iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4:update naar 5.0 doen of lekker op 4 blijven? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104222-iphone-4-update-naar-5-0-doen-lekker-op-4-blijven.html)

BDJ 12-11-11 09:24

Iphone 4:update naar 5.0 doen of lekker op 4 blijven?
 
Gisteren heb ik de iPhone 4 aangeschaft na jaren lang Blackberry te hebben gebruikt. En dat is even wennen..... maar komt wel goed. Op de iPhone 4 draait tuurlijk nog iOS4 op maar zit me af te vragen of het wel verstandig is om te updaten naar 5.0.1 gezien alle problemen en gebruikers die met heimwee terug denken naar hun iOS4 device. Batterijgebruik is voor mij eigenlijk wel het belangrijkst, vandaar ook die blackbberry.

ballegooier 12-11-11 09:29

Had je alvast je toestel gejailbreakt, EN/OF destijds de voor jouw toestel specifieke SHSH Blobs op kunnen slaan, en had je terug gekund naar iOS 4 als iOS 5 je toch niet bevalt. Goed om je dus af te vragen of je wilt updaten, want je kunt daarna niet meer terug.

Kort gesteld zou mijn advies zijn: upgrade alleen als je denkt gebruik of plezier te hebben van de functies van iOS 5. Blijf anders gewoon op iOS 4. De ervaringen lopen zeer uiteen (batterijduur, snelheid etc) om daar sluitend advies over te geven. iOS 5 draait probleemloos en niet minder vlot dan iOS 4.3.3 bij mij op mijn iPhone 4.
Batterijduur is iets afgenomen, maar dat komt omdat ik de GPS functie van de 'herinneringen' app gebruik, met grote regelmaat. Ik kan echter overdag bijladen in de auto.

Juan-Paolo 12-11-11 09:30

Ik heb geen problemen op iOS5.01.Standby 1 dag en 6 uur
Gebruik 3 uur
Batterij 50%


Ik zou het gewoon doen!

XIII 12-11-11 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 735043)
Had je alvast je toestel gejailbreakt, dan had je destijds de voor jouw toestel specifieke SHSH Blobs op kunnen slaan, en had je terug gekund naar iOS 4 als iOS 5 je toch niet bevalt.

Er was niet eens een jailbreak nodig om die blobs (met TinyUmbrella) op te slaan...

ballegooier 12-11-11 09:33

^ ken je nagaan :')

mrboolean 12-11-11 11:22

Tja, het kan nooit kwaad even te wachten tot al die drukte om de batterijproblemen is opgelost en weer gaan liggen. Als er dus niets is wat je echt wil hebben van alle nieuwe iOS 5 functies zou ik even wachten. Als je geluk hebt is er ook meteen een untethered jailbreak beschikbaar en sla je twee vliegen in een klap.

BDJ 12-11-11 12:16

Mag ik jullie wat vragen? iPhone is geactiveerd nu maar naast Vodafone NL bovenin staat nu een rondje en verder geen 3G of GPRS. Hoe krijg ik de dataverbinding nu geactiveerd?

ballegooier 12-11-11 13:47

Ik zou zeggen: open een nieuw topic ;) Gaat nl. helemaal niet over het onderwerp.

arjan95 12-11-11 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BDJ (Bericht 735109)
Mag ik jullie wat vragen? iPhone is geactiveerd nu maar naast Vodafone NL bovenin staat nu een rondje en verder geen 3G of GPRS. Hoe krijg ik de dataverbinding nu geactiveerd?

Een rondje naast je aanbieder is GPRS, een E is EDGE en 3G is natuurlijk 3G (UMTS). Je hebt dus gewoon een (welliswaar trage) dataverbinding.

ipeertje 12-11-11 14:28

Ik zou wachten met updated naar iOS 5, veel problemen met batterij enzo en je kan volgens mij ook niet meer terug. naar iOS 4.
Wacht tot 5.1 ofzo, dan zullen de kinderziektes er wel weg zijn denk ik.

BDJ 12-11-11 15:08

Thnx all! Ik hou het eerst wel bij iOS4 dan en wacht wel op 5.1. Zou graag iCloud willen voor de pushmail en kalendersynchronisatie maar dat wil dus niet met iOS4.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:45.