iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mega rekening (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104553-mega-rekening.html)

danaaa 16-11-11 14:49

Mega rekening
 
Hallo iedereen,

Zojuist heb ik een rekening binnengekregen van 490 euro.
Ik heb nu sinds een maand een iphone 4, wit.
Bij t-mobile maak ik gebruik van het iSmart 150 abonnement met 500mb internet, dit moet genoeg zijn want thuis gebruik ik altijd Wi-Fi en ik zit eens een enkele keer (max. 4 keer per maand) een filmpje te bekijken op youtube.
Mijn email haal ik handmatig op dus wordt niet 24/7 gecheckt.
Toen ik deze factuur ontving vandaag gingen bij mij de alarmbellen rinkelen; Ik maak gebruik van iCloud!!! Hebben meerdere mensen hier last van? En wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Dana

nylezis 16-11-11 14:53

tja, al die 0900 nummers kosten nou eenmaal veel geld... :O

decx 16-11-11 14:56

Tot nu toe heb ik het 1x eerder voorbij zien komen hier op het forum. Hoeveel data heb je verbruikt? (Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik mobiele netwerk (onderaan)).

danaaa 16-11-11 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door decx (Bericht 736746)
Tot nu toe heb ik het 1x eerder voorbij zien komen hier op het forum. Hoeveel data heb je verbruikt? (Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik mobiele netwerk (onderaan)).

1,7 gb ontvangen 450mb verzonden

kal_el 16-11-11 14:58

bellen en hopen dat ze vriendelijk genoeg zijn om het kwijt te schelden.
lees ook je contract na, in sommige contracten staat er namelijk dat je na overschrijding van een bepaald bedrag op je factuur, je op de hoogte dient gebracht te worden.
indien dat niet gebeurd is, heb je al een contractueel gebeuren dat je toelaat niet te betalen.

decx 16-11-11 15:00

Op de t-mobile website kun je een specificatie van je factuur downloaden. Hieruit kun je misschien meer opmaken? (Inloggen > Bekijk meer factuurdetails > Bekijk specificatie)

Guest-20180925190238 16-11-11 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danaaa (Bericht 736749)
1,7 gb ontvangen 450mb verzonden

En wat ontvang je zo allemaal buiten JoeTjoep ? Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iCloud 1,7 GB aan data gaat sturen over 3G.

decx 16-11-11 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 736757)
En wat ontvang je zo allemaal buiten JoeTjoep ? Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iCloud 1,7 GB aan data gaat sturen over 3G.

Mjah dat dacht ik ook al..

1,7GB ontvangen is best veel voor iemand die er 'niks mee doet' :P Apps downloaden/updaten? Grote mail bijlage? Ook 450MB verzonden is heel veel. Een foto versturen is ook maar iets van 5 - 6MB.

danaaa 16-11-11 15:20

ik heb facebook op mijn mobiel en twitter.. meer niet

decx 16-11-11 15:36

Zelf zit ik met twee weken gebruik op 74MB verstuurd en 497MB ontvangen met gebruik van iCloud, WhatsApp, Twitter en vrij intensief browsen (afbeeldingen + video).

Mij lijkt een totaal van 2,3GB disproportioneel hoog. Bied de factuur specificatie hulp?

Davy_BE 16-11-11 16:02

Ik heb het ook eens gehad met Proximus... toen nog op men iPhone 3G. Snapte niet echt hoe ik dat geflikt heb... Ik had een factuur van 1050 euro!! Na een paar telefoontjes met Proximus kwijt kunnen schelden en niet moeten betalen. Waarvoor dank Proximus.

Ondertussen bij Mobile Vikings en ik moet niet meer bang zijn van zulke facturen! :)

mrboolean 16-11-11 16:14

Weet je zeker dat dit bedrag komt door het dataverbruik? Ja, het is veel en boven je limiet, maar T-Mobile heeft op dit moment nog onbeperkt internet bij hun iSmart abonnementen. Als je boven je limiet komt wordt je snelheid afgeknepen maar je kunt nog wel internetten. Of je hoge rekening komt dus door iets anders of ze hebben je geen onbeperkt internet gegeven (of je hebt het laten uitzetten).

iCloud zou ook niet zoveel data moeten verbruiken. De echt grote backups worden alleen gedaan over Wi-Fi en met de adapter aangesloten.

KvdS 16-11-11 18:21

Ik heb na 14 mnd een verbruik van 10,4 GB ontvangen en 606 MB verstuurd. Dus die 1,7 GB en 450MB is wel erg veel. Ook aan het downloaden van programma's kan het niet echt liggen daar die alleen tot 20 MB via 3G kunnen, groter moet via Wi-Fi.

Jampie 16-11-11 19:52

Weet niet of je ingesteld hebt om een reservekopie van je telefoon op iCloud te bewaren, want indien je dat hebt. Check bij instellingen, iCloud, documenten en gegevens maar eens of daar gebruik mobiele data aan staat of niet. Dat is het enige wat ik me kan voorstellen met zo'n mega verbruik op je 3G.

En voor wat betreft onbeperkt internet bij t-mobile tegenwoordig, dat is enkel een optie die 4,95 per maand extra kost en indien je die niet inschakelt betaal je 10ct per mb buiten je bundel. Kijk maar op de volgende pagina en die ismart pdfprijslijst die vermeld wordt.

T-Mobile.nl: iSmart abonnement

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 november 2011 om 19:58 ----------

Maar klopt niet helemaal wat ik zeg, wat ik benoem over iCloud gaat over documenten en gegevens, niet over de reservekopie.

danaaa 16-11-11 22:01

allen bedankt voor jullie hulp, het geheim is ontrafeld, zie dit topic > http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post736954

XIII 16-11-11 22:10

Dat had je ook gewoon hier kunnen posten.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.