//

Paar kleine vragen m.b.t. iPhone 4s (Data, sim, pin)

Paar kleine vragen m.b.t. iPhone 4s (Data, sim, pin) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb mijn iPhone 4s nog niet ontvangen maar dat was ook niet écht het probleem.. (hopelijk deze week en anders nog maar even ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-11-11, 22:33
Jelphone Jelphone is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Friesland
Berichten: 29
Question Paar kleine vragen m.b.t. iPhone 4s (Data, sim, pin)

Hallo,

Ik heb mijn iPhone 4s nog niet ontvangen maar dat was ook niet écht het probleem.. (hopelijk deze week en anders nog maar even bellen.. KPN zucht).

Ik vroeg mij af of je écht wel een hele grote data bundel nodig hebt. Ik krijg de iPhone via mijn werk met een databundel van 250mb. Dit lijkt niet erg veel..
Toch zit ik eigenlijk de hele dag op school waar ik overal in het gebouw en daarbuiten Wi-Fi kan ontvangen. Als ik daar niet ben, zit ik wel bij een vriend met Wi-Fi of bij de snackbar met Wi-Fi of thuis natuurlijk.
(Edit: ik krijg van Kpn dan ook 1000 hotspots, maar volgens mij zijn die lang niet overal hier in het Noorden van NL..)
Soms zit ik eens in de auto en wil dan graag wat opzoeken: daarvoor wilde ik graag data. Of als ik op de fiets zit en wil graag weten wat buienradar aangeeft.

Heb ik dan genoeg aan 250mb per maand (wat ik niet gebruik spaart zich ook op)? Kan iemand mij uitleggen hoeveel mb je nou gebruikt bij bijv. een kwartiertje internetten of een app gebruiken (facebook, hyves, buienradar, nu.nl, etc.)?

Daarnaast had ik nog een vraag, zal ik eerst zelf proberen mijn sim-kaart tot een micro-sim te knippen en als dat niet werkt een simkaart aanvragen bij (voorlopig nog tot maart Telfort maar telefoon komt dus wat eerder) telfort of gelijk even Telfort bellen?

En als laatste: ik lees hier en daar iets over batterij problemen, pin-code van je sim afhalen, etc. Kan iemand mij hier kort advies over geven wat ik wel en niet moet doen als ik mijn telefoon heb?

Toch niet: Is het aan te raden om een invinsible shield + (soft) case te kopen? Ik wil zowiezo een hoesje maar ik ben bang dat het alsnog erg gaat krassen op het scherm zelf. Zo ja, kun je een shield + case wel samen doen of past dat niet?

B.v.d.

Groeten,

Jelle
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-11-11, 22:43
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

vraag 1, dat is ruim voldoende mb, dan kun je met die 250 makkelijk 3 maanden doen! ga je filmpjes bekijken en muziek streamen, dan ga je pas goed verbruiken.
vraag 2, ik zou even contact opnemen met telfort hoe dit te regelen, microsim is max 15,- en vaak nog gratis ook.
vraag 3, verschild per persoon, k heb een 4s, met simpin en gewoon een goede accuduur.je zou het uit voorzorg kunnen doen, maar ik persoonlijk zou de moeite niet nemen.
vraag 4, wat versta je onder een shield? ik gebruik alleen een screenprotector, en dat werkt gewoon goed, mn 4 van 11 mnd oud ziet er ook gewoon nog goed uit.
__________________
Bla bla bla...
  #3  
Oud 15-11-11, 22:57
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Hallo Jelle,

1) is 250MB data genoeg als je voor het merendeel op Wi-Fi zit?
Kan ik hier zo geen antwoord op geven. Las verhalen dat de telefoon ook 3G data gebruikt als je verbonden bent met Wi-Fi(!). Dit zul je de eerste paar maanden moeten bekijken. Bijstellen naar boven is doorgaans geen probleem bij abonnementen

2) kan ik het beste proberen zelf mijn sim te knippen en als dat niet lukt een nieuwe aanvragen?
Je kunt het natuurlijk altijd eerst zelf proberen. Weet niet of hier veel problemen door komen. Een nieuwe microsim kost ongeveer een tientje denk ik.

3) is het aan te raden om een invisible shield met soft case te kopen?
Zelf heb ik wel een invisible shield + apple bumper gehaald voor bescherming

Over de batterij-problemen en het verwijderen van de sim-code zul je eerst moeten kijken of je ergens last van hebt. Bij sommige mensen draint de batterij als een gek zonder het te gebruiken. Apple is hier nog mee aan het werk.
  #4  
Oud 16-11-11, 18:21
Jelphone Jelphone is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Friesland
Berichten: 29
Standaard

Bedankt! Hiermee zijn al mijn vragen beantwoord
  #5  
Oud 16-11-11, 19:42
martin21 martin21 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 19
Standaard

Heb zelf ook een bundel van 250MB. Thuis en op het werk maak ik gebruik van Wi-Fi. Met 250MB ga je het gemakkelijk redden. Nog een tip, installeer KPN MB meter. Hiermee kun je je dataverbruik goed monitoren.
  #6  
Oud 16-11-11, 19:50
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Mjah een monitor is wel aan te raden. Ik las iemand die een 500MB bundel had en met 2GB verbruik een rekening kreeg van 500 euro..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
paar kleine problemen bramvds iPhone algemeen 2 10-11-10 15:04
Paar vragen bestellen Iphone Eurovreter Odido (T-Mobile) 1 29-07-09 13:57
Een paar kleine problemen Bounkass iPhone algemeen 7 02-02-09 23:07
Paar vragen over de iphone roy6644 iPhone algemeen 2 27-11-07 10:41
Een paar vragen over de Iphone! Corally iPhone algemeen 6 24-11-07 21:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.