iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ios 5.0.1 en audi MMI 3G plus geen adresboek sync meer. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104887-ios-5-0-1-audi-mmi-3g-plus-geen-adresboek-sync-meer.html)

redt 20-11-11 16:32

Ios 5.0.1 en audi MMI 3G plus geen adresboek sync meer.
 
Ik heb deze week mijn Iphone 4 geupdate naar 5.0.1.:mad:

Sinds de update wordt het adresboek niet mee gesynchroniseerd.

Hierdoor worden de namen niet meer is het scherm van de audi weergegeven, kan ik niet meer kiezen uit het adresboek en werkt voicdailing ook niet meer.

Ik heb de iphone/auto reeds verwijderd uit de auto/iphone en overnieuw aangemeld echter zonder resultaat.

Ik zou graag weer terug gaan naar Ios 4 maar dit blijkt niet mogelijk.

Advies voor Audi/iphone bezitters niet updaten naar Ios 5.0.1:mad:

Mochten er mensen zijn die dit wel werkend hebben dan graag een bericht.

Spreeuwke 21-11-11 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redt (Bericht 738198)
Ik heb deze week mijn Iphone 4 geupdate naar 5.0.1.:mad:

Sinds de update wordt het adresboek niet mee gesynchroniseerd.

Hierdoor worden de namen niet meer is het scherm van de audi weergegeven, kan ik niet meer kiezen uit het adresboek en werkt voicdailing ook niet meer.

Ik heb de iphone/auto reeds verwijderd uit de auto/iphone en overnieuw aangemeld echter zonder resultaat.

Ik zou graag weer terug gaan naar Ios 4 maar dit blijkt niet mogelijk.

Advies voor Audi/iphone bezitters niet updaten naar Ios 5.0.1:mad:

Mochten er mensen zijn die dit wel werkend hebben dan graag een bericht.


Sinds de upgrade naar 5.0.1. heb ik ook problemen met Bluetooth tussen mijn
iPhone 4 en mijn Audi MMI.
Soms kan de MMI de iPhone niet vinden. Soms krijg ik dan weer wel direct connectie, maar valt deze na een tijdje spontaan terug weg.
Met de vorige versie op mijn Iphone nooit enig probleem gehad met Buetooth.
Zou hier ook graag een oplossing voor vinden.

saidmarroun 21-11-11 10:41

Ik heb zelf een Audi a6 met MMI en bij mij werkt het perfect.
Mijn iPhone 4S draait ook op iOS 5.0.1

redt 21-11-11 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saidmarroun (Bericht 738435)
Ik heb zelf een Audi a6 met MMI en bij mij werkt het perfect.
Mijn iPhone 4S draait ook op iOS 5.0.1

Betreft het hier een A6 met een MMI 3g plus systeem (is met joystick functie in de bedienknop en HDD) of een ander systeem MMI 3g of MMI 2g

Mocht het een MMI 3g plus zijn kun/wil je dan kijken welke software versie je hebt?

saidmarroun 22-11-11 08:42

Ik weet niet welk model MMI ik heb. Ik rij in een Audi A6 van bouwjaar 06-2006 met kleuren navigatie software versie:
SW: C6-HU 21.2.0 0534.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik het graag van je :-)

redt 22-11-11 20:40

Voor zover ik weet is het MMI 3g+ systeem pas geintroduceerd in 2009.
Ik denk dat jij een MMi 2g of een MMI high systeem in jouw Audi hebt.
Hier door kan ik hieruit helaas niet opmaken of het gaat werken als ik mijn MMI laat updaten bij de Audi dealer.

Ik wil je natuurlijk wel bedanken voor het verstrekken van de informatie.

redt 24-11-11 23:09

Het werkt weer.

Ergens op een ander forum iets gevonden van iemand die het zelfde probleem had.
De persoon in kwestie was hiermee meerdere malen naar een dealer gegaan en na lang aandringen heeft deze kontakt gezocht met de importeur.
Deze melde in eerste instantie niets te kunnen doen maar heeft op na lang aandringen toch nieuwe software voor het MMI beschikbaar gesteld.

Met een uitgeprinte versie van dit verhaal ben ik naar mijn dealer gegaan.
Ook hier ging het in eerste instantie niet helemaal gemakkelijk (procedures richting importeur) maar ook hier heeft men de nieuwe software weten te bemachtigen en er in geladen.

Het werkt nu weer als van ouds.

the jackel 03-01-12 21:17

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn A6 met MMI 2g. De software van de navigatie had ik al geupgrade naar versie 5570, maar de bluetooth module is nog steeds voorzien van versie 700 omdat de upgrade naar versie 900 niet wil starten.. (blijft hangen op initialating deveice).

Welke software versie heb je van de dealer gehad voor de bluetooth update ??

robklein 14-03-12 00:33

waar het je op welke forum dit gevonden?
 
kan je mij een link sturen van dat forum, ik wil de dealer laten zien dat er een update beschikbaar is.
deze zegt namelijk van niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redt (Bericht 739711)
Het werkt weer.

Ergens op een ander forum iets gevonden van iemand die het zelfde probleem had.
De persoon in kwestie was hiermee meerdere malen naar een dealer gegaan en na lang aandringen heeft deze kontakt gezocht met de importeur.
Deze melde in eerste instantie niets te kunnen doen maar heeft op na lang aandringen toch nieuwe software voor het MMI beschikbaar gesteld.

Met een uitgeprinte versie van dit verhaal ben ik naar mijn dealer gegaan.
Ook hier ging het in eerste instantie niet helemaal gemakkelijk (procedures richting importeur) maar ook hier heeft men de nieuwe software weten te bemachtigen en er in geladen.

Het werkt nu weer als van ouds.


redt 14-03-12 20:46

Hallo Rob,

Ik heb nu al weer een tