iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   naam iphone wijzigen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104340-naam-iphone-wijzigen.html)

Kevveuh 13-11-11 21:38

naam iphone wijzigen
 
Ik heb mijn oude Iphone 3Gs doorgegeven aan mijn vriendin.
In Itunes kan ik de naam van de Iphone zonder probleem wijzigen, maar in windows verkenner blijft de oude naam staan.
hoe kan ik dit wijzigen??

dazzling 13-11-11 21:46

Device name
 
1 Bijlage(n)
Hallo ik heb een paar problemen.

Itunes start niet meer automatisch op terwijl de vinkjes goed staan!

tiny umbrella herkent mijn iphone niet!

mijn iPhone heet "iPhone Dazzling" maar in windows verkenner geeft die dat niet aan en in itunes wel.
en bij mijn ipad doet die dat wel
zie de foto

heeft iemand enig idee hoe dit komt?

iphone 4 met ios 5.0.0 tethered jailbreak.
links op de foto is itunes en rechts is windows verkenner
Bijlage 11777

decx 13-11-11 21:48

Wat staat er bij Instellingen > Algemeen > Info bovenaan?

Kevveuh 13-11-11 21:50

de nieuwe naam....

decx 13-11-11 21:55

Dus zowel iTunes als de iPhone geven de nieuwe, correcte naam weer? Geen idee dan :( Ben zelf inmiddels 8 jaar Mac gebruiker en ben niet helemaal op de hoogte van Windows Verkenner. Iemand anders misschien?

Kevveuh 13-11-11 22:06

jep itunes en iphone geven correcte naam
windows verkenner geeft oude naam....

dazzling 13-11-11 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevveuh (Bericht 735702)
jep itunes en iphone geven correcte naam
windows verkenner geeft oude naam....

ik heb het zelfde probleem zegmaar :(

mrboolean 14-11-11 00:15

Het probleem lijkt dan bij Windows te liggen. Misschien dat de naam wordt opgeslagen bij de eerste keer dat de telefoon wordt aangesloten en daarna niet wordt aangepast. Kun je de naam in verkenner trouwens niet veranderen met rechter muisklik en 'rename'?

Kevveuh 14-11-11 19:42

neeje, da lukt ook ni :(

DesiringSolid 14-11-11 20:05

Heb een rare bug/fout op mijn iPhone/iTunes/Computer
 
http://speedcap.net/img/2e0307cb2e31...a/699e40ca.png
Link: SpeedCap - Instant Screen Capturing

Het probleem staat in de foto.

Thanks alvast!

Guest-20180925190238 14-11-11 20:13

Dat is inderdaad een heel vervelende Windows USB bug.

Ooit werd er een "phone van robin" aangesloten op die Windows machine. Windows heeft voor dat specifieke USB-device drivers geïnstalleerd gekoppeld aan het USB ID van de iPhone.

Voor Windows blijft dat nu de "phone van robin".

DesiringSolid 14-11-11 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 736044)
Dat is inderdaad een heel vervelende Windows USB bug.

Ooit werd er een "phone van robin" aangesloten op die Windows machine. Windows heeft voor dat specifieke USB-device drivers geïnstalleerd gekoppeld aan het USB ID van de iPhone.

Voor Windows blijft dat nu de "phone van robin".

Dat is super gaar dan.

iScorpio 14-11-11 20:21

Via de registry van Windows gaan zoeken naar de input "phone van robin" en deze naam daar aanpassen. Wellicht dat dat een optie voor je is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2011 om 20:53 ----------

#Topics samengevoegd

Kevveuh 15-11-11 00:15

gevonden !!!!

regedit starten
en dan in:

HKEY_current_user --> software --> microsoft --> windows --> currentversion --> explorer --> autoplayhandlers --> known devices

Kevveuh 16-11-11 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevveuh (Bericht 736163)
gevonden !!!!

regedit starten
en dan in:

HKEY_current_user --> software --> microsoft --> windows --> currentversion --> explorer --> autoplayhandlers --> known devices

maar da marcheert dus ni :-(

DesiringSolid 19-11-11 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevveuh (Bericht 736163)
gevonden !!!!

regedit starten
en dan in:

HKEY_current_user --> software --> microsoft --> windows --> currentversion --> explorer --> autoplayhandlers --> known devices

Paar keer geprobeert werkt helaas niet.

En systeem herstel? naar een dag voordat die de iPhone inplugde?

DesiringSolid 27-11-11 14:32

En nu dan? het werkt niet!

Vindh 22-01-12 13:30

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je moet inderdaad het register aanpassen, maar dan niet alleen in known devices, maar op diverse plaatsen. Het beste kan je met Ctrl F gaan zoeken op de volledige naam, in dit geval iPhone van robin. Vergeet niet het vinkje te zetten bij: hele tekenreeks. Op het moment dat er iets gevonden wordt, kan deze wijzigen. Dit net zolang blijven doen tot je het hele register hebt doorlopen.

mastmunda85 19-06-12 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vindh (Bericht 763483)
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je moet inderdaad het register aanpassen, maar dan niet alleen in known devices, maar op diverse plaatsen. Het beste kan je met Ctrl F gaan zoeken op de volledige naam, in dit geval iPhone van robin. Vergeet niet het vinkje te zetten bij: hele tekenreeks. Op het moment dat er iets gevonden wordt, kan deze wijzigen. Dit net zolang blijven doen tot je het hele register hebt doorlopen.

klopt helemaal, je moet in regedit zoeken en dan in dit geval Iphone van Robin, aales wat je ziet aanpassen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.