iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G crasht bij vergrendelen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104692-iphone-3g-crasht-vergrendelen.html)

Poffertje 18-11-11 10:11

iPhone 3G crasht bij vergrendelen
 
Mijn iPhone is afgelopen week helaas in de wc gevallen waardoor hij niets meer deed. Ik heb hem goed laten drogen in rijst, maar toen dit helemaal geen resultaat leverde heb ik hem maar uit elkaar gehaald en alle onderdelen met alcohol schoongemaakt.

Hierna verscheen het witte Apple logo op het scherm, alleen na 5 seconden crashte hij telkens weer. Ik kan alleen de iPhone booten als hij is aangesloten op de computer of het stopcontact. Dit is in principe geen probleem aangezien ik hem in principe nooit uitschakel. Ook is de power button kapot waardoor ik hem niet zelf kan vergrendelen maar moet wachten tot hij zich na 1 minuut uit zichzelf vergrendeld.

Nu zit ik met een ander probleem. Zodra ik de iPhone voor meer dan 5 seconden vergrendeld laat, crasht het hele systeem en kom ik weer terug op het witte Apple logo (de iPhone kan dus weer niet opstarten en ik moet hem weer met de computer verbinden).

Ik kan de iPhone dus niet gebruiken, behalve als ik hem nooit vergrendel, maar dit is heel erg onpraktisch.

Hij loopt op versie 3.1.3 en ik heb verder de iPhone tientallen keren hersteld zonder resultaat. Ik weet dat het niet aan de batterij ligt, want zolang ik de telefoon niet vergrendel kan de telefoon een dag mee.

Weet iemand waar dit crashen bij het vergrendelen aan zou kunnen liggen? En of het mogelijk is om dit misschien te reparen?

jpwg001 18-11-11 10:40

Wat denk je zelf? Hij heeft gezwommen. Er zal vast ergens een kortsluiting hebben opgetreden. Het kan in een elektronisch componentje zitten. Vervangen is dan schier onmogelijk. Ik denk dat je het beste je verzekering opbelt en hoopt op een goede medewerking.
In ieder geval succes er mee...

Poffertje 18-11-11 10:44

Ojee dat hoop ik toch niet. Als ik hem aan de stroom heb hangen kan ik hem echter wel zonder problemen vergrendelen en ontgrendelen, dus het zou in principe wel moeten werken toch?

jpwg001 18-11-11 10:48

Misschien levert de accu te weinig spanning voor dat proces. Vocht kan veel kapot maken...

Poffertje 18-11-11 10:50

Dan zal ik bij deze maar een nieuwe accu bestellen en die vervangen in de hoop dat dit het oplost!

jpwg001 18-11-11 11:08

Ik weet niet of dat het euvel verhelpt, misschien zit er een soort spanningsregelaartje achter die een onvoldoende spanning kan leveren op het moment dat dat proces wordt uitgevoerd.
Ik denk eerlijk gezegd, dat het weinig nut heeft losse onderdelen te gaan vervangen. Ik denk dat je allereerst je verzekering eens moet raadplegen (of heel goed je polis lezen en kijken in welke gevallen je recht hebt op uitkering van de schade).
Je telefoon wordt anders heel duur. Een nette tweedehandse is een betere optie. Een nieuwe de beste... Maar wel een dure.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.