iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   2de iphone in gebruik nemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104347-2de-iphone-gebruik-nemen.html)

brodi 13-11-11 23:07

2de iphone in gebruik nemen
 
Ik had een iphone 3 in gebruik maar ben overgeschakeld op een iphone 4.
Ik heb zonder veel problemen de gegevens en apps via itunes over kunnen zetten naar mijn nieuwe iphone, maar wil nu graag die 'oude' iphone in gebruik nemen met wat apps (tomtom, ;..) en ook wat muziek en mss om wat foto's te maken en zo.
Heb die oude iphone aan itunes gekoppeld en die stelde voor om update te doen.
Heb dat gedaan, maar bij terug opstarten vraagt het toestel een simcard.
vraag 1 : kan ik die oude iphone niet opstarten zonder sim
vraag 2 : kan ik de apps die ik aankocht voor de nieuwe iphone ook op de oude zetten (zonder dat daar een sim in zit?). en ik wil daar nu ook graag muziek opzetten (beetje als ipod gebruiken dus….)

Hoe moet ik dus eea aanpakken?

Sveneezy 13-11-11 23:45

Tot zover ik mij kan herinneren moet je een iPhone na een schone installatie altijd activeren met een sim kaart. Dus je sim ff erin stoppen, activeren en dan weer in de i4 doen toch?
Je kan je aankopen tot op 5 iDevices installeren als ik dit goed heb gelezen dus dat moet geen probleem zijn.
Je iPhone als iPod gebruiken dat is altijd mogelijk of dat nou met of zonder sim is.
Correct me if im wrong guys.

brodi 13-11-11 23:56

vooreerst alvast dank voor snelle reactie (ben zopas nieuw op het forum en krijg al antwoord = tof ) , maar :
- de SIM van mijn iphone 4 is micro-sim en die past niet meer in de iphone 3 (of kan ik dat oplossen op een of andere manier)
- iphone als ipod …. tja, maar moet hem eerst ontgrendeld krijgen en dan ben ik stapje verder

Sveneezy 14-11-11 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brodi (Bericht 735720)
vooreerst alvast dank voor snelle reactie (ben zopas nieuw op het forum en krijg al antwoord = tof ) , maar :
- de SIM van mijn iphone 4 is micro-sim en die past niet meer in de iphone 3 (of kan ik dat oplossen op een of andere manier)
- iphone als ipod …. tja, maar moet hem eerst ontgrendeld krijgen en dan ben ik stapje verder

Je hebt eventueel toch nog de oude sim?
Of een vriend(in) van je met dezelfde provider (als de iPhone locked is), even erin steken, unlocken en je kan hem weer gebruiken.

Jamalietjuh 14-11-11 00:42

Of je koopt ff prepaid kaartje van 10 euro

remundo7000 14-11-11 00:51

De sim hoeft niet zelf actief te zijn: je kan de iPhone activeren met een "dode" simkaart. Als er maar een simkaart in zit.

Let wel: alleen als het een simlockvrije iPhone is.

Jampie 14-11-11 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamalietjuh (Bericht 735735)
Of je koopt ff prepaid kaartje van 10 euro

Dan kan je beter een simtray kopen bij een telefoonwinkel. Daar duw je de microsim in zodat het weer een normale sim is zeg maar. Dingen kosten 1 a 2 euro. Kreeg er bij de winkel hier zo een mee zelfs.

decx 14-11-11 02:32

Ik heb een poosje geleden ook zo'n tray gratis meegekregen bij Tmobile toen ik mijn liet omzetten van normaal naar micro.
Je microsim stop je in die tray zodat deze het formaat krijgt van een normale. Die stop je even in de telefoon om te activeren :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.