iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4 Batterij probleem pas na update 5.0.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104548-iphone-4-batterij-probleem-pas-na-update-5-0-1-a.html)

speedieiphone 16-11-11 14:36

Iphone 4 Batterij probleem pas na update 5.0.1
 
Beste Mensen,

Ik heb een Iphone 4 waarmee geen problemen waren ook niet op IOS 5.0.0.
Nu naar de update gedaan te hebben naar IOS 5.0.1 heb ik ineens dat de batterij het nog geen 8 uur volhoudt terwijl ik hem niet gebruikt heb.
Ik had de iphone opgeladen en en gepakt later.
Na 3 uur ging ik een email versturen en bleek de accu alweer op 53 % te staan nadat die niet gebruikt was.

Zijn er meer mensen die het probleem juist hebben gekregen NA de update?

rinkel 16-11-11 14:58

jup, zelfde hier.
Deed makkelijk 2 dagen met een lading, nu amper een dag.
Heb vandaag weer eens een reset geprobeerd, dus mn telefoon gewiped, helemaal leeg gemaakt dus. Nog een verbinding gehad met itunes.
Dit lijkt dus echter niet geholpen te hebben

Eekers 16-11-11 15:26

Hier inderdaad ook hetzelfde, met 5.0.0 ging mijn accu minstens een keer zo lang mee.

speedieiphone 16-11-11 16:45

Ik heb het nu even in de gaten gehouden.
Nu in een uur tijd ben ik zonder iets met de telefoon te doen 9% van de accu kwijt.
Is toch wel bizar.
Ik heb geen Apps geinstalleerd staan als alleen maar de standaard dingen die er vanuit de IOS installatie opstaan.
Het enige wat ik heb is een Exchange account erop voor mijn zakelijke email.

kakenau 18-11-11 10:07

Herken dit verhaal volledig. Wordt er gek van! heb de telefoon zakelijk nodig, wie weet raad???

Saffie 21-11-11 14:59

Iphone 4 accu probleem
 
Ik heb hier ook het probleem dat mijn accu binnen een dag leeg is. Dit si sinds de update naar iOS 5.0.1

Daarnaast heb ik sinds de update het probleem dat hij continue zijn Wi-Fi verbinding verliest en overschakelt naar 3G.

Weet iemand raad?

speedieiphone 22-11-11 11:44

Opgelost.

Ik heb eerst een backup gemaakt en daarna handmatige restore van de firmware gedaan.
Dit mislukte en toen heb ik via de telefoon alles gereset naar fabrieksinstallatie en toen de telefoon als nieuwe telefoon geconfigureerd.
Alles werkt weer naar behoren en de accu gaat weer lang mee.

bennithijs 28-11-11 14:04

Ik heb ook dit probleem, geen enkel probleem op 5.0, op 5.01 houd ie het misschien 8 uur uit zonder veel te doen. ga nu ff de oplossing van speedieiphone proberen. Laat wel ff weten of het gewerkt heeft.

bennithijs 28-11-11 17:16

Ik heb mn telefoon hersteld via itunes, dit loste het probleem op! hoefde niet eens als nieuwe telefoon te configureren.

Reckimo 28-11-11 18:00

Ik kamp met precies hetzelfde probleem. Standby en nog gaat de batterij keihard leeg.

Heb echt alles gedaan, 3x herstellen, fabrieksinstellingen etc. Nieuw configureren. Het trucje van batterij naar 0% en dan helemaal naar 100% met druppelladen etc al meerdere keren geprobeerd. Instellingen veranderd, dubbelklik homebutton en dan die progamma's meerdere malen weg gehaalt. Maar oplossing weg, ho maar.

Me moeder is nu naar de winkel, hou jullie wel op de hoogte wat er nu gaat gebeuren. Hoop dat die terug gestuurd word naar de fabriek want dit gaat niet langer meer... had de iPhone 5 dagen...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2011 om 18:42 ----------

Reactie winkel: Opsturen zou een optie zijn, maar dan ben je je iPhone minimaal 1 week kwijt, en de kans op verbetering is niet garant. Gewoon wachten tot dat Apple iets laat horen over de stand van zaken en wellicht met een nieuwe update komt.

rinkel 28-11-11 23:35

Ik heb inmiddels alles wel geprobeerd, niks heeft geholpen.
Volgens de specs zou de iPhone het 200 uur moeten volhouden in standby, dat is een 0,5% per uur. Nu staat bij mij push aan en wat andere zaken, dus laten we zeggen 100uur standby, dat is de helft! Daar zou ik al blij mee zijn, dat is dus 1% per uur. Dit haalde ik ook gewoon met de 4s op 5.0.0. Nu is dat eerder 5% per uur, dus 20uur standby. Dat is een factor 10 minder, ik vind dat nogal wat.

Juist doordat ik wel 1% per uur haalde op 5.0.0 vind ik het een behoorlijke achteruitgang.

Om kort te zijn, als je batt. 5% per uur leegloopt in standby, dan kom je dus absoluut niet in de buurt van de specs en heb je in mijn ogen een flink probleem. Tussen 0,5 en 1% per uur zit je goed. Bedenk dat als je batt 2% per uur leegloopt in standby, hij dus maar 50uur standby heeft ipv 200uur. Dat is nogal een verschil.

Dit is makkelijk te testen: 8uur slapen = 4-8% eraf, niet meer.

MCNO 29-11-11 13:41

Zet lokatie voorzieningen eens uit (totdat er nieuws is of een update).

Bij mij gaat de batterij aanzienlijk langer mee, terwijl de 4 in vliegtuigmodus in de nacht eerst gewoon 20% afnam.

Ik heb nu alles aan, push etc. behalve lokatie voorzieningen.
Laat even weten of het je helpt.

rinkel 29-11-11 14:01

Heb dat volgens mij al eens getest (heb zoveel gedaan dat ik t allemaal niet meer weet)
Maar wil het nog wel eens proberen. Staat nu uit op 95%, 13:01

nog even ter info, ik heb ook een nieuwe microsim gehaald bij Hi; heeft niet geholpen.

13:01, 95% (gebruik: 29min)
13:36, 91% (gebruik: 37min)
13:44, 90% (gebruik: 39min)
14:00, 87% (gebruik: 48min)
14:30, 85% (gebruik: 57min)

Reckimo 29-11-11 15:06

Gewoon afwachten totdat Apple wat laat weten. Heb zelf alles al geprobeerd, echt alles maar niks hielp. Ben terug gegaan naar de winkel, en die zeiden dat er veel meer mensen met dit probleem te maken hebben. Hij kon hem wel terug sturen, maar dan ben je hem zoiezo enkele weken kwijt. De winkel zei dat ik gewoon moest wachten op een update / apple laat wat horen.

Wimus 29-11-11 22:44

heb je de oude truc al eens geprobeerd?
hang hem een nacht aan de lader, daarna helemaal leeg laten gaan die batterij (totdat het toestel uitschakelt)
Dan weer helemaal opladen en het zou al een stuk beter moeten zijn.
Afhankelijk van je gebruik, zou ik dat alle 2-4 weken doen, is prima voor de batterij en heeft mij geholpen.
Ik laat hem zo eens in de 3 weken helemaal leeg trekken, en doe normaal 2-3 dagen met een lading. Als ik merk dat ik al weer moet laden binnen 1 dag, laat ik hem helemaal leeg gaan en het spel begint opnieuw

rinkel 29-11-11 22:49

Ja, al 3x gedaan, geen enkel effect.
-Wi-Fi uit
-Bt uit
-locatie uit
-berichtgeving uit
-mail op fetch
-telefoon leeg gemaakt, re-install zonder backup terugzetten
-microsim vernieuwd (nieuwe gehaald bij Hi)
-etc


Etc
Meeste oplossingen zijn erg triviaal eerlijk gezegd (nofi) en uiteraard zon beetje allemaal geprobeerd. Maar ik ben bereid alles te proberen.
Op zich zou dat met die batterij niet zo moeten werken (mindere performance over tijd) aangezien dit geen ni-cads zijn. Een enkele reset snap ik nog.

goofy17 30-11-11 17:00

Hier ook drama. Gisteren nieuwe 4s gekocht als vervanging van mijn 3GS, mede omdat die binnen 1 dag leeg was. En natuurlijk dacht aan achteruitgang van de accu.

De nieuwe 4s echter idem!!

Wordt daar niet vrolijk van.....:mad:

iKobus 30-11-11 18:08

Heb de oplossing! Vandaag de hele dag mijn iPhone uitgeschakeld gelaten...

iMab 01-12-11 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saffie (Bericht 738535)
Ik heb hier ook het probleem dat mijn accu binnen een dag leeg is. Dit si sinds de update naar iOS 5.0.1

Daarnaast heb ik sinds de update het probleem dat hij continue zijn Wi-Fi verbinding verliest en overschakelt naar 3G.

Weet iemand raad?

Dat probleem ken ik ook!! Hij wil zelfs na de laatste update de Wi-Fi niet goed pakken al zit je er naast!!
Ook wil het apparaat niet op Wi-Fi gaan als we bij mensen op visite zijn die n Wi-Fi router hebben waarvan we de toegang hebben/krijgen!!
Gek word ik hiervan, en dat deed hij niet met de vorige update pas na de laatste de 5.0.1!
Nu ben ik niet zo heel erg 'technisch', dus zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dat moet doen? Ik bedoel mijn iPhone herstellen in iTunes?
Dan ben ik toch alles kwijt? Ik weet dat iCloud dagelijks een back up maakt, maar zou niet weten waar ik dat terug zou kunnen vinden. Er staan nogal wat foto's en applicaties op die ik niet kwijt wil, vandaar :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.