iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen Service/ongeldige simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104491-geen-service-ongeldige-simkaart.html)

Brokejef 15-11-11 18:47

Geen Service/ongeldige simkaart
 
Ik heb mijn 4s geupdate naar de 5.0.1. Vanaf dat moment alleen maar elende. Ik heb als provider Telfort. Mijn Iphone geeft aan Ongeldige simkaart. Geen service ect. Na een reboot pakt hij het netwerk weer op. Na enige tijd weer hetzelfde liedje. Ook wanneer er Telfort staat, ben ik niet altijd bereikbaar en als ik zelf wil uitbellen krijg gesprek mislukt.

Wat me wel opvalt, ik weet niet of het toeval is. Echter als ik op dezelfde plek blijft behoud ik langer me netwerk dan dat ik mezelf verplaatst. Dan geeft hij gelijk geen service aan.


Ik heb alles geprobeerd, algemene Herstel, netwerk instellingen terug zetten. Simkaart (2 weken oud) opgepoetst ect.. helemaal leeg laten lopen. Ik weet het niet meer :( Ik heb nu een andere telefoon omdat deze zo goed als onbruikbaar is geworden..

Wie heeft hetzelfde probleem of heeft advies?

Gr Jef

Broodbaffer 15-11-11 19:09

Probeer is een andere simkaart van iemand anders

Brokejef 15-11-11 19:24

Ik heb telfort gebeld, ze gaan me een nieuwe simkaart sturen.

Franky von Creek 16-11-11 00:42

Ik heb precies dezelfde problemen, maar zou een nieuwe sim kaart werken? Ik ben van mening dat het iets software matigs moet zijn, omdat ik de problemen pas heb sinds de update 5.0.1. Het lijkt erop dat het dus puur aan de update ligt. Ik hoorde er al wat negatieve geluiden over, maar heb 'm toch geinstalleerd.

Zijn er ook mogelijkheden om hem terug te zetten naar 5.0 ?

Voor mij zijn de problemen dan opgelost... mijn accu deed het lang genoeg.. gewoon elke avond opladen, that's it!

Brokejef 16-11-11 07:06

Ik ben er ook bijna zeker van dat dit een software probleem is. Echter wil ik het uitsluiten en Telfort adviseerde mij dit ook eerst te proberen. Heb jij ook Telfort?

Voor de update had ik totaal geen problemen. Ik heb al zitten zoeken, maar terug naar 5.0.0 gaat helaas niet zomaar. Dat is jammer, want dat zou wel de oplossing voor ons probleem zijn.

Broodbaffer 16-11-11 07:47

Er is geen weg terug naar 5.0

Tja, wat je kan doen is het herstellen, maar dat is al gebeurd las ik. Een nieuwe simkaart proberen is een andere optie..

Als dat niet helpt zou Telfort je een nieuwe 4S moeten geven

PrittStift 16-11-11 07:54

Simpin uitzetten al geprobeerd!?

vk81 16-11-11 08:26

Ik heb precies hetzelfde probleem, heb vrijdag mn 4s gehad.
Er zit os 5.0.1 op. Verbinding valt soms weg, al 3x de melding gehad : ongeldige simkaart. Toestel herstarten, daarna komt het netwerk weer tevoorschijn.
Zelfs mijn 3gs heeft een betere verbinding.
Ik heb T-mobile als provider.

Brokejef 16-11-11 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 736605)
Simpin uitzetten al geprobeerd!?

Yep, hij stond uit. Ik heb gekeken of aanzetten een verschil maakt, maar nee :(

Brokejef 16-11-11 17:08

Ik heb Apple gebeld die konden me geen support bieden vanwege het feit dat ik hem heb aangeschaft via een telecomaanbieder. Telfort ook weer gebeld, maar daar krijg ik ook niemand aan de lijn die er kaas van heeft gegeten...

Ik kreeg net wel te horen van ook weer iemand met het zelfde probleem die T-Mobile heeft dat ze een nieuwe simkaart zou krijgen omdat de "oude" mircosim problemen geeft bij de 4s..

Robuust 16-11-11 17:19

Moet echt aan je simcard liggen. Ik heb ook een 4S en met de originele nieuwe microsim geen problemen. Als ik mijn zakelijke microsim (beide T-Mobile) in de 4S stop heb ik ook de door jou omschreven problemen. Ik gebruik nu maar weer mijn good old 3GS als zakelijke telefoon die ook nog eens een veel beter bereik heeft (en batterijduur) maar dat geheel terzijde.

Brokejef 16-11-11 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robuust (Bericht 736830)
Moet echt aan je simcard liggen. Ik heb ook een 4S en met de originele nieuwe microsim geen problemen. Als ik mijn zakelijke microsim (beide T-Mobile) in de 4S stop heb ik ook de door jou omschreven problemen. Ik gebruik nu maar weer mijn good old 3GS als zakelijke telefoon die ook nog eens een veel beter bereik heeft (en batterijduur) maar dat geheel terzijde.

