iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen Service/ongeldige simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104491-geen-service-ongeldige-simkaart.html)

Brokejef 15-11-11 18:47

Geen Service/ongeldige simkaart
 
Ik heb mijn 4s geupdate naar de 5.0.1. Vanaf dat moment alleen maar elende. Ik heb als provider Telfort. Mijn Iphone geeft aan Ongeldige simkaart. Geen service ect. Na een reboot pakt hij het netwerk weer op. Na enige tijd weer hetzelfde liedje. Ook wanneer er Telfort staat, ben ik niet altijd bereikbaar en als ik zelf wil uitbellen krijg gesprek mislukt.

Wat me wel opvalt, ik weet niet of het toeval is. Echter als ik op dezelfde plek blijft behoud ik langer me netwerk dan dat ik mezelf verplaatst. Dan geeft hij gelijk geen service aan.


Ik heb alles geprobeerd, algemene Herstel, netwerk instellingen terug zetten. Simkaart (2 weken oud) opgepoetst ect.. helemaal leeg laten lopen. Ik weet het niet meer :( Ik heb nu een andere telefoon omdat deze zo goed als onbruikbaar is geworden..

Wie heeft hetzelfde probleem of heeft advies?

Gr Jef

Broodbaffer 15-11-11 19:09

Probeer is een andere simkaart van iemand anders

Brokejef 15-11-11 19:24

Ik heb telfort gebeld, ze gaan me een nieuwe simkaart sturen.

Franky von Creek 16-11-11 00:42

Ik heb precies dezelfde problemen, maar zou een nieuwe sim kaart werken? Ik ben van mening dat het iets software matigs moet zijn, omdat ik de problemen pas heb sinds de update 5.0.1. Het lijkt erop dat het dus puur aan de update ligt. Ik hoorde er al wat negatieve geluiden over, maar heb 'm toch geinstalleerd.

Zijn er ook mogelijkheden om hem terug te zetten naar 5.0 ?

Voor mij zijn de problemen dan opgelost... mijn accu deed het lang genoeg.. gewoon elke avond opladen, that's it!

Brokejef 16-11-11 07:06

Ik ben er ook bijna zeker van dat dit een software probleem is. Echter wil ik het uitsluiten en Telfort adviseerde mij dit ook eerst te proberen. Heb jij ook Telfort?

Voor de update had ik totaal geen problemen. Ik heb al zitten zoeken, maar terug naar 5.0.0 gaat helaas niet zomaar. Dat is jammer, want dat zou wel de oplossing voor ons probleem zijn.

Broodbaffer 16-11-11 07:47

Er is geen weg terug naar 5.0

Tja, wat je kan doen is het herstellen, maar dat is al gebeurd las ik. Een nieuwe simkaart proberen is een andere optie..

Als dat niet helpt zou Telfort je een nieuwe 4S moeten geven

PrittStift 16-11-11 07:54

Simpin uitzetten al geprobeerd!?

vk81 16-11-11 08:26

Ik heb precies hetzelfde probleem, heb vrijdag mn 4s gehad.
Er zit os 5.0.1 op. Verbinding valt soms weg, al 3x de melding gehad : ongeldige simkaart. Toestel herstarten, daarna komt het netwerk weer tevoorschijn.
Zelfs mijn 3gs heeft een betere verbinding.
Ik heb T-mobile als provider.

Brokejef 16-11-11 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 736605)
Simpin uitzetten al geprobeerd!?

Yep, hij stond uit. Ik heb gekeken of aanzetten een verschil maakt, maar nee :(

Brokejef 16-11-11 17:08

Ik heb Apple gebeld die konden me geen support bieden vanwege het feit dat ik hem heb aangeschaft via een telecomaanbieder. Telfort ook weer gebeld, maar daar krijg ik ook niemand aan de lijn die er kaas van heeft gegeten...

Ik kreeg net wel te horen van ook weer iemand met het zelfde probleem die T-Mobile heeft dat ze een nieuwe simkaart zou krijgen omdat de "oude" mircosim problemen geeft bij de 4s..

Robuust 16-11-11 17:19

Moet echt aan je simcard liggen. Ik heb ook een 4S en met de originele nieuwe microsim geen problemen. Als ik mijn zakelijke microsim (beide T-Mobile) in de 4S stop heb ik ook de door jou omschreven problemen. Ik gebruik nu maar weer mijn good old 3GS als zakelijke telefoon die ook nog eens een veel beter bereik heeft (en batterijduur) maar dat geheel terzijde.

Brokejef 16-11-11 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robuust (Bericht 736830)
Moet echt aan je simcard liggen. Ik heb ook een 4S en met de originele nieuwe microsim geen problemen. Als ik mijn zakelijke microsim (beide T-Mobile) in de 4S stop heb ik ook de door jou omschreven problemen. Ik gebruik nu maar weer mijn good old 3GS als zakelijke telefoon die ook nog eens een veel beter bereik heeft (en batterijduur) maar dat geheel terzijde.

Oke, dan zou dat inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn. Alleen vind ik het vreemd omdat ik mijn simkaart heb gekregen bij die 4s, ik heb een compleet nieuw abonnement. dus ook een nieuwe sim..

Franky von Creek 16-11-11 20:42

Ik heb ook hetzelfde probleem. Provider Telfort en ook een nieuwe simkaart van 2 weken oud hooguit. Zou een nieuwe simkaart het probleem oplossen??? Ik vind het gewoon vreemd dat het slechts bij een aantal gevallen problemen oplevert. Bij mij direct na de update naar 501. Andere uit mijn omgeving hebben nergens last van..

Nieuwe SIM kaart dan maar?

Brokejef 16-11-11 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franky von Creek (Bericht 736907)
Ik heb ook hetzelfde probleem. Provider Telfort en ook een nieuwe simkaart van 2 weken oud hooguit. Zou een nieuwe simkaart het probleem oplossen??? Ik vind het gewoon vreemd dat het slechts bij een aantal gevallen problemen oplevert. Bij mij direct na de update naar 501. Andere uit mijn omgeving hebben nergens last van..

Nieuwe SIM kaart dan maar?

Ja, ik heb onwijs veel opgezocht. En in sommige gevallen is het probleem verholpen met een nieuwe simkaart. Ook is de simlock uitzetten soms de oplossing, echter werkt dat bij mij ook niet. Wat me overigens wel opvalt is dat het veel Telfort klanten betreft.. Ik weet het niet, ik wacht af op me nieuwe kaartje en laat het dan weten. Een alternatief is naar de Telfort winkel en me telefoon laten opsturen, maar daar ben ik niet zo blij mee, want dan ben ik hem weer zo lang kwijt :(

vk81 17-11-11 07:48

Ik ben eruit. Gisteren naar de t-mobile shop geweest, zij gaven aan dat er een serie micro sim kaarten zijn uitgegeven die niet compatible zijn met de 4s. Raar maar waar. Ze hebben me een nieuwe simkaart gegeven en werkt perfect!
Bereik is optimaal.
Ik denk dat het bij telfort ook hetzelfde probleem is!
Ligt dus niet aan os 5.0.1.

Brokejef 17-11-11 17:51

Je heb gelijk. Ik heb vandaag me oude simkaart van T-Mobile in me Iphone gedaan, en ook geen problemen meer!

riez 17-11-11 22:12

Ook ik heb problemen met de 4s en continue de melding 'geen service', alleen na het aanzetten heb ik even bereik. Nu al een week bezig met T-mobile. Ik heb de juiste sim erin zitten en ook IOS5.0.1 heeft niet geholpen. T-mobile zegt ermee bezig te zijn, maar ik kan al meer dan een week niet bellen. Hoop toch snel op een oplossing.

Robuust 17-11-11 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door riez (Bericht 737386)
Ook ik heb problemen met de 4s en continue de melding 'geen service', alleen na het aanzetten heb ik even bereik. Nu al een week bezig met T-mobile. Ik heb de juiste sim erin zitten en ook IOS5.0.1 heeft niet geholpen. T-mobile zegt ermee bezig te zijn, maar ik kan al meer dan een week niet bellen. Hoop toch snel op een oplossing.

Toch weer een nieuwe simcard aanvragen.

Franky von Creek 17-11-11 22:39

Ik zie veel mensen met T-mobile, maar ik neem aan met KPN Telfort hetzelfde geldt? Morgen maar eens contact opnemen met ze en snel nieuwe sim kaart vragen en het liefst nog een tegemoetkoming voor de problemen... sukkels! Zit je met een gloednieuw apparaat wat als een tierelier moet werken en je krijgt alleen maar problemen.

gilera 18-11-11 10:19

ik zit hier ook met hetzelfde probleem.. ik heb gister mn abbo over laten sluiten en heb het toestel gelijk meegekregen.

Heb nu alleen tot 19dec nog vodafone.. daarna neemt t-mobile het over. Als ik mn vodafone kaartje erin doe krijg ik ook te zien geen service..

Ik moet dus blijkbaar tot 19dec mn iphone4 gebruiken en wachten op me nieuwe tmobile simkaart....???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:49.