iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen geluid via speakers EN headphones (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104729-geen-geluid-via-speakers-headphones.html)

machoman94 18-11-11 17:25

geen geluid via speakers EN headphones
 
mijn vader vroeg gister aan me of ik kon kijken naar zijn 3gs omdat de 3gs oppeens geen geluid meer geeft via de speakers, dus ik ging kijken of ie wel geluid geeft via de headphone jack, maar ook niet :S, 4 verschillende headphones geprobeert .

hij heeft hem niet laten vallen.. dus is er zomaar iets stuk gegaan?
garantie is net voorbij..

microfoon doet het trouwens ook niet meer..

update net via mijn iphone gebeld naar deze 3gs en dan iemand laten praten in mijn iphone, maar zelfs via het oorluidspreker hoor ik geen geluid, alles wat met geluid te maken heeft doet het niet...

Broodbaffer 18-11-11 18:45

Herstart de iPhone is, daarmee bedoel ik een reboot

En welke software zit erop?

machoman94 18-11-11 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Broodbaffer (Bericht 737679)
Herstart de iPhone is, daarmee bedoel ik een reboot

En welke software zit erop?

geprobeerd, werkt niet, 5.0 staat erop, het is een 3GS 8 gig versie
, ik ga zo een herstel proberen

Broodbaffer 18-11-11 19:31

Zet er is 5.0.1

Blijf posten, ben benieuwd hoe we dit op kunnen lossen

debroei 18-11-11 20:10

Al een hard reset gedaan?.

machoman94 18-11-11 20:29

5.0.1 werkt ook niet, harde reset ook niet, normale reboot niet. herstel- alle instellingen gedaan, ook niet... vind wel raar dat ie zomaar stopt met geluid maken

machoman94 19-11-11 14:23

zefls via een soundstation waar je de iphone inzet om muziek af te spelen laat geen muziek horen, hij laad wel op.

topcoach 20-11-11 10:54

Hoi allen, ik heb een soort gelijk probleem gehad.
Ingang met hoge druk spuitbusje schoongespoten.
Hielp wel eventjes. Nu he probleem dat het belsignaal af in toe in koptelefoonmodus komt te staan, na harde reset is het weer eventjes verholpen.
Vraag is dit een softwareprobleem bij mijn 3g versie 4,2,1 ?

Gr
Peter

Broodbaffer 20-11-11 11:04

Als het een software probleem is, update het dan naar 5.0 en kijk of het blijft aanhouden

machoman94 20-11-11 11:37

Het vreemde bij die van mij is dat hij niet op de headphone stand blijft hangen, hij ziet duidelijk of er een headphone inzit of niet maar hij geeft geen geluid met bijde. Software maakt niks uit. Zelfs het oorspeakertje doet het niet en de microfoon, zomaar gebeurd zonder dat ie gevallen is.
Als ie op de headphone stand zou blijven hangen lijkt het me wel dat de headphone jack is versleten/ vol viezigheid zit, OF een softwarefout

CharlieCharlo 26-11-11 15:26

Ik zit met hetzelfde probleem.. Geluid werkt enkel als ik er een headphone in steek! Zonder hoor ik niets, en kan ik ook het geluid niet verhogen/verlagen. Al verschillende malen een reboot gedaan maar nog altijd zonder succes.. niet echt handig een iphone zonder geluid! Kan wel mijn geluid verhogen of verlagen als ik bel..

topcoach 27-11-11 09:11

Ik ben er nog steeds niet uit, wel merk ik dat zodra ik de koptelefoon aansluit dat de ipod gelijk gaat afspelen.
Bij aan en uitzetten herstelt hij weer en heb ik belsignaal.
De audio unit is inmiddels vervangen, maar lost mijn probleem niet op, blijkbaar weet repod uit almere dit ook niet op te lossen.

machoman94 27-11-11 10:58

Ja , ik vind de meeste dingen van apple goede kwaliteit . Maar dit is waardeloos dat je hem zomaar niet 100% meer kan gebruiken

Christiaanvr 27-11-11 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CharlieCharlo (Bericht 740138)
Ik zit met hetzelfde probleem.. Geluid werkt enkel als ik er een headphone in steek! Zonder hoor ik niets, en kan ik ook het geluid niet verhogen/verlagen. Al verschillende malen een reboot gedaan maar nog altijd zonder succes.. niet echt handig een iphone zonder geluid! Kan wel mijn geluid verhogen of verlagen als ik bel..

Ik heb hetzelfde probleem..

Indien ik de headphone in werking stel hoor ik de Notificatietonen, toetstonen en de muziek die ik afspeel. Als ik de Headphone verwijder ziet de iPhone dit maar ik kan dan het volume 'niet' aanpassen. De Beltoon doet het wel gewoon Prima via de speaker..

Heel af en toe laat de iPhone weer een meldingstoon of de toetstoon horen maar stopt er dan snel weer mee.. er lijtk softwarematig echt iets fout te zijn met iOS 5 (.01) want met iOS4 geen problemen gehad


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:37.