nog een MacBook Air gekocht :):)

/ontopic/

Ha ha, en bij mij stond de Apple TV aan en het fotootje stond ineens ook op de lcdTV:D

decx 06-11-11 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart88 (Bericht 732084)
Haha, jij kan zo in een apple store aan de bak :p

Ik heb op dit moment photo stream uitstaan omdat ik niet zo'n grote databundel heb.

Volgens mij werkt photostream alleen met een Wi-Fi verbinding :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.