iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   apps kwijt sinds downloaden nieuwe software ios (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104770-apps-kwijt-sinds-downloaden-nieuwe-software-ios.html)

Justine 19-11-11 11:43

apps kwijt sinds downloaden nieuwe software ios
 
ik heb gisteren de nieuwe software gedownload ios5 en bijna al mijn app's zijn weg. Zelf app's waar ik betaald voor heb. Kan iemand mij helpen zodat ik ze terug kan zetten want ik weet het niet hoe ik het moet herstellen alvast bedankt.

Datamonster 19-11-11 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Justine (Bericht 737812)
ik heb gisteren de nieuwe software gedownload ios5 en bijna al mijn app's zijn weg. Zelf app's waar ik betaald voor heb. Kan iemand mij helpen zodat ik ze terug kan zetten want ik weet het niet hoe ik het moet herstellen alvast bedankt.


Heb je niet eerst een backup gemaakt voordat je ging updaten?
Zoja staan ze gewoon in je itunes, aanvinken en opnieuw syncen
zoniet kan je ze gewoon weer installeren je krijgt dan een melding dat je ze al een betaald hebt (wel lastig als er erg veel hebt, in mijn geval 700+)
opnieuw downloaden:d:d

mrboolean 19-11-11 12:39

Met IOS 5 kun je gewoon je hele purchase history inzien en dan apps downloaden die je al eerder hebt aangeschaft. Gewoon direct op je iPhone in de appstore. Dat is inderdaad een behoorlijk gedoe als het er veel zijn, maar dan heb je ze in ieder geval weer terug. Een backup terug zetten is inderdaad het beste maar dan moet je er wel een hebben gemaakt.

apotheosis 19-11-11 12:44

Idd, normaal gezien staan die nog in je itunes en zelfs al zou dat nie zo zijn, de apps die ik heb of belangrijkste vind zet ik altijd op externe harde schijf net zoals mijne muziek enz....

Spreeuwke 19-11-11 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 737842)
Idd, normaal gezien staan die nog in je itunes en zelfs al zou dat nie zo zijn, de apps die ik heb of belangrijkste vind zet ik altijd op externe harde schijf net zoals mijne muziek enz....


Misschien een domme vraag, maar hoe maak je dan een backup van je iPhone naar een externe harde schijf ?
Ik maak dagelijks, bij elke synchronisatie een reservecopie in iTunes, maar het zou natuurlijk veiliger zijn een extra backup te hebben op een externe schijf.
Bednakt bij voorbaat voor de uitleg !

apotheosis 19-11-11 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke (Bericht 737905)
Misschien een domme vraag, maar hoe maak je dan een backup van je iPhone naar een externe harde schijf ?
Ik maak dagelijks, bij elke synchronisatie een reservecopie in iTunes, maar het zou natuurlijk veiliger zijn een extra backup te hebben op een externe schijf.
Bednakt bij voorbaat voor de uitleg !

Das gewoon alle icoontjes in ene keer aanklikken (uiteraard moet ge nie één voor één gaan doen) en dan verslepen naar de map op je externe harde schijf :-).
In feite hoef je dit idd allemaal niet te doen maar toch doe ik het, als ik eens een nieuwe laptop koop dan ben ik het al tegen gekomen ik heel de boel toch kwijt was, blijkbaar ergens foutje gemaakt, nu heb ik voor alle zekerheid alles meteen op mijn harde schijf staan, zekerheid voor alles hier. Voor apps maakt het nie veel uit want gekocht is gekocht e maar bij muziek enzo niet.

Ik heb gewoon graag alles op reserve.

En zoals ik zeg; als je dezelfde pc gebruikt dan staan de songs normaal gezien in je itunes map op bv zoals bij mij je c-schijf bij muziek.

Spreeuwke 19-11-11 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 737926)
Das gewoon alle icoontjes in ene keer aanklikken (uiteraard moet ge nie één voor één gaan doen) en dan verslepen naar de map op je externe harde schijf :-).
In feite hoef je dit idd allemaal niet te doen maar toch doe ik het, als ik eens een nieuwe laptop koop dan ben ik het al tegen gekomen ik heel de boel toch kwijt was, blijkbaar ergens foutje gemaakt, nu heb ik voor alle zekerheid alles meteen op mijn harde schijf staan, zekerheid voor alles hier. Voor apps maakt het nie veel uit want gekocht is gekocht e maar bij muziek enzo niet.

Ik heb gewoon graag alles op reserve.

En zoals ik zeg; als je dezelfde pc gebruikt dan staan de songs normaal gezien in je itunes map op bv zoals bij mij je c-schijf bij muziek.


Bedankt voor je reactie. Ik vind dit een zeer goed idee en heb het meteen toegepast.
Groetjes,


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.