Oke, dan zou dat inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn. Alleen vind ik het vreemd omdat ik mijn simkaart heb gekregen bij die 4s, ik heb een compleet nieuw abonnement. dus ook een nieuwe sim..

Franky von Creek 16-11-11 20:42

Ik heb ook hetzelfde probleem. Provider Telfort en ook een nieuwe simkaart van 2 weken oud hooguit. Zou een nieuwe simkaart het probleem oplossen??? Ik vind het gewoon vreemd dat het slechts bij een aantal gevallen problemen oplevert. Bij mij direct na de update naar 501. Andere uit mijn omgeving hebben nergens last van..

Nieuwe SIM kaart dan maar?

Brokejef 16-11-11 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franky von Creek (Bericht 736907)
Ik heb ook hetzelfde probleem. Provider Telfort en ook een nieuwe simkaart van 2 weken oud hooguit. Zou een nieuwe simkaart het probleem oplossen??? Ik vind het gewoon vreemd dat het slechts bij een aantal gevallen problemen oplevert. Bij mij direct na de update naar 501. Andere uit mijn omgeving hebben nergens last van..

Nieuwe SIM kaart dan maar?

Ja, ik heb onwijs veel opgezocht. En in sommige gevallen is het probleem verholpen met een nieuwe simkaart. Ook is de simlock uitzetten soms de oplossing, echter werkt dat bij mij ook niet. Wat me overigens wel opvalt is dat het veel Telfort klanten betreft.. Ik weet het niet, ik wacht af op me nieuwe kaartje en laat het dan weten. Een alternatief is naar de Telfort winkel en me telefoon laten opsturen, maar daar ben ik niet zo blij mee, want dan ben ik hem weer zo lang kwijt :(

vk81 17-11-11 07:48

Ik ben eruit. Gisteren naar de t-mobile shop geweest, zij gaven aan dat er een serie micro sim kaarten zijn uitgegeven die niet compatible zijn met de 4s. Raar maar waar. Ze hebben me een nieuwe simkaart gegeven en werkt perfect!
Bereik is optimaal.
Ik denk dat het bij telfort ook hetzelfde probleem is!
Ligt dus niet aan os 5.0.1.

Brokejef 17-11-11 17:51

Je heb gelijk. Ik heb vandaag me oude simkaart van T-Mobile in me Iphone gedaan, en ook geen problemen meer!

riez 17-11-11 22:12

Ook ik heb problemen met de 4s en continue de melding 'geen service', alleen na het aanzetten heb ik even bereik. Nu al een week bezig met T-mobile. Ik heb de juiste sim erin zitten en ook IOS5.0.1 heeft niet geholpen. T-mobile zegt ermee bezig te zijn, maar ik kan al meer dan een week niet bellen. Hoop toch snel op een oplossing.

Robuust 17-11-11 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door riez (Bericht 737386)
Ook ik heb problemen met de 4s en continue de melding 'geen service', alleen na het aanzetten heb ik even bereik. Nu al een week bezig met T-mobile. Ik heb de juiste sim erin zitten en ook IOS5.0.1 heeft niet geholpen. T-mobile zegt ermee bezig te zijn, maar ik kan al meer dan een week niet bellen. Hoop toch snel op een oplossing.

Toch weer een nieuwe simcard aanvragen.

Franky von Creek 17-11-11 22:39

Ik zie veel mensen met T-mobile, maar ik neem aan met KPN Telfort hetzelfde geldt? Morgen maar eens contact opnemen met ze en snel nieuwe sim kaart vragen en het liefst nog een tegemoetkoming voor de problemen... sukkels! Zit je met een gloednieuw apparaat wat als een tierelier moet werken en je krijgt alleen maar problemen.

gilera 18-11-11 10:19

ik zit hier ook met hetzelfde probleem.. ik heb gister mn abbo over laten sluiten en heb het toestel gelijk meegekregen.

Heb nu alleen tot 19dec nog vodafone.. daarna neemt t-mobile het over. Als ik mn vodafone kaartje erin doe krijg ik ook te zien geen service..

Ik moet dus blijkbaar tot 19dec mn iphone4 gebruiken en wachten op me nieuwe tmobile simkaart....???

samplex 19-11-11 08:28

Ik heb een mijn simkaart toen geknipt voor mijn Iphone 4 en deze werkte perfect, nu deze zelfde simkaart in me Iphone 4s zit heb ik continu problemen: Geen Service/ongeldige simkaart.

Los je het probleem nu op door er een nieuwe micro simkaart in te stoppen?

