//

Telecom medewerker beweert upgrade noodzakelijk om te kunnen internetten

Telecom medewerker beweert upgrade noodzakelijk om te kunnen internetten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Onlangs heb ik mijn zusje de iPhone 4 kado gegeven. Ze had hiervoor een BlackBerry en heeft haar internet omgezet naar een normale internet abonnement ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-11-11, 10:40
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard Telecom medewerker beweert upgrade noodzakelijk om te kunnen internetten

Onlangs heb ik mijn zusje de iPhone 4 kado gegeven. Ze had hiervoor een BlackBerry en heeft haar internet omgezet naar een normale internet abonnement om het zodoende te kunnen gebruiken in haar iPhone 4 met iOS 4.3.3 (JB maar clean install).

Echter belde ze mij zojuist op met de mededeling dat het niet werkt. De jongeman van T-Mobile beweerde dat ze van iOS 4.3.3 naar de laatste firmware moest upgraden zodat het internet wel werkt.

Ik schrok meteen en vertelde dat het hoogtswaarschijnlijk niet klopt wat hij zegt. Een iPhone op 4.3.3 moet toch ook gewoon kunnen interneten ongeacht de firmware, of zie ik dat verkeerd?

De man zei dat de microsim wel werkte in zijn Samsung telefoon, en vertelde dat het dan 1+1 sommetje is. Toen vertelde ik dat hij al T-mobile instellingen heeft in zijn Samsung en mijn zusje in haar iPhone niet. Hij kwam met de snuggere opmerking "Ah, jah, daar kan het aan liggen, ik ga dat eens proberen". Maar goed, nu twijfel ik zelf. Ze zijn het nu aan het uitvogelen.

Aangezien ik zelf geen T-mobile meer heb maar Vodafone kan ik niet met zekerheid zeggen of mijn theorie klopt. Kan iemand mij bevestigen dat het niet uitmaakt op welk firmware je zit om te kunnen interneten bij T-mobile?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-11-11, 10:41
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Natuurlijk maakt dat niets uit,
  #3  
Oud 12-11-11, 10:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nee, dat maakt niets uit. Typisch zon reactie waardoor ik nooit ente never naar een telecom winkel zou gaan. Prutsers werken daar meestal.

Er moet een andere reden zijn waarom er niet werkt.

Vanaf iOS 4.2 worden de provider instellingen (apn gegevens) automatisch geïnstalleerd.
  #4  
Oud 12-11-11, 10:48
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Ik heb de handmatige instellingen inmiddels gevonden op T-Mobile.nl Toestelhulp

Maar wat een onkundige figuren die daar werken. Ik zei ook tegen mijn zusje dat hij een soort van appelflap is. Zeker toen hij zei "en 1+1 is 2"...

Maar goed, gelukkig heb ik mijn zusje verteld dat ze nooit een firmware update mag doen zonder mijn toestemming. Good girl!
  #5  
Oud 12-11-11, 11:17
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Dat lijkt me meer een standaard lijn van een verkoper. Het internet werkt niet, dan een firmware update. Gewoon de instellingen even checken inderdaad, dat is wel de meest voor de hand liggende oplossing en die had de verkoper ook moeten geven.
  #6  
Oud 12-11-11, 11:31
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Hmm het lijkt een lastiger probleem te zijn.

Instellingen>Algemeen>Netwerk>Mobiele Datanetwerk is niet aan te passen. het is een on/off switch ipv een doorklikbaar subpagina. En juist hier moeten de handmatige APN gegevens ingevoerd worden.

Nu lees ik her en der op google/fora dat het verwijderen van de simkaart als de telefoon nog aanstaat een methodie is om het terug te krijgen, maar tervergeefs.

