//

Simpin storing bij elke iPhone 4s ??

Simpin storing bij elke iPhone 4s ?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb zelf ook te maken met het simpin probeem! Met simpin gaat de iPhone 4s niet goed werken. Als de simpin dus verwijderd wordt alvorens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-11-11, 17:01
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard Simpin storing bij elke iPhone 4s ??

Heb zelf ook te maken met het simpin probeem! Met simpin gaat de iPhone 4s niet goed werken. Als de simpin dus verwijderd wordt alvorens inde Iphone 4s te doen, werkt de 4s probleemloos. Echter vraag ik en een aantal anderen zich af of het probleem nu bij Apple ligt of bij de simkaarten?
Ken iemand die zijn Iphone door dit probleem mag omwisselen, maar waarschijnlijk zal het probleem dan nog hetzelfde zijn.

Gaarne uw mening en/ervaringen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-11, 18:28
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik kan alleen maar opmerken dat ik met mijn T-Mobilesim inderdaad de simpin moet verwijderen om bereik te houden. Omdat dit bij mijn iPhone 4 niet hoefde is het m.i. een Apple- c.q. iPhone 4S-probleem.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 07-11-11, 18:39
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Het heeft dus geen zin om de iPhone 4s om te ruilen als je dit probleem hebt?
  #4  
Oud 07-11-11, 20:33
cynthiar cynthiar is offline
• iOS 11.0.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 72
Standaard

Ik heb simyo, ik moet mijn simkaart gaan knippen, is het verstandig eerst de simpin eraf te halen? En hoe doe ik dat?
Ik krijg als het goed is woensdag de 4s.
  #5  
Oud 07-11-11, 20:58
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Ik had het probleem met mijn simkaart van T-mobile. Ik heb een nieuwe gehad van T-mobile en nu heb ik er weer een pincode op zitten en geen problemen.
  #6  
Oud 07-11-11, 20:59
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Ja haal eerst je simpin eraf voordat je hem knipt en in je nieuwe 4s doet.
Hoe je dat doet? Ligt eraan wat voor phone je nu nog hebt natuurlijk, maar met een iPhone ; Instellingen - Telefoon - en dan bijna onderaan zie je 'simpincode' aanklikken en uitvinken (dat ie grijs wordt)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2011 om 21:02 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Ik had het probleem met mijn simkaart van T-mobile. Ik heb een nieuwe gehad van T-mobile en nu heb ik er weer een pincode op zitten en geen problemen.
Kun je zien welk type je hebt dan? Op de kaart waar je de simkaart moest uitbreken staat er linksboven een lettercode.
  #7  
Oud 07-11-11, 21:14
cynthiar cynthiar is offline
• iOS 11.0.2
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 72
Standaard

ok dank je voor je antwoord, heb het gelijk alvast gedaan.
  #8  
Oud 07-11-11, 21:23
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

[QUOTE=cynthiar;732956]ok dank je voor je antwoord, heb het gelijk alvast gedaan.[/QUOT

Veel succes en plezier met je 4s
  #9  
Oud 08-11-11, 05:20
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Ik had het probleem met mijn simkaart van T-mobile. Ik heb een nieuwe gehad van T-mobile en nu heb ik er weer een pincode op zitten en geen problemen.

Kun je zien welk type je hebt dan? Op de kaart waar je de simkaart moest uitbreken staat er linksboven een lettercode. Zou mooi zijn dan weet iedereen hier om welk type er gevraagd moet worden.
  #10  
Oud 08-11-11, 08:17
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Mijn vrouw en ik hebben beiden Simyo en sinds afgelopen vrijdag een 4S. Ik had uit vorzorg (had hier al wat gelezen) de simpin van de kaart gehaald. Bij mij werkt alles probleemloos. Mijn vrouw had de simpin er nog op zitten en kreeg zondag ineens "Zoeken..." in plaats van bereik. Nadat ze (voor de zekerheid op haar oude telefoon) de simpin had verwijderd van de simkaart deed alles het weer goed en heeft ze tot nog toe geen problemen gehad.

Volgens mij is het een iPhone probleem, want ik lees van mensen met verschillende providers over dit probleem.
  #11  
Oud 08-11-11, 08:29
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift Bekijk bericht
Kun je zien welk type je hebt dan? Op de kaart waar je de simkaart moest uitbreken staat er linksboven een lettercode. Zou mooi zijn dan weet iedereen hier om welk type er gevraagd moet worden.
Volgens een eerdere post op het forum zou je met een sim, beginnend met nummer 8931162111 problemen kunnen hebben en die moeten omruilen voor eentje die begint met 8931162112.
Maar: als je het forum een beetje volgt op dit probleem zul je zien dat ook dat niet DE oplossing is. Het blijkt een probleem dat bij (veel) verschillende providers voorkomt. Bovendien zijn er mensen die de T-Mobilesim hebben omgeruild voor een nieuwe en desondanks de simpin moeten verwijderen om bereik te houden.
  #12  
Oud 08-11-11, 21:20
wittemuis wittemuis is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: zwolle
Berichten: 63
Standaard

Ik gebruik al mijn nieuwe 4s, ook ik val veel weg qua bereik.
Kan ik nu risicoloos de si pin verwijderen op de 4s ?
  #13  
Oud 08-11-11, 21:50
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wittemuis Bekijk bericht
Ik gebruik al mijn nieuwe 4s, ook ik val veel weg qua bereik.
Kan ik nu risicoloos de si pin verwijderen op de 4s ?
Ja simpin uitschakelen en iPhone even opnieuw opstarten!!
  #14  
Oud 09-11-11, 21:03
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

TMobile !!

Ervaar je problemen met het activeren van de iPhone 4S?
Wij adviseren om je iPhone 4S middels de kabel te verbinden aan je pc/laptop en te activeren via iTunes.

Ervaar je problemen met de netwerkdekking?
Allereerst is het belangrijk om te controleren of je de juiste simkaart hebt. Heb je een simkaart die begint met het nummer 8931162112, dan heb je de juiste simkaart. Indien je een simkaart hebt die begint met het nummer 8931162111, dan willen we je vragen om dat in een reactie hieronder te vermelden. We sturen je dan kosteloos de juiste simkaart toe.

Als je al de juiste simkaart hebt en je ervaart de problemen nog steeds, dan kan het probleem, zoals een aantal van jullie zelf al hadden opgemerkt, verholpen worden door de SIM pincode uit te schakelen. Dit doe je als volgt:
► Ga naar Instellingen
► Kies Telefoon
► Kies Simpincode
► Schuif de schakelaar naar links

De SIM pincode is nu uitgeschakeld. Door deze SIM pincode uit te schakelen is de simkaart niet meer beveiligd. Daarom is het van belang dat het codeslot voor het toestel wordt geactiveerd. Dit doe je als volgt:

► Ga terug naar Instellingen
► Kies Algemeen
► Kies Codeslot
► Kies Zet code aan
► Voer een 4-cijferige PIN-code in en bevestig deze code.

Door de SIM pincode uit te schakelen is de simkaart niet meer beveiligd. Dit houdt in dat bij diefstal van het toestel de simkaart in een ander toestel kan worden geplaatst en kan worden gebruikt. In het geval van verlies of diefstal is T-Mobile 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken via het telefoonnummer 06-24001200 om de simkaart te laten blokkeren. Ook kun je snel en eenvoudig de simkaart blokkeren via My T-Mobile.

Iedereen die al heeft aangegeven de juiste simkaart te gebruiken en het probleem blijft ervaren, zullen wij via sms informeren wanneer er updates zijn. Hiervoor hoef je geen reactie meer achter te laten. Als je nog niet op het forum of via de klantenservice hebt aangegeven dit probleem te ervaren (maar wel de juiste simkaart gebruikt), laat dan hier een reactie achter. We zullen je dan ook via sms informeren bij updates.

De optie om 3G om te zetten naar 2G staat nergens meer.
Het is bij de iPhone 4S niet meer mogelijk om de 3G-optie uit te schakelen.
  #15  
Oud 09-11-11, 22:28
reprise3 reprise3 is offline
Banned
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 64
Standaard

" .....dan willen we je vragen om dat in een reactie hieronder te vermelden. We sturen je dan kosteloos de juiste simkaart toe".

Waar komt deze tekst vandaan en waar -hieronder te vermelden-?
Je bedoelt contact opnemen met T-Mobile?
  #16  
Oud 09-11-11, 23:33
Tommi12 Tommi12 is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 58
Standaard

Vorige week in afwachting van m'n 4S een t-Mobile duo sim pakketje gehaald (15,-) en die kaarten beginnen allebei met 8931162112 en hier nog geen enkel ontvangst probleem gehad. Wel de pincodes veranderd in een persoonlijke pin.

Tom
  #17  
Oud 10-11-11, 05:09
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reprise3 Bekijk bericht
" .....dan willen we je vragen om dat in een reactie hieronder te vermelden. We sturen je dan kosteloos de juiste simkaart toe".

Waar komt deze tekst vandaan en waar -hieronder te vermelden-?
Je bedoelt contact opnemen met T-Mobile?

Jaa precies! Er dient contact opgenomen te worden met tmobile, als je op hun forum inlogd, sturen ze je kosteloos een nieuw type simkaart toe.
  #18  
Oud 10-11-11, 11:02
lukeiphone lukeiphone is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 68
Standaard

Ik heb BEN, bij het activeren moest ik mijn pincode eraf halen. Maar ik heb hem daarna weer opgezet. En ik heb nergens last van!
  #19  
Oud 10-11-11, 15:40
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het is niet zeker dat een nieuwe simkaart het probleem oplost. Veel mensen op het forum hebben met een nieuwe simkaart nog steeds deze problemen. En omdat het ook bij andere providers voorkomt en niet alleen in Nederland is een software probleem wel aannemelijk.

T-Mobile zou hierover al contact hebben met Apple dus mogelijk dat de volgende software update dit verhelpt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone staat vast bij elke reboot bij apple logo LoveFire096 iPhone algemeen 3 01-03-11 23:08
3G storing bij KPN iPeppel KPN 4 27-09-10 12:12
Sad Iphone bijna elke dag bij IOS4 psvu2 Jailbreak apps en thema's 2 04-07-10 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.