iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S, mobiele data uit en terug aan. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104215-iphone-4s-mobiele-data-terug.html)

Damppy 11-11-11 23:51

iPhone 4S, mobiele data uit en terug aan.
 
Hallo allemaal,

Ik heb iets heel eigenaardig opgemerkt en ik hoopte dat jullie mij er mee zouden kunnen helpen.. Ik heb een gelimiteerde mobiele databundel bij Proximus en aangezien ik er nog steeds niet achter ben waarvoor mijn iPhone 4S data blijft gebruiken terwijl alle push-instellingen af staan, zet ik het mobiele netwerk meestal af.

Wanneer ik nu ergens onderweg plots mobiele data zou nodig hebben en ik switch de knop voor mobiele data om bij instellingen, dan wordt er geen verbinding gemaakt met het mobiele datanetwerk. Dit blijft heel de tijd zo en er komt geen verandering in. Het enige wat er voor zorgt dat er wel verbinding wordt gemaakt is de telefoon terug uit- en aanzetten.

Ik vind dit allemaal echt niet logisch en wil dus weten hoe dit komt!
Heeft iemand onder jullie dit probleem ook al opgemerkt? Zo ja, valt er iets aan te doen? En ligt dit aan proximus of aan de iPhone?

Alvast bedankt voor de respons!

apotheosis 12-11-11 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Damppy (Bericht 734991)
Hallo allemaal,

Ik heb iets heel eigenaardig opgemerkt en ik hoopte dat jullie mij er mee zouden kunnen helpen.. Ik heb een gelimiteerde mobiele databundel bij Proximus en aangezien ik er nog steeds niet achter ben waarvoor mijn iPhone 4S data blijft gebruiken terwijl alle push-instellingen af staan, zet ik het mobiele netwerk meestal af.

Wanneer ik nu ergens onderweg plots mobiele data zou nodig hebben en ik switch de knop voor mobiele data om bij instellingen, dan wordt er geen verbinding gemaakt met het mobiele datanetwerk. Dit blijft heel de tijd zo en er komt geen verandering in. Het enige wat er voor zorgt dat er wel verbinding wordt gemaakt is de telefoon terug uit- en aanzetten.

Ik vind dit allemaal echt niet logisch en wil dus weten hoe dit komt!
Heeft iemand onder jullie dit probleem ook al opgemerkt? Zo ja, valt er iets aan te doen? En ligt dit aan proximus of aan de iPhone?

Alvast bedankt voor de respons!

Weer zoiets waar ik begot niet zou weten aan wat het juist ligt, het kan evengoed zijn het met een herstel opgelost kan worden maar het kan evengoed zijn het hardware matig is en dat ge u toestel moet binnen steken.
Ik heb zelf ook proximus, bij mij heeft em geen problemen mee om z'n netwerk te zoeken ongeacht wat ik doe, als ik de mobiele data aan en uitzet, die vind meteen z'n netwerk, er komt meteen een E of 3G op.

Ik hoop voor u het software matig is en hoop er andere mensen hier je mee kunnen verder helpen.

Wat gebeurt er als je vliegtuigmodus dan eens aan en uitzet? Soms helpt dat (maar tis natuurlijk ook niet zoals het moet zijn maar zo hoeft het op z'n minst al nimmer de iphone iedere keer te gaan aan en uitleggen).

En je zegt je data verbruikt als je op Wi-Fi zit? Om hoeveel gaat het? Ik ben ook altijd een heel klein beetje data kwijt maar verwaarloosbaar.

hgillijns 12-11-11 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Damppy (Bericht 734991)
Wanneer ik nu ergens onderweg plots mobiele data zou nodig hebben en ik switch de knop voor mobiele data om bij instellingen, dan wordt er geen verbinding gemaakt met het mobiele datanetwerk. Dit blijft heel de tijd zo en er komt geen verandering in. Het enige wat er voor zorgt dat er wel verbinding wordt gemaakt is de telefoon terug uit- en aanzetten.

Ben ook bij Proximus, en heb ook "last" van dit gedrag van de 4S. Telefoon resetten is wel nogal tijdsintensief (ook pincode moet opnieuw ingegeven worden). Vliegtuigmodus even aan- en afzetten is voldoende. Op die manier wordt de verbinding met Proximus ook gereset.

Vraag me toch af wat de oorzaak hiervan is. Ligt het aan Proximus of een bug in iOS 5?

Damppy 12-11-11 11:26

Thx voor de reactie! Idd, vliegtuigmodus helpt.. Maar toch is dit normaal! Aangezien hgillijns ook bij proximus zit en hier ook last van heeft, zou het wel eens goed aan proximus kunnen liggen. Misschien even afwachten of er nog mensen van proximus of andere providers hier last van hebben.. :)

hgillijns 12-11-11 11:39

Gebruik jij toevallig ook de "persoonlijke hotspot" op je iPhone?

apotheosis 12-11-11 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Damppy (Bericht 735084)
Thx voor de reactie! Idd, vliegtuigmodus helpt.. Maar toch is dit normaal! Aangezien hgillijns ook bij proximus zit en hier ook last van heeft, zou het wel eens goed aan proximus kunnen liggen. Misschien even afwachten of er nog mensen van proximus of andere providers hier last van hebben.. :)

Tis vervelend zoals ikzeg, hardwarematig kan het zijn maar ook softwarematig, wie weet ligt het aan het simkaartje, geen flauw idee.
Je kan altijd eens een nieuw kaartje vragen maar nogmaals; het kan zijn het geen reet uithaalt.
Softwarematig; herstel mss doen? Dat kan, als deze 2 zaken dan nog niet opgelost raken dan ligt het volgens mij aan de iPhone.

Kameraad van mij heeft ook proximus, die heeft wel nieuw kaartje en zegt; ik ga int ziekenhuis binnen, haal mijn iphone boven en geen edge of 3G te zien en er gebeurt nikske of em blijft zoeken.... Deze had toen ook vliegtuigmodus aangezet en afgezet en had opeens 3G, tja, voor deze zit er maar 1ding op, eens herstellen nemen en nieuwe iphone kiezen en dan hopen het in orde is.

Het is niet normaal hoor dat de iphone gewoon blijft zoeken en nikske doet, jammer mensen dit voorhebben. Iphone is nochthans goed toestel maar er worden er miljoenen gemaakt en er zitte er altijd wel tussen die niet volledig correct zijn gefabriceerd, is helaas ook bij andere smartphones het geval.

Damppy 12-11-11 13:33

@hgillijns: Nee, gebruik geen persoonlijke hotspot.

@apotheosis: Ja, het is nu niet om te zeggen dat het onoverkomelijk is, maar het is gewoon wat lastig.

Vraagje over het herstel (dit is immers mijn eerste iPhone). Wat moet je dan doen? Ben ik dan ook alles kwijt? Ik heb ook alles gesynched met iCloud. Ben ik dat dan ook allemaal kwijt? Ik hoop dat je me hiermee kan helpen! ;)

hgillijns 12-11-11 14:15

In mijn geval heb ik een totaal nieuwe simkaart. Het is mijn allereerste iPhone dus MicroSIM moeten halen.

Damppy 12-11-11 14:21

Dat geldt ook voor mij.

ifn 12-11-11 15:05

Ik heb dit probleem ook! Ook iPhone 4S met net nieuwe microSIM van Proximus. Ik vind dit toch wel een zeer vervelend probleem, hopelijk wordt dit snel verholpen...
Gelukkig dat ik hier lees dat naar vliegtuigmodus gaan en terug ook helpt, want inderdaad telkens herstarten duur gewoonweg te lang!

Het ligt duidelijk aan Proximus lijkt mij...

apotheosis 12-11-11 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ifn (Bericht 735169)
Ik heb dit probleem ook! Ook iPhone 4S met net nieuwe microSIM van Proximus. Ik vind dit toch wel een zeer vervelend probleem, hopelijk wordt dit snel verholpen...
Gelukkig dat ik hier lees dat naar vliegtuigmodus gaan en terug ook helpt, want inderdaad telkens herstarten duur gewoonweg te lang!

Het ligt duidelijk aan Proximus lijkt mij...

Waarom heb ik het dan nie voor? Zoals ik zeg, oftewel hardwarematig en heb je brute pech of software matig en kan opgelost mss worden met een herstel te doen.

stekki 12-11-11 19:41

Hier ook proximus en vind dat ie veel data verbruikt zonder iets speciaals te doen.... Iemand een idee?

artfark 12-11-11 20:02

Ik zie ditzelfde gedrag (geen Proximus) als ik uit een kelder kom waar geen bereik is maakt de iphone niet automatisch weer verbinding met netwerk. Vliegtuigmode aan/uit helpt maar neem aan dat ik of ergens een setting fout heb staan of dat er in IOS5 iets niet goed gaat.

NH2505 12-11-11 22:21

Hier ook Proximusgebruiker. Heb mobiele data ook moeten uitzetten, kreeg plots, al bijna niets te hebben ondernomen, 148 % dataverbruik! Bij mij ook zelfde probleem, als ik ga werken en mijn Wi-Fiverbinding van thuis verlaat, schakelt hij niet over op 3G, van zodra ik mijn toestel uitschakel en weer aanleg, schakelt hij wel over op 3G en heb ik tegen het einde van de dag een groot dataverbruik, dit door enkel eens mijn mail te checken. Blij dat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem, hopelijk komt er nu ook iemand met een oplossing...

carlonijs 14-11-11 11:28

Zelfde probleem hier :confused:.
Gegevens: Proximus, nieuwe microsim, Iphone al eens volledig hersteld via reserve kopie, maar helaas!
Als ik mobiele data aanzet, geen verbinding! Wanneer even vliegtuigmodus aan/uit, wel verbinding!
Hierna kan ik mobiele data uit- en aanschakelen, steeds maakt hij een verbinding.
Na een paar uren doet hij dit niet meer. ???
Ik vrees toch dat het iphone software matig is.

Technino 14-11-11 12:21

Wij hebben hier in het bedrijf 3x iphone 4s en 3x iphone 4 met Ios 5.01 en de 4S'en hebben last van dat probleem en de iphone 4 niet :-((

hgillijns 14-11-11 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Technino (Bericht 735826)
Wij hebben hier in het bedrijf 3x iphone 4s en 3x iphone 4 met Ios 5.01 en de 4S'en hebben last van dat probleem en de iphone 4 niet :-((

Welke gsm-operator?

Technino 14-11-11 21:40

Proximus :=/

FlameDB 15-11-11 00:39

ik heb exact hetzelfde probleem voor met mijn nieuwe iphone 4s en nieuwe proximus micro-sim kaart.

Hij is dan ook al twee weken binnen ondertussen (heb hem aangeschaft op releasedag).

Heeft de software-update van ios dit probleem niet/wel opgelost?

carlonijs 15-11-11 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FlameDB (Bericht 736166)
ik heb exact hetzelfde probleem voor met mijn nieuwe iphone 4s en nieuwe proximus micro-sim kaart.

Hij is dan ook al twee weken binnen ondertussen (heb hem aangeschaft op releasedag).

Heeft de software-update van ios dit probleem niet/wel opgelost?

De software-update 5.0.1 heeft dit niet opgelost.
Ik heb mijne ook aangekocht op de releasedag !???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.