//

iphone 3GS update mislukt

iphone 3GS update mislukt discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De laatste update IOS 5 heb ik op 16-11-2011 gedownload. Dit mislukte. Kreeg bericht dat update is mislukt. Daarna kan ik niets meer met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-11-11, 17:41
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Standaard iphone 3GS update mislukt

De laatste update IOS 5 heb ik op 16-11-2011 gedownload. Dit mislukte.
Kreeg bericht dat update is mislukt. Daarna kan ik niets meer met de Iphone doen. Het Apple logo staat op het scherm bevroren.
Ik kan het niet uitzetten via de uitknop. Daar reageert hij helmaal niet op.

Wie weet wat ik nu moet doen.

opm: Ik heb de laatste Itunes ook gedownload en geinstalleerd .
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-11-11, 18:32
OOlivier OOlivier is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

ik heb dit ook gehad met mijn iphone 3gs een paar weken geleden, ik heb hem toen in DFU-modus (recovery modus) gezet en ios 5 opnieuw geprobeerd te installeren. Je iphone zal wel volledig gewist worden. indien je een reservebackup hebt gemaakt kun je je gegevens achteraf weer mooi terugplaatsen.

Je toestel in DFU-modus plaatsen gaat als volgt:
- Sluit je iPhone aan op je PC en zorg ervoor dat iTunes openstaat
- druk de home button en power button tegelijk in
- na 10 seconden laat je de powerknop los
- Blijf de homeknop indrukken tot itunes opspringt en zegt dat het een iphone in recoverymodus heeft gevonden (je iphonescherm blijft waarschijnlijke zwart)
- Indien er een applelogo verschijnt heb je de "power button" te lang vastgehouden, probeer het dan opnieuw.
- nu kun je terug herstellen naar de meest recente ios 5 versie
  #3  
Oud 16-11-11, 19:12
Vertrigo Vertrigo is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Veenendaal
Berichten: 45
Standaard

Normaal gesproken is dat de oplossing ja (liang, sorry dat ik nu op deze manier je topic kaap, maar hoop dat het voor jou is verholpen )

Ik heb hier nu sinds vrijdagochtend een iphone 3GS van een vriend liggen, deze komt uit de vs, en moet dus met behulp van een jailbreak simlock vrij worden gemaakt.

Hij vroeg aan mij of ik dit wilde doen, geen probleem.. Althans, dat dacht ik..

Er stond firmware 4.1 op, wat vlekkeloos draaide. Met het updaten kreeg ik error naar error, maar ik ben het type wat niet opgeeft (is bij mij nog nooit verkeerd afgelopen).
Maar nu, kreeg ik een error 28 in itunes. Voor het oplossen moet je je iphone even openschroeven..
Leuk, maar dit is niet mijn eigen iphone. Ik kwam ook op een site tegen dat je de iphone even een paar dagen kon laten zoals deze was, en dat wanneer de accu leeg is, ook deze error verholpen zou moeten kunnen worden.

Ik moet de iphone trouwens updaten met het behouden van de baseband, kan dit hier iets mee te maken hebben gehad?
Is het eigenlijk wel mogelijk om hem nu nog op iOS 5 te krijgen, of is dit af te raden?

Alvast bedankt!
  #4  
Oud 17-11-11, 13:13
liang liang is offline
• iOS 5.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 55
Standaard 3GS mislukte update IOS5-16 november 2011versie 5.0.1

@OOliver Dank!. Ik heb je adeviezen om in DFU mode te gaan opgevolgd met succesvol resultaat. Dit was oorspronkelijk ook wat ik probeerde te doen, maar bleek toch in eerste instantie te ongeduldig te zijn geweest. Na het indrukken van Homeknop en Uit knop had ik die 10 sec moeten wachten ipv na een paar seconden te denken dat er niets gebeurde.
Daarna was het gewoon herstellen. Maar dan moet je toch (althans ik) weer begrijpen wat die Itunes bedoielt. Want je keert steeds weer terug naar het scherm met die vraag of je wilt herstellen ( aangevinkte bullet). Je kunt dus niet direct na herstellen synchroniseren wat ik wel had verwacht. Je moet dan de keuze maken "Configureren als nieuwe IPhone". Want dan pas wordt je Iphone weer helemaal voorzien van nalle apps en data etc. Je wordt vind ik toch even op het verkeerde been gezet hier.

@vertigo Alles is weer idd OK. Dank ook voor reactie.
Wat bedoel je eigenlijk met "Baseband"??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 november 2011 om 12:16 ----------

@vertigo Ik weet nu wat die Baseband is. Ik had uiteraard even op dat ? moeten klikken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Iphone 3GS update naar ios5 mislukt djesper iTunes 0 21-10-11 00:11
IOS5 update op 3GS mislukt ebbi iPhone algemeen 7 14-10-11 00:37
iPhone 4 update mislukt Ruud Koek iPhone algemeen 8 10-09-10 14:28
iPhone 1e gen.: Iphone update 1.1.4 to 2.2 mislukt Woerii Unlock 16 27-01-09 20:25
Iphone 2.1 update mislukt Jorano iPhone algemeen 0 19-09-08 00:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.