iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   weeknummers in kalender? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/10449-weeknummers-kalender.html)

stefimke 26-10-07 14:48

weeknummers in kalender?
 
Ik mis weeknummers in de standaard kalender!

Is dit op een of andere manier te fixen?

paul-r 26-10-07 16:09

Mijn oplossing !
 
Als je in de agenda weeknummers wilt kun je deze op de volgende manier overnemen vanuit ical.

Abonneer je op ical weeknumbers

En je hebt alle weeknummer van 2004 tot 2016 in ical.
Nu alleen nog syncroniseren met de iphone en je hebt als een allday event de week nummers.

:cool:
Paul.

stefimke 27-10-07 16:31

hmm? ik niet snappen... werkt dat ook op een windows-bak?

mv3l 01-04-08 23:31

weeknummers in icall/iphone calendar
 
Ik heb een iphone 8b 1.1.4
Op mijn werk zijn weeknummers erg belangrijk en in mijn palm pda was dat ook geen probleem maar in icall en dus(?) ook in de iphone kan ik ze er niet in krijgen .
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

cypher21 01-04-08 23:39

Mocht iemand een antwoord hebben, dan hou ik me bij deze ook aanbevolen!

Is het tevens ook mogelijk om de week op de maandag te laten starten ipv de zondag. Dit vind ik ook best irritant :(

mv3l 01-04-08 23:40

Hoi
Voorzover ik weet niet aangezien icall een echt mac programma is , wellicht kan je iets fixen met outlook kalender .
In de genoemde icall oplossing staat het week nummer als activiteit op maandag vermeld .
Dus het is eigenlijk een workaround , als je uurtje de tijd neemt kan je ze van een papieren agenda overtikken of je maakt een excel bestandje dan kan je automatisch de week nummers doorvoeren en dan in tikken .
Over de koppeling van outlook met de iphone weet ik niet genoeg voor een echt goede oplossing .

mv3l 01-04-08 23:46

Hoi Ik heb zojuist de volgende oplossing gevonden in een ouder bericht in dit forum
direct geprobeerd werkt inderdaad (voorlopig) succes


"Als je in de agenda weeknummers wilt kun je deze op de volgende manier overnemen vanuit ical.

Abonneer je op ical weeknumbers
hxxp://icalshare.com/article.php?story=20040109100311378
(xx =tt)

En je hebt alle weeknummer van 2004 tot 2016 in ical.
Nu alleen nog syncroniseren met de iphone en je hebt als een allday event de week nummers.


Paul."

"R" 01-04-08 23:47

Zie hier:
http://www.geek.no/_ical/Weeknumbers.ics

In iCal opnemen als agenda en klaar.

René

cypher21 01-04-08 23:48

Dat zat ik net te lezen ja, maar heb een windows pc met outlook 2007 :)

Aangezien ik in outlook netjes de weeknummers in de agenda heb staan, vind ik het niet echt handig om ook nog een event voor iedere maandag te hebben.
Tevens start bij mij de week op maandag, en niet op zondag :)

mv3l 01-04-08 23:50

oeps
wel even aan vinken dat de iphone de weeknumbers agenda mee gesynchroniseerd moet worden .

mv3l 01-04-08 23:54

als je in de voorkeuren van icall aangeeft dat de week op maandag start is dat na sync. ook zo in de kalender van iphone .
Maar dan wel op de mac natuurlijk .
Je kan osx draaien op een pc in emulatie maar dat is wellicht overdreven.P:)

cypher21 01-04-08 23:56

hmm, ik heb in outlook staan dat de week begint op maandag.

ga idd niet zoveel moeite doen om dat voor elkaar te krijgen :)

Edit: toch ff geprobeerd met outlook, maar dat werkt niet. Krijg de extra agenda niet gesynchroniseerd

mv3l 01-04-08 23:57

de link van Rene is beter dan zie je iedere dag welke week het is maar is wel iedere dag "allday" bezet met een weeknummer .
De wet van behoud van ellende is altijd van kracht

cypher21 02-04-08 00:07

Het zit in ieder geval in de regio-instellingen.
ALs ik de regio op Engels, Verenigd Koninkrijk zet, dan start de week op maandag.

Kennelijk is deze optie "vergeten" oid bij het maken van de Nederlandse regioinstellingen.

Mocht iemand een suggestie hebben hoe dit te veranderen, dan hoor ik dit graag. Zal zelf uiteraard ook eens gaan zoeken.

fmb 08-05-08 00:58

Er loopt een ander topic mbt de maandag als startdag van de week. Helaas staat daar geen andere info dan hier.

mv3l 08-05-08 01:06

regio > belgie = maandag startdag en verder geen veranderingen .

cypher21 08-05-08 11:34

nee, er veranderden toch een paar dingen, weet niet meer precies wat, want is al een tijdje terug, dus heb het weer terug gezet naar NLD

tomscholle 06-06-08 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paul-r (Bericht 10170)
Als je in de agenda weeknummers wilt kun je deze op de volgende manier overnemen vanuit ical.

Abonneer je op ical weeknumbers

En je hebt alle weeknummer van 2004 tot 2016 in ical.
Nu alleen nog syncroniseren met de iphone en je hebt als een allday event de week nummers.

:cool:
Paul.

Wekt echt perfect! was al aan het kijken hoe ik de weeknummers er in kon krijgen. Wist niet dat hij ze ook via ical ging synchroniseren. Heb de mac nog maar net dus ook voor switchers helemaal te gek!

Bedankt

Lianne19 08-07-08 15:14

Weten jullie ook hoe ik met kleurtjes kan werken in iCall?
Hier op mn MAC heb ik verschillende kleuren in mijn iPhone is het allemaal blauw.

Smiley 13-07-08 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 109503)
nee, er veranderden toch een paar dingen, weet niet meer precies wat, want is al een tijdje terug, dus heb het weer terug gezet naar NLD

Wellicht dat de feestdagen niet hetzelfde zijn in beide landen :o ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.