iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail blijft op server staan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104597-mail-blijft-op-server-staan.html)

schrijfmap 17-11-11 07:59

Mail blijft op server staan
 
Ik heb op mijn iphone mijn ziggomailaccount. Nu haal ik momenteel alleen op mijn telefoon mn mail binnen, echter als ik een keer de laptop aanzet, komen ook daar alle mailtjes nog weer binnen.

Is dit te veranderen?

ballegooier 17-11-11 08:46

Je gebruikt waarsch. het pop protocol van je ziggomail. Wat jij wilt (gelezen/gewist/beantwoord op het ene apparaat, gebeurt ook op het 2e apparaat) is afhankelijk van of Ziggomail dat ondersteund: je moet het IMAP protocol gebruiken.

schrijfmap 17-11-11 08:56

Okee bedankt, vrees dat ziggo geen IMAP ondersteunt.

ballegooier 17-11-11 09:12

Daar ben ik ook bang voor, de meeste providers bieden dat niet, of in ieder geval niet gratis aan.

Aaifoney 17-11-11 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 737032)
Je gebruikt waarsch. het pop protocol van je ziggomail. Wat jij wilt (gelezen/gewist/beantwoord op het ene apparaat, gebeurt ook op het 2e apparaat) is afhankelijk van of Ziggomail dat ondersteund: je moet het IMAP protocol gebruiken.

Net andersom. POP3 haalt de mail van de server af, IMAP laat de mail staan.

Maybach 17-11-11 16:44

Het verwijderen van jouw mail op de mail-server na het ophalen van jouw mail, is bij POP-mail in te stellen via jouw account. Als je gaat naar de accountinstellingen van jouw mailaccount, zie je een optie of de mail wel of niet bewaard moet worden op de mailserver. Deze instellingen kun je via de iPhone instellen. Kijk bij instellingen, mail, zoek jouw account, ga naar geavanceerd en verander 1 week in bijvoorbeeld nooit.
Je kan daar evt. ook een tijd aan koppelen. Bijvoorbeeld: 1 week bewaren en dan verwijderen.

Deze instelling is voornamelijk bedoeld als je op meerdere PC's, Tablet of iPhone de e-mail wilt lezen.

Suc6

Frank73 17-11-11 18:49

mn Iphone 4 haalt mail binnen die ook al op de Imac is binnengehaald. Ook oude mail verschijnt steeds. Heeft dit ook te maken met hetgeen hierboven gesteld dat de bewaartijd op bijvoorbeeld een maand staat ipv een week of nooit?

Maybach 17-11-11 19:15

Hoi Frank73,

Yep, heeft daar ook mee te maken. Als je niet wilt dat de mail op de server bewaard wordt, moet je de instellingen zowel op de Imac als iPhone aanpassen, anders past de server zijn instellingen steeds aan aan de hand van de laatste inloggegevens.

Suc6

Frank73 17-11-11 21:29

Hallo Maybach,

Super thnx! Heb de instellingen zowel op de iPhone als IMac aangepast en (hopelijk) is de frustratie nu voorbij.
Groet Frank73

ballegooier 17-11-11 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aaifoney (Bericht 737229)
Net andersom. POP3 haalt de mail van de server af, IMAP laat de mail staan.

Je hebt helemaal gelijk. Maar je wilt alsnog geen POP protocol gebruiken. Is zoo 2000.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:24.