Met iOS 5.01 meer dan met 5.0.

Tyndrum 19-11-11 19:33

Microsim geen service 4S ios 5.01
 
Idem Dito.
Vrijdagavond 18-11-11 de 4S ontvangen met microsim en direkt geactiveerd, na ruim een uur was deze actief.
Maar... ook geen service. Toestel uit/aan gezet, wel even service maar valt dan weer weg.
Update naar 5.01 biedt geen resultaat, zelfde probleem blijft. Herstel uitgevoerd, geen resultaat.
De Micro sim in een andere Iphone 4 met ios4 gedaan werkt perfect en in mijn oude 3GS werkt ook perfect. Sim is okay!!
Sims van andere providers in de nieuwe 4S gezet werkt perfect. Toestel is dus okay!!
Maar de combinatie van de nieuwe telfort microsim en de nieuwe iphone 4s van Telfort.... drama. Service blijft in deze combinatie wegvallen!!!
Nu de nieuwe sim met adapter maar in mijn oude 3gs gestopt om toch bereikbaar te zijn.
Na vele forums te hebben gelezen, blijken er veel gebruikers dit probleem te hebben.
Is Telfort werkende aan een oplossing, want het lijkt alsof ios5 en ios5.01 niet ondersteunt wordt door het netwerk van telfort.

ballegooier 19-11-11 19:38

Kijk. Handig dat je even een kruistest hebt gedaan. Weet je precies waar het probleem moet liggen. En stuur je dus niet voor niks je splinternieuwe 4S op, terwijl dat ook niks verhelpt. ;)

dave1984 19-11-11 19:50

Beste Mensen, Ik ben nu al een week aan het kijken met mijn iphone 3gs. Een update gedaan naar IOS 5 en sindsdien krijg ik de melding activeren is mislukt. Uw iphone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet bereikbaar is. Sluit uw iphone aan op itunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw.

Zijn er meer mensen met deze problemen en zo ja is er al een oplossing voor?

samplex 19-11-11 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dave1984 (Bericht 738016)
Beste Mensen, Ik ben nu al een week aan het kijken met mijn iphone 3gs. Een update gedaan naar IOS 5 en sindsdien krijg ik de melding activeren is mislukt. Uw iphone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet bereikbaar is. Sluit uw iphone aan op itunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw.

Zijn er meer mensen met deze problemen en zo ja is er al een oplossing voor?

Is dit niet Offtopic

boely 20-11-11 10:08

ongeldige simkaart 4s
 
hier ook hetzelfde probleem 2 a 3 keer per dag de melding ongeldige simkaart (iphone 4s ),enige oplossing is dan rebooten dan krijg ik weer bereik
simkaart eruit erin helpt dan ook niet vliegtuigmodus ook niet..

ook ik ben overgestapt van vodafone naar tmobile en moet dus tot 12 dec wachten en kijken of het met de simkaart van tmobile beter gaat ,
heb wel al bij vodafone een nieuwe simkaart gehaald (voor de resterende maand bij vodafone.. )dit heeft wel een klein beetje effect gehad van 6 a 7 keer per dag de melding "ongeldige simkaart" naar +- 2 a 3 keer per dag

ik heb ook nog een een iphone 4 (heeft mn vriendin nu)
en heb even wat vergeleken als ik de simkaart uit beide de 4 en de 4s haal ,krijg ik bij de 4 de melding "geen simkaart"
en als ik hem bij de 4s eruit haal krijg ik gelijk "ongeldige simkaart" dit terwijl ik hem er net uit heb gehaald raar...

als ik dan vervolgens beide simkaarten weer terug zet (terwijl de iphones nog gewoon aan staan )

dan krijgt de 4 weer gewoon bereik niets aan de hand
maar moet ik mijn 4s eerst weer rebooten voor dat hij weer gewoon bereik krijgt
tot zover mijn bevindingen ... hoop snel op firmware oplossingen
overigens heb ik ook last van de slechte batterij met de 4s en niet met de 4 maar goed ander topic..

cwsmdb 20-11-11 12:06

was gisteren bij vodafone en die zeiden na het zien van mijn simcard meteen dat die de veroorzaker is
heb meteen en nieuwe gekregen en ga testen
wat blijkt is dat de chip op de simcard kleiner is als de vorige en daar zit het juist in
de oude, dus grotere chip maakt in de 4s niet goed contact
beide zijn microsimcards

samplex 20-11-11 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb (Bericht 738137)
was gisteren bij vodafone en die zeiden na het zien van mijn simcard meteen dat die de veroorzaker is
heb meteen en nieuwe gekregen en ga testen
wat blijkt is dat de chip op de simcard kleiner is als de vorige en daar zit het juist in
de oude, dus grotere chip maakt in de 4s niet goed contact
beide zijn microsimcards

Hou ons op de hoogte!

Tyndrum 20-11-11 17:50

Vandaag de nieuwe sim gehaald bij de Telfort winkel in de hoop dat het probleem zou zijn opgelost, maar helaas geen resultaat. De medewerkers in de winkel wisten het ook verder niet. Bellen mij morgen terug en ben benieuwd wat zij te zeggen hebben.
CWSMDB: De grote Microchip van Vodafoon werkt overigens perfect in de 4S, zo ook de geknipte simkaart van KPN, maar de nieuwe microsim met kleine chip van Telfort niet.
Het schijnt toch een softwarefout te zijn in de iphone. heel vervelend nu maar wachten op de update en hopen dat ik mijn afgelopen vrijdag ontvangen iphone snel kan gaan gebruiken.

PrittStift 23-11-11 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boely (Bericht 738101)
hier ook hetzelfde probleem 2 a 3 keer per dag de melding ongeldige simkaart (iphone 4s ),enige oplossing is dan rebooten dan krijg ik weer bereik
simkaart eruit erin helpt dan ook niet vliegtuigmodus ook niet..

ook ik ben overgestapt van vodafone naar tmobile en moet dus tot 12 dec wachten en kijken of het met de simkaart van tmobile beter gaat ,
heb wel al bij vodafone een nieuwe simkaart gehaald (voor de resterende maand bij vodafone.. )dit heeft wel een klein beetje effect gehad van 6 a 7 keer per dag de melding "ongeldige simkaart" naar +- 2 a 3 keer per dag

ik heb ook nog een een iphone 4 (heeft mn vriendin nu)
en heb even wat vergeleken als ik de simkaart uit beide de 4 en de 4s haal ,krijg ik bij de 4 de melding "geen simkaart"
en als ik hem bij de 4s eruit haal krijg ik gelijk "ongeldige simkaart" dit terwijl ik hem er net uit heb gehaald raar...

als ik dan vervolgens beide simkaarten weer terug zet (terwijl de iphones nog gewoon aan staan )

dan krijgt de 4 weer gewoon bereik niets aan de hand
maar moet ik mijn 4s eerst weer rebooten voor dat hij weer gewoon bereik krijgt
tot zover mijn bevindingen ... hoop snel op firmware oplossingen
overigens heb ik ook last van de slechte batterij met de 4s en niet met de 4 maar goed ander topic..

Echt vervelend dit!! Misschien heb je het al geprobeerd, maar verwijder de sim (SFF simkaart) herstel de iphone en stel als nieuwe in met je simkaart (zonder simpin) erin. Het is even werk, maar het proberen waard denk ik he.
Succes!

cwsmdb 23-11-11 22:10

ben nu een paar dagen aan het testen met mijn nieuwe vodafone sim met een kleinere chip erop en nog geen problemen gehad
op mijn oude sim was de chip bijna net zo groot als de sim zelf
op de nieuwe beduidend kleiner
zal nog paar dagen afzien maar denk toch dat het opgelost is

samplex 24-11-11 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb (Bericht 739384)
ben nu een paar dagen aan het testen met mijn nieuwe vodafone sim met een kleinere chip erop en nog geen problemen gehad
op mijn oude sim was de chip bijna net zo groot als de sim zelf
op de nieuwe beduidend kleiner
zal nog paar dagen afzien maar denk toch dat het opgelost is

Bedankt voor je update!

Heb nu ook een andere Microsim erin waarvan de chip kleiner is.. Sinds gisteren 11:00 uur nog geen melding meer gehad.
Enige wat ik nu nog heb ik static geluid tijdens het bellen en een batterij duur 12 uur :(

Update: met de nieuwe simkaart werkt t nog steeds perfect..

mvb964 01-12-11 20:56

Voor mij had Apple de oplossing
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb de iphone in de applestore gekocht en mijn sim van T-mobile uit de 4 in de 4S gezet. Zelfde ellende als jij. De oorzaak zit in de software en ik heb de pincode van de sim moeten verwijderen. Daarna ook nog een de vliegtuigmodus in en uitschakelen en tussendoor de reset gedaan door beide knoppen gelijktijdig in te drukken. Het had geholpen. Nu heb ik een sim van Telfort erin en het spelletje begint opnieuw. Ik heb net weer alles doorgevoerd en nu even wachten. Als het niet is opgelost merk je dat doordat het lang duurt voordat hij je provider vind of je pin niet accepteert. Hopelijk heb je hier iets aan. Oh ja, handen af van T-mobile, mijn 4 was voor reparatie opgestuurd, ze hebben hem kwijtgemaakt, wat ze zelf aangeven, maar vervangen lukt niet omdat ze ook geen formulier kunnen opsturen of mailen. :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:34.