Een andere mogelijkheid is om de Carrier Settings via iTunes te installeren op de iPhone. Echter, wordt dan geen volledige update gedaan de firmware?
  #7  
Oud 12-11-11, 11:40
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Sommige verkopers willen echt geen moeite doen om een probleem op te lossen zoek het zelf maar uit
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #8  
Oud 12-11-11, 12:04
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Opgelost, APN opgehaald via Unlockit - APN Changer for your iPhone
  #9  
Oud 12-11-11, 12:11
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Om een aantal dingen uit te sluiten kun je even een paar kleine testjes doen mits ze beide simlock vrij zijn:

1. haar simkaart in jouw iphone 4s
2. jouw simkaart in haar iphone 4

Want dat het niet zou werken vanwege een firmware-versie voor een iPhone lijkt me wat kort door de bocht.

Als je niet kunt kiezen voor "Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk" als je 3G aan hebt staan dan geeft die T-mobile toestelhulp aan dat je de telefoon met iTunes moet verbinden. Ik weet alleen niet of dit ook werkt met een JB.

Citaat:
Is deze optie afgebeeld als een schakelaar, dan is handmatig instellen van mobiel internet helaas niet mogelijk. Indien nodig, sluit je iPhone 4 aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.
  #10  
Oud 12-11-11, 12:30
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Om een aantal dingen uit te sluiten kun je even een paar kleine testjes doen mits ze beide simlock vrij zijn:

1. haar simkaart in jouw iphone 4s
2. jouw simkaart in haar iphone 4

Want dat het niet zou werken vanwege een firmware-versie voor een iPhone lijkt me wat kort door de bocht.

Als je niet kunt kiezen voor "Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk" als je 3G aan hebt staan dan geeft die T-mobile toestelhulp aan dat je de telefoon met iTunes moet verbinden. Ik weet alleen niet of dit ook werkt met een JB.
Inderdaad een kennis van mij zijn vader had het zelfde voor met mijn oude 3G mobistar wilde beweren dat hij moest updaten enz en toen hem dat deed en het internet nog niet werkte stonden ze daar met hun woorden in Mobistar Centra
  #11  
Oud 12-11-11, 12:52
forrestgumpx forrestgumpx is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 130
Standaard

Na wat internetzoeken blijkt dat er heel veel mensen last hebben van handmatig APN instellen bij T-mobile. Vroeger (2 jaar geleden) kon dit nog. Tegenwoordig hebben ze dit afgeschermd.

De kans om je carrier settings te installeren doet zich maar een keer voor bij activatie. Kennelijk ging daar iets mis bij mijn zusje.

Echter is de iPhone 100% simlockvrij en van een clean 4.3.3 iOS voorzien. Echter wel jailbroken. Op het internet staan casusen van dezelfde problemen zonder JB.

@MrBoolean
De medewerker kreeg ik aan de lijn, transcriptie van ons gesprek

Hij: Ik heb de microsim in zowel mijn samsung als een andere gedaan en dan doet internet het wel. Maar in haar iPhone 4 werkt het niet. Dus 1 + 1 = 2, dan moet het aan de firmware liggen.
Ik: Nou, daar ben ik niet zo zeker van. Jij hebt al T-mobile netwerk instellingen in jouw Samsungs staan. Dus wellicht pakt hij dan automatisch de juiste instellingen en moeten deze instellingen juist handmatig ingevoerd worden bij de iPhone.
Hij: Ja, dat is een goede van u. Dat ga ik eens proberen....

Toen brak mijn klomp. Als je dat al niet weet en je werkt in een T-mobile shop te Den Haag (niet de kleinste stad van NL) getuigt het van pure onkunde #1 . Hij zei, je moet je telefoon updaten om te kunnen internetten. Pure onkunde #2

En ja, ik ben het deels met je eens MrBoolean. Een verkoper mag best zeggen dat diegene naar de laatste firmware moet/mag updaten als zijn beredenering ook klopt. In dit geval niet.

Overigens werd hij ook tegengesproken door zijn collega, dat het niet uitmaakt wat voor firmware je draait. Dus hij zei maar wat.

T-mobile leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
na upgrade firmware 3.0 netwerkmelding niet kunnen uitschakelen ipepping iPhone algemeen 0 29-09-09 13:38
Geen GPRS/EDGE KPN ingesteld en toch kunnen internetten Cisevi KPN 9 14-08-08 09:14
geen 3G, ook niet kunnen internetten? 276159 Odido (T-Mobile) 4 02-08-08 19:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.