iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gloednieuwe iphone 3g, maar herstelmodus blijft actief (fout -1) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104006-gloednieuwe-iphone-3g-maar-herstelmodus-blijft-actief-fout-1-a.html)

Floortje83 09-11-11 22:37

Gloednieuwe iphone 3g, maar herstelmodus blijft actief (fout -1)
 
Dag allen,

Ik ben een absolute Apple-maagd en heb nu een week de iPhone 3G (of 3Gs, dat weet ik niet eens) in mijn bezit. Mijn vriendje's toestel werd opgestuurd voor reparatie en ze hebben een gloednieuw exemplaar teruggestuurd, dat ik tot mijn grote verrassing mocht hebben. Hartstikke leuk, maar ik heb er nog niks mee kunnen doen.

Na allerhande verbindingsproblemen en ander gezeur, ben ik nu in het stadium aangekomen dat mijn enige optie "herstellen naar fabriekssettings" is. Dit vind ik prima, aangezien ik er toch nog helemaal niets op heb staan, maar hij geeft na het hele herstelrondje telkens aan dat er een onbekende fout (-1) is opgetreden, waarna iTunes constateert dat er een iPhone in actieve herstelmodus is aangekoppeld, die ik moet herstellen. En dan beginnen we weer van voren af aan.

Ik heb zelf een windows-laptop, maar ook de nieuwe iMac (iBook?) Air van mijn vriendje maakt er een rommeltje van. Bij zijn computer raakte de iPhone dusdanig van streek dat hij in een loop terechtkwam waarin hij zichzelf voortdurend aan en uit zette. Erg merkwaardig allemaal.

In de tussentijd is er een kortstondig gloriemoment geweest waarbij alles leek te kloppen. Ik heb zelfs mijn vriendje succesvol gebeld nadat ik via de officiele instructie op de T-mobilesite de simlock eraf had gehaald door middel van iTunes (ik heb Vodafone). Toen pikte 'ie alleen geen Wi-Fi-netwerken op (Wi-Fi-zaken waren lichtgrijs en niet aantoetsbaar). Toen heb ik 'm maar weer opnieuw laten herstellen en daar komt 'ie nu dus niet meer uit.

Iemand een idee? Of zal ik de verzekering maar bellen om een nieuwe te vragen? Ik denk zelf dat de software (en wellicht de hardware) volstrekt kaduuk is.

Bij voorbaat dank!

PS Ik weet niet welke firmware ik heb trouwens. In mijn gegevens staat 5.0, maar dat is alleen omdat ik iets moest invullen. Ik kan het volgens mij nu ook met geen mogelijkheid achterhalen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.