iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s camera lens los geluid (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/103740-iphone-4s-camera-lens-los-geluid.html)

mysense 07-11-11 01:46

iPhone 4s camera lens los geluid
 
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van mijn 4s, maar nu begin ik me te storen aan een ratelend geluid, alsof er iets los zit.

Nou ben ik wezen zoeken op internet, en ik ben niet alleen. 90% geeft aan het ook te hebben maar een enkeling niet, en dan reken ik natuurlijk nog niet de mensen mee die niet reageerden omdat ze nergens last van hadden.

Mijn vraag is dus, hebben jullie (die waarschijnlijk iPhone's hebben van ongeveer de zelfde productie tijd) ook las van dit probleem, en zo ja, wat zou je doen?
Als er genoeg mensen zijn zonder probleem wil ik namelijk een nieuwe iPhone zonder probleem.

Dan nu het probleem: als je de iPhone op de bank neer laat vallen (kleine hoogte 2cm) dan hoor je een kleine ratel. Dit komt denk ik van de camera lens. Ook als je zachtjes tegen de achterkant (bij de camera) aan tikt hoor je een ratel, alsof er iets los zit.

Hier een topic op Apple discussie forum waar men dieper ingaat op dit probleem. https://discussions.apple.com/thread...rt=60&tstart=0

decx 07-11-11 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mysense (Bericht 732381)
Mijn vraag is dus, hebben jullie (die waarschijnlijk iPhone's hebben van ongeveer de zelfde productie tijd) ook las van dit probleem, en zo ja, wat zou je doen?

...

Hier een topic op Apple discussie forum waar men dieper ingaat op dit probleem. https://discussions.apple.com/thread...rt=60&tstart=0

Ik heb hier zelf geen last van. Gezien het topic op de Apple forums lijkt het me dat het een bekent probleem is. Even bellen met Apple morgen.

Edit: Zou het ipv de cameralens ook de volumeknoppen kunnen zijn?

martijndk1983 07-11-11 02:19

T was mij niet opgevallen maar ik heb het ook als ik er tegenaan tik,een knarsend geluid. Voor mij stoort het niet maar ik hoor graag hoe ze het bij jou oplossen. Groetjes

Edit nu ik het weer stoort het dus wel.
Mijn iphome komt uit Frankrijk uiteraard met rekening.
Waar kan ik nu terecht voor reparatie of een nieuwe.
Ik kan hem naar icenter brengen maar dan sturen ze hem op (net als de defecte lader van de 4s)
En tja wie weet hoe lang ik dan mijn tel kwijt ben.

Is er een telefoonnummer van apple die ik kan bellen waarbij ze Nederlands praten,mijn Engels is te slecht

zinloos 07-11-11 10:28

ja hoor ik heb dit ook niks om je zorgen over te maken volgens mij.
Iphone 4 en 3GS hadden dit ook wel iets minder maar het was aanwezig

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2011 om 09:30 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door decx (Bericht 732383)
Ik heb hier zelf geen last van. Gezien het topic op de Apple forums lijkt het me dat het een bekent probleem is. Even bellen met Apple morgen.

Edit: Zou het ipv de cameralens ook de volumeknoppen kunnen zijn?

weet je het heel zeker dat je het niet hebt ?
tik eens met je vinger naast de camera aan de achterkant
als je niks hoort is jou toestel waarschijnlijk defect :d

ipeertje 07-11-11 10:33

Ik heb dat trillend geluidje zowel met mijn 4S als 3GS.

zinloos 07-11-11 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 732454)
Ik heb dat trillend geluidje zowel met mijn 4S als 3GS.

dat bedoel ik nix om je zorgen over te maken dus :d

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2011 om 09:39 ----------

mensen laat je horen

heeft u een tikkend geluid van de camera zodra u met u vinger op de achterkant naast de camera tikt zo ja vertel het dan ff hier Iphone 4s of 4 het maakt niet uit

badjak 07-11-11 11:22

Als het goed is hoor je een soort resonerend geluid van een gespannen veer. Ik denk dat dat de stabilisator van de camera is. De camera zal middels een soort veer opgehangen zitten in een camerahuis.
Ik heb zelf mijn iphone nog niet ontvangen, maar mijn collega's klagen hier ook over. Eerste dacht ik dat de hele print in een soort van buffers hing om bij grotere schokken de hardware te beschermen, maar ik denk dus dat het de cameraophanging is.

JornZ 07-11-11 11:38

Volgens mij is dit normaal. Mijn iPhone 4 heeft het en mijn 4S ook.

koenvisser88 07-11-11 11:47

hier hoor ik 't ook na uitproberen. Lijkt me normaal.

tekstarzz 07-11-11 11:51

Heb dit ook met men 4..
Lijkt idd alsof er iets los hangt.

michaeltjeh1 07-11-11 11:52

Hier ook rammelkast :D

decx 07-11-11 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zinloos (Bericht 732447)
ja hoor ik heb dit ook niks om je zorgen over te maken volgens mij.
Iphone 4 en 3GS hadden dit ook wel iets minder maar het was aanwezig

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2011 om 09:30 ----------



weet je het heel zeker dat je het niet hebt ?
tik eens met je vinger naast de camera aan de achterkant
als je niks hoort is jou toestel waarschijnlijk defect :d

Ik hoor wel iets maar volgens mij is dat niet de cameralens maar de volumeknoppen aan de zijkant. Zou dat ook kunnen? :P

mysense 07-11-11 12:19

Kijk dit is precies wat ik had verwacht, maar een enkeling heeft het niet. Stel dat we net een verkeerd productie proces hebben en dat als je er nu een haalt er geen probleem in zit.

Maar inderdaad ik moet zeggen dat ik het met jullie eens ben, zal wel normaal zijn.

Toch, ik ben bijna zeker dat het de lens is. Open camera app, lock de AF en het geluid is minder.

Wat mij bij een volgende "zeur" probleem brengt. Stel het zijn de lenzen die elkaar raken, over verloop moet dit dan lichtelijk gaan krassen. Met andere woorden iedere keer als ik m'n iPhone neer leg, sterft er een klein stukje van mijn camera. Noem het zeuren maar toch stoor ik me hier aan.

martijndk1983 07-11-11 18:25

Het was me niet eens opgevallen de rammel,heb het ook met mijn 4 waarbij het ook nooit is opgevallen,pas toen ik er hierover las. En tja inheb mijn iphome in Frankrijk gekocht met bon en nog zegt icentre dat ik geen garantie heb, terwijl op de site van Apple staat van wel. Dus daar kan ik niet terecht voor een nieuwe of opsturen en dat terwijl ze mijn 4s lader wel opstuurde.
Slechte zaak

apotheosis 07-11-11 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JornZ (Bericht 732488)
Volgens mij is dit normaal. Mijn iPhone 4 heeft het en mijn 4S ook.

Inderdaad, ik heb dit al mijn iphone al gehad, als ik de iphone bv op de kast leg dan hoor ik het ook beetje trillen :), das normaal, ik heb er nog nooit problemen mee gehad doordat dat zit te trillen, foto's en filmen en weet ik nog allemaal, altijd al perfect gelukt.
Mijne maat heeft mijn 3gs overgekocht en hoe oud is de phone nu al? 2-2.5jaar denk ik en die werkt nog steeds perfect en die hoort dat trilgeluid soms ook effe :).

iFajar 07-11-11 19:03

De oorzaak is heel eenvoudig. Het geluidje wat je hoort zijn de volumeknopjes. Deze zitten namelijk niet (heel erg) vast. Vandaar dat je een ratelend geluid hoort wanneer je ergens bij de camera met je vinger tikt.

ButcherJF 07-11-11 19:13

Ik had dit op mijn 3GS en mijn 4 en nu ook weer op mijn 4S. Van de 3GS en 4 heb ik meerdere gehad, c.q. zijn nog meerdere in gebruik.
Maar: de foto's en filmpjes zijn steeds goed (geweest), de camera's in alledrie de types functioneerden en functioneren prima. Ik maak me er dus niet druk om: gewoon niet op de achterkant tikken. De iPhone kan veel, maar morse zit niet in het pakket :p

Overigens zijn het m.i. niet de volumeknopjes die het geluid maken. Houd die maar eens beide ingedrukt en tik dan op de achterkant. Het 'rammeltje' blijft hetzelfde.

iFajar 07-11-11 19:20

Dan is het een combinatie van de volumeknopjes en de vibratormotortje, want als ik de volumeknopjes indruk hoor ik inderdaad nog gerammel maar wel minder.

martijndk1983 07-11-11 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iFajar (Bericht 732821)
Dan is het een combinatie van de volumeknopjes en de vibratormotortje, want als ik de volumeknopjes indruk hoor ik inderdaad nog gerammel maar wel minder.

als ik mijn volumeknopjes vasthoud/indruk en de power button dan hoor ik het nog steeds,ik denk echt dat het iets met de camera te maken heeft.
ik krijg van de week een setje torx binnen voor de schroefjes en zal hem eens open maken.kwestie van de achterkant eraf schuiven als ik me niet vergis

iFajar 07-11-11 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijndk1983 (Bericht 733015)
als ik mijn volumeknopjes vasthoud/indruk en de power button dan hoor ik het nog steeds,ik denk echt dat het iets met de camera te maken heeft.
ik krijg van de week een setje torx binnen voor de schroefjes en zal hem eens open maken.kwestie van de achterkant eraf schuiven als ik me niet vergis

Dat van de volumeknopjes klopt inderdaad, maar ter hoogte van de camera zit ook een klein vibratormotortje dat de 'oorzaak' kan zijn. Ik denk zelf dat het niets met de camera te maken heeft aangezien die geen bewegende onderdelen heeft. Maar je ziet het wel, je kan de achterkant eraf schuiven. Veel succes! Laat het maar weten wanneer het gelukt is! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.