iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Probleem batterij iPhone 3GS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104050-probleem-batterij-iphone-3gs.html)

eviiphone 10-11-11 13:20

Probleem batterij iPhone 3GS
 
Hallo,Iemand anders problemen met de accu van de 3gs na update naar ios5?Sinds ik ios5 geinstalleerd heb, valt de phone soms zomaar uit. Net nog 26% accu, en ploeb...uit. Niet meer aan te krijgen, alleen via de oplader.Ik heb begrepen dat ios5 wat problemen geeft met accuduur, maar dat de phone uitvalt terwijl die nog niet leeg is vind ik wel erg vreemd. Het gebeurd de laatste tijd wel erg vaak.Iemand een ioplossing voor mij?mvgMartin

KennethTims 10-11-11 13:56

ik zelf draai nog op 4.3.3 en heb zelf dit probleem ookweleens! Laatst was hij 68% en ik zet mijn muziek aan leeg... Maar ik denk dat je dan maar moet update naar de versie 5.0.1 die binnenkort uitkomt. Hierin is accuduur van de iphone 4s verbeterd dus misschien ook van de 3gs? Maar als je hem wil jailbreaken kan je dit beter niet doen!

tommetje138 10-11-11 15:59

Ik heb hier tegenwoordig ook erg veel last van, maar bij mij gaat hij gewoon veel te snel leeg. In 2 uur en 28 minuten gebruik en zelfde tijd standby 20% kan toch niet kloppen?

eviiphone 10-11-11 20:12

Net de nieuwe software ios5.01 erop gezet. Ben benieuwd of dit helpt, want het is erg irritant als je nog meer dan 20% batterij hebt, en toch valt ie uit :(.
Even afwachten dus.

eviiphone 17-11-11 20:05

Tot nu toe heeft het niet geholpen. Phone blijft uitvallen tussen de 10-30%, heel erg irri. Meer mensen met dit probleem?
Hopen dat de volgende ios update wel de problemen verhelpt!

Robuust 17-11-11 21:48

Mijn 3GS is na de update niet meer leeg te krijgen. Ik doe met gemak ruim 2 dagen met een volle accu bij behoorlijk intensief gebruik. Ook die van mijn vriendin gaat nu aanzienlijk langer mee.

eviiphone 21-11-11 11:37

Hij gaat echt lekker....:mad: Vandaag valt ie zomaar tijdens het bellen uit, nog 80% batterij en floep uit was ie. Hij startte trouwens zelf weer op (zonder lader)en opeens was er nog maar 65% batterij....Heel erg vreemd dit.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 november 2011 om 11:39 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robuust (Bericht 737375)
Mijn 3GS is na de update niet meer leeg te krijgen. Ik doe met gemak ruim 2 dagen met een volle accu bij behoorlijk intensief gebruik. Ook die van mijn vriendin gaat nu aanzienlijk langer mee.

Heb je alleen een update gedaan, of ook herstel nieuwe Iphone in itunes?

gjb26 21-11-11 11:45

3gs batterij is een drama. Ik moet hem 3 tot 4 keer per dagen laden om uberhaupt te kunnen bellen.

eviiphone 21-11-11 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gjb26 (Bericht 738468)
3gs batterij is een drama. Ik moet hem 3 tot 4 keer per dagen laden om uberhaupt te kunnen bellen.

De batterij houdt het normaal wel een poosje vol, ik heb hem normaal 2 x per dag aan de oplader, soms maar 1 x. Maar dat uitvallen met redelijk volle batterij is behoorlijk irritant. Heb je daar geen last van?

Robuust 21-11-11 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eviiphone (Bericht 738465)
Hij gaat echt lekker....:mad: Vandaag valt ie zomaar tijdens het bellen uit, nog 80% batterij en floep uit was ie. Hij startte trouwens zelf weer op (zonder lader)en opeens was er nog maar 65% batterij....Heel erg vreemd dit.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 november 2011 om 11:39 ----------



Heb je alleen een update gedaan, of ook herstel nieuwe Iphone in itunes?

Eerst alleen update echter vanaf 19 november viel de 3GS elke keer uit na ongeveer 3 minuten om vervolgens weer op te starten enz. Hierop heb ik de iphone hersteld via iTunes en nu is de batterij na ruim 4 uur standby van 100% naar 98% gegaan. Lijkt dus weer in orde te zijn.

eviiphone 22-11-11 16:20

Heb hem nu maar hersteld in itunes, als nieuwe iphone. Alle apps zijn wel teruggezet, dat ging vanzelf, vreemd...ik had gekozen voor herstel zonder resrvekopie, en toch werd het terug gezet.
Ik ben benieuwd of de problemen van het zomaar uitvallen en leegloop batterij nu verleden tijd zijn.

eviiphone 24-11-11 23:03

Het lijkt erop dat het geholpen heeft. Vanmorgen om half 7 van de lader en nu om 2300 uur nog 54% bij normaal gebruik. Ik ben er blij mee!

hiker 25-11-11 17:28

Worden na het herstellen alle contacten en notites automatisch terug gezet?

eviiphone 27-11-11 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hiker (Bericht 739905)
Worden na het herstellen alle contacten en notites automatisch terug gezet?

De contacten staan op je simkaart, en kan je gewoon weer terug zetten. Notities was ik wel kwijt, maar heb een reserve kopie terug gezet en toen stond het weer.

Guest-20180925190238 27-11-11 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eviiphone (Bericht 740536)
De contacten staan op je simkaart, en kan je gewoon weer terug zetten.

In een Nokia van tien jaar geleden misschien, maar niet op een iPhone.

eviiphone 29-11-11 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 740538)
In een Nokia van tien jaar geleden misschien, maar niet op een iPhone.

Als je kijkt bij instellingen/e-mail,contacten, agenda's, dan kan je daar je simcontacten weer opnieuw importeren, en staan ze daarna weer gewoon in je telefoon.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 november 2011 om 09:39 ----------

Vandaag viel de phone weer uit tijdens bellen. Er zat nog 89% in! Word er zolangzamerhand moe van. Ik hoop dat de update er snel komt en ook daadwerkelijk het probleem oplost.
Gelukkig is mijn contract bijna ten einde en dan voor mij geen Iphone weer...

eviiphone 15-12-11 11:55

Het gaat maar door en wordt steeds erger. Het valt me wel op dat hij uitvalt op het moment dat ik de processor aanspreek. Bijvoorbeeld mail met foto versturen zonder Wi-Fi of 3g netwerk, of een spelletje spelen..Ik krijg hem dan ook niet meer aan zonder behulp van een oplader en ook dat gaat soms moeizaam.
Ik baal er behoorlijk van. Zijn er meer die dit ervaren met ios 5.01?
Ik denk toch dat ik nog eens ga proberen te downgraden voor die laatste paar weken, want dit is ook niks zo!

arjan95 15-12-11 20:28

Misschien moet je een nieuwe accu kopen, aangezien na 2-3 jaar een accu zijn beste tijd wel heeft gehad...
Accu's kun je tegenwoordig ook bij iPhone Club zelf laten vervangen, zie hiervoor het menu "Reparaties"

hiker 15-12-11 21:11

Nee hoor, helpt niet. Ik heb onlangs de batterij vd 3Gs van 2,5 jr oud vervangen door een originele batterij.
Mijn 100% opgeladen batterij heeft na een nachtje slapen nog maar 60% over.

haagsegoof 24-12-11 16:42

Ik heb hier ook last van heb eens geprobeerd op 5.1 te zitten met de beta 2 maar ook hier weer het vreemde probleem ! echt vervelend geprobeerd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.