iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   waarom heb jij je iPhone 4S laten vervangen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104608-waarom-jij-iphone-4s-laten-vervangen.html)

Geert1976 17-11-11 12:06

waarom heb jij je iPhone 4S laten vervangen?
 
Het valt mij laatste dagen op dat aardig wat mensen hier op het forum hun splinternieuwe iPhone 4S laten omruilen voor een nieuwe ivm een of meerdere defecten.

Ikzelf heb hem gekocht via de Apple Store (apple.nl) en na 4 dagen was mn beeldscherm zo goed als 'dood'. Kleuren klopten niet meer, heel veel grijze schokkende strepen door het beeldscherm.

Mijn mening is dat je voor 1 van de allerduurste smartphones op de markt toch wel mag verwachten dat ie op zn minst niet de fabriek uitgaat voordat deze 110% in orde is. Die informatie(type, wanneer gemaakt, welke fabriek etc) omtrent je iDevice die je kan vinden op de site waar ik even de naam van kwijt ben, stelt in mijn ogen dan ook niet echt veel voor.

Graag hoor ik van jullie wat de defecten waren aan jullie iPhone 4(S)

devi2012 17-11-11 12:37

Afgelopen vrijdag mijn 4s wit binnen gekregen via apple store (NL)
Mijn iphone 4s had het vervelende tril geluid ( rattle sound )
Meteen gebeld maandag en kreeg een vervangende opgestuurd,,
Die ik gister al binnen had gekregen, ( heel vaag allemaal ), Terwijl de andere nog niet eens was opgehaald
De vervangen had het zelfde probleem, en zelfs een krasje aan het frame onder het simkaart slot

Vandaag weer gebeld, Hadden ze niet eens de vervangende op mogen sturen als ze de eerste iphone 4s nog niet binnen hadden

Nu worden ze allebij opgehaald en krijg dan pas weer een nieuwe opgestuurd

Hoe kansloos en pruts werk is dit van APPLE

Begin me toch zo erg te irriteren aan de APPLE , het lijken wel prutsers die geen verstand hebben.

Hoeveel van die defecte iphone 4s gaan er rond dan???

Ik kon ook kiezen om mijn geld terug te krijgen en proberen de 4s ergens anders te halen

Wat moet ik nu doen mensen ,, AUB help mij ik word er gek van

Geert1976 17-11-11 12:54

ik voel je frustratie djdee. Ik zou Apple nog 1 keer de kans geven op een goedwerkend product en dan als nummer 3 niet goed functioneert, je smartphone elders gaan zoeken en dus je geld terugvragen.

Ik lees op diverse buitenlandse fora mensen met ook defecte iPhone 4S-en.
Het is een feit dat Apple dus laatste tijd niet meer die mooie producten aflevert als vroeger. Toen las ik zelden over problemen als met bijvoorbeeld de iPhone 4 en iPhone 4S
dit jaar.
(ow, wat zal ik nu de echte die hard Apple fans tegen het zere been schoppen haha)

Obbiie 17-11-11 14:28

Ik heb mijn 4s sinds vorige week maar ben nog niet blij met me gele scherm, zit alleen te twijfelen om het terug te sturen. Vind dat ik voor € 700,- wel een perfecte telefoon mag verwachten. Ben het inderdaad met je eens dat Apple bij de 4s eigelijk gewoon een *** product afleverd, je hoort en ziet alleen maar problemen inderdaad. Iets wat met de 4 en 3gs stukken minder was!

Roel71 17-11-11 14:35

Heb mijn 32gb zwart laten vervangen, slechte switch tussen gsm/3g netwerk en Wi-Fi viel uit en alleen via herstart tel. weer aan de gang te krijgen. Heb de nieuwe inmiddels binnen echter nog niets gehoord over de "oude", die ligt hier dus ook nog....

devi2012 17-11-11 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roel71 (Bericht 737149)
Heb mijn 32gb zwart laten vervangen, slechte switch tussen gsm/3g netwerk en Wi-Fi viel uit en alleen via herstart tel. weer aan de gang te krijgen. Heb de nieuwe inmiddels binnen echter nog niets gehoord over de "oude", die ligt hier dus ook nog....

Ja die kan je dus mooi houden,:D apple is gewoon zo dom geweest om al eerder een toestel op te sturen zonder dat de oude is opgehaald,

Roel71 17-11-11 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djdeee (Bericht 737193)
Ja die kan je dus mooi houden,:D apple is gewoon zo dom geweest om al eerder een toestel op te sturen zonder dat de oude is opgehaald,

Zou je denken? Neem aan dat er nog wel iemand wakker wordt bij Apple om hem alsnog voor retour aan te melden.... (maar als hij blijft liggen, hij is wel te gebruiken...;-))

devi2012 17-11-11 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roel71 (Bericht 737196)
Zou je denken? Neem aan dat er nog wel iemand wakker wordt bij Apple om hem alsnog voor retour aan te melden.... (maar als hij blijft liggen, hij is wel te gebruiken...;-))

ja , denk het wel, want ze mogen niet eerder een vervangende op sturen als de oude nog niet is opgehaald. heb ik vandaag te horen gekregen, heb er ook 2 thuis liggen
die allebei weer opgehaald moeten worden voordat ik weer een vervangende krijg :cool:

Roel71 17-11-11 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djdeee (Bericht 737220)
ja , denk het wel, want ze mogen niet eerder een vervangende op sturen als de oude nog niet is opgehaald. heb ik vandaag te horen gekregen, heb er ook 2 thuis liggen
die allebei weer opgehaald moeten worden voordat ik weer een vervangende krijg :cool:

Dat werd mij ook verteld, er zou binnen 24 uur contact opgenomen worden voor de retourzending. (dat is inmiddels 2 dagen geleden)

Hoop dat de nieuwe goed is, lees toch over redelijk wat klachten over de 4s

Ze hebben anders tijd genoeg gehad om de opvolger vd 4 te maken....

Geert1976 17-11-11 16:35

Kunnen jullie mij precies aangeven hoeveel dagen eroverheen zijn gegaan van melding defecte iPhone/bestelling nieuwe toestel en daadwerkelijke levering ervan?

Ik had namelijk bij de nieuwe die besteld is, de verwachte leveringsdatum van 23 nov - 30 nov. Gisteren een mail ontvangen dat ie al eerder zal worden verzonden, namelijk binnen 3 dagen

Roel71 17-11-11 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 737227)
Kunnen jullie mij precies aangeven hoeveel dagen eroverheen zijn gegaan van melding defecte iPhone/bestelling nieuwe toestel en daadwerkelijke levering ervan?

Ik had namelijk bij de nieuwe die besteld is, de verwachte leveringsdatum van 23 nov - 30 nov. Gisteren een mail ontvangen dat ie al eerder zal worden verzonden, namelijk binnen 3 dagen

Di mo gebeld, hierop vlot retournr. ontvangen. Kort daarop bestelling van Apple store, levering 1 a 2 weken. Gistermiddag melding van snellere levering en vandaag ontvangen.
Lang verhaal... Kortgezegd 2 dagen!

Geert1976 17-11-11 16:42

@ Roel71
das inderdaad erg vlot! Kreeg jij gisteravond nog wel een 2e mail met daarin een tracking-number?
Want dat zou dan, denk ik, betekenen dat ik vanavond die mail ga ontvangen en morgen de iPhone kan verwachten

Roel71 17-11-11 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 737234)
@ Roel71
das inderdaad erg vlot! Kreeg jij gisteravond nog wel een 2e mail met daarin een tracking-number?
Want dat zou dan, denk ik, betekenen dat ik vanavond die mail ga ontvangen en morgen de iPhone kan verwachten

Denk dat je hem morgen mag verwachten...

Geert1976 17-11-11 16:55

Maar Roel71, kreeg jij nou wel of niet nog een mail gisteravond met een trackingnummer, of gewoon helemaal niet?

Roel71 17-11-11 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 737090)
Het valt mij laatste dagen op dat aardig wat mensen hier op het forum hun splinternieuwe iPhone 4S laten omruilen voor een nieuwe ivm een of meerdere defecten.

Ikzelf heb hem gekocht via de Apple Store (apple.nl) en na 4 dagen was mn beeldscherm zo goed als 'dood'. Kleuren klopten niet meer, heel veel grijze schokkende strepen door het beeldscherm.

Mijn mening is dat je voor 1 van de allerduurste smartphones op de markt toch wel mag verwachten dat ie op zn minst niet de fabriek uitgaat voordat deze 110% in orde is. Die informatie(type, wanneer gemaakt, welke fabriek etc) omtrent je iDevice die je kan vinden op de site waar ik even de naam van kwijt ben, stelt in mijn ogen dan ook niet echt veel voor.

Graag hoor ik van jullie wat de defecten waren aan jullie iPhone 4(S)

Ja die kreeg ik.

Geert1976 17-11-11 17:02

oke, thanks voor de reply! :)

devi2012 17-11-11 17:05

ja je moet gewoon bij je originele order kijken, bij volg verzending

daar onder staat het trackingnummer
bij mij was hij er ook binnen 2 dagen, alleen geen succes en het zelfde probleem
Roel was die van jou wel in orde ??

Hoop wel dat als ik de 3de ontvang dat alles goed is anders geef ik de moed op

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 november 2011 om 17:06 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roel71 (Bericht 737196)
Zou je denken? Neem aan dat er nog wel iemand wakker wordt bij Apple om hem alsnog voor retour aan te melden.... (maar als hij blijft liggen, hij is wel te gebruiken...;-))

idd die van mij was maandag als retour aangemeld
en ben vandaag rond 1 uur gebeld door tnt om de eerste iphone op te laten halen
dus het duurde 3 dagen ipv 48 uur

lolbroeck 17-11-11 17:08

En wat gebeurt er met de 'kapotte' iPhones 4S's? Worden die gemaakt??
Anders zou het zonde van de iPhone zijn...

Pascal717 17-11-11 19:22

De iPhone laten vervangen wegens het trilgeluid. En het vervangende toestel had het ook weer :(

aaifone 17-11-11 20:26

Pascal, helaas volgens mijn verwachting dus, net als bij djdee

Het komt blijkbaar samen met de sterkere trilmotor die bewust is ingebouwd. Ik denk dus dat iedereen het heeft en in die zin geen defect is, hoewel er best exemplarisch wat (subtiele?) verschillen zullen zijn in de mate waarin er iets meetrilt, het blijft toch een mechanisch ding. Net zoals er enige variatie in schermkleur/helderheid is.

Defect of niet, op zich wel netjes dat Apple niet moeilijk doet en bij degenen die wat te klagen hebben ongezien een nieuw toestel levert om ze tevreden te houden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.