//

Mega rekening

Mega rekening discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Zojuist heb ik een rekening binnengekregen van 490 euro. Ik heb nu sinds een maand een iphone 4, wit. Bij t-mobile maak ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-11-11, 15:49
danaaa danaaa is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 9
Unhappy Mega rekening

Hallo iedereen,

Zojuist heb ik een rekening binnengekregen van 490 euro.
Ik heb nu sinds een maand een iphone 4, wit.
Bij t-mobile maak ik gebruik van het iSmart 150 abonnement met 500mb internet, dit moet genoeg zijn want thuis gebruik ik altijd Wi-Fi en ik zit eens een enkele keer (max. 4 keer per maand) een filmpje te bekijken op youtube.
Mijn email haal ik handmatig op dus wordt niet 24/7 gecheckt.
Toen ik deze factuur ontving vandaag gingen bij mij de alarmbellen rinkelen; Ik maak gebruik van iCloud!!! Hebben meerdere mensen hier last van? En wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Dana
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-11-11, 15:53
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard

tja, al die 0900 nummers kosten nou eenmaal veel geld...
  #3  
Oud 16-11-11, 15:56
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Tot nu toe heb ik het 1x eerder voorbij zien komen hier op het forum. Hoeveel data heb je verbruikt? (Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik mobiele netwerk (onderaan)).
  #4  
Oud 16-11-11, 15:57
danaaa danaaa is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door decx Bekijk bericht
Tot nu toe heb ik het 1x eerder voorbij zien komen hier op het forum. Hoeveel data heb je verbruikt? (Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gebruik mobiele netwerk (onderaan)).
1,7 gb ontvangen 450mb verzonden
  #5  
Oud 16-11-11, 15:58
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

bellen en hopen dat ze vriendelijk genoeg zijn om het kwijt te schelden.
lees ook je contract na, in sommige contracten staat er namelijk dat je na overschrijding van een bepaald bedrag op je factuur, je op de hoogte dient gebracht te worden.
indien dat niet gebeurd is, heb je al een contractueel gebeuren dat je toelaat niet te betalen.
  #6  
Oud 16-11-11, 16:00
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Op de t-mobile website kun je een specificatie van je factuur downloaden. Hieruit kun je misschien meer opmaken? (Inloggen > Bekijk meer factuurdetails > Bekijk specificatie)
  #7  
Oud 16-11-11, 16:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danaaa Bekijk bericht
1,7 gb ontvangen 450mb verzonden
En wat ontvang je zo allemaal buiten JoeTjoep ? Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iCloud 1,7 GB aan data gaat sturen over 3G.
  #8  
Oud 16-11-11, 16:19
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En wat ontvang je zo allemaal buiten JoeTjoep ? Ik kan mij met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iCloud 1,7 GB aan data gaat sturen over 3G.
Mjah dat dacht ik ook al..

1,7GB ontvangen is best veel voor iemand die er 'niks mee doet' Apps downloaden/updaten? Grote mail bijlage? Ook 450MB verzonden is heel veel. Een foto versturen is ook maar iets van 5 - 6MB.
  #9  
Oud 16-11-11, 16:20
danaaa danaaa is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 9
Standaard

ik heb facebook op mijn mobiel en twitter.. meer niet
  #10  
Oud 16-11-11, 16:36
decx decx is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 381
Standaard

Zelf zit ik met twee weken gebruik op 74MB verstuurd en 497MB ontvangen met gebruik van iCloud, WhatsApp, Twitter en vrij intensief browsen (afbeeldingen + video).

Mij lijkt een totaal van 2,3GB disproportioneel hoog. Bied de factuur specificatie hulp?
  #11  
Oud 16-11-11, 17:02
Davy_BE Davy_BE is offline
• iOS 11.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Koksijde (België)
Berichten: 16
Standaard

Ik heb het ook eens gehad met Proximus... toen nog op men iPhone 3G. Snapte niet echt hoe ik dat geflikt heb... Ik had een factuur van 1050 euro!! Na een paar telefoontjes met Proximus kwijt kunnen schelden en niet moeten betalen. Waarvoor dank Proximus.

Ondertussen bij Mobile Vikings en ik moet niet meer bang zijn van zulke facturen!
  #12  
Oud 16-11-11, 17:14
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Weet je zeker dat dit bedrag komt door het dataverbruik? Ja, het is veel en boven je limiet, maar T-Mobile heeft op dit moment nog onbeperkt internet bij hun iSmart abonnementen. Als je boven je limiet komt wordt je snelheid afgeknepen maar je kunt nog wel internetten. Of je hoge rekening komt dus door iets anders of ze hebben je geen onbeperkt internet gegeven (of je hebt het laten uitzetten).

iCloud zou ook niet zoveel data moeten verbruiken. De echt grote backups worden alleen gedaan over Wi-Fi en met de adapter aangesloten.
  #13  
Oud 16-11-11, 19:21
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb na 14 mnd een verbruik van 10,4 GB ontvangen en 606 MB verstuurd. Dus die 1,7 GB en 450MB is wel erg veel. Ook aan het downloaden van programma's kan het niet echt liggen daar die alleen tot 20 MB via 3G kunnen, groter moet via Wi-Fi.
  #14  
Oud 16-11-11, 20:52
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Weet niet of je ingesteld hebt om een reservekopie van je telefoon op iCloud te bewaren, want indien je dat hebt. Check bij instellingen, iCloud, documenten en gegevens maar eens of daar gebruik mobiele data aan staat of niet. Dat is het enige wat ik me kan voorstellen met zo'n mega verbruik op je 3G.

En voor wat betreft onbeperkt internet bij t-mobile tegenwoordig, dat is enkel een optie die 4,95 per maand extra kost en indien je die niet inschakelt betaal je 10ct per mb buiten je bundel. Kijk maar op de volgende pagina en die ismart pdfprijslijst die vermeld wordt.

T-Mobile.nl: iSmart abonnement

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 november 2011 om 19:58 ----------

Maar klopt niet helemaal wat ik zeg, wat ik benoem over iCloud gaat over documenten en gegevens, niet over de reservekopie.
  #15  
Oud 16-11-11, 23:01
danaaa danaaa is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 9
Standaard

allen bedankt voor jullie hulp, het geheim is ontrafeld, zie dit topic > http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post736954
  #16  
Oud 16-11-11, 23:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dat had je ook gewoon hier kunnen posten.

// Slotje
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mega factuur Coolkenneth Orange 4 06-10-11 10:28
Mega Mall Story Kirann iPhone Games 0 09-08-11 15:31
Mega Probleem (noob) Eddje Archief 3 28-09-08 22:54
Het MEGA goedenmiddag TOPIC johnwalter Archief 2 13-06-08 13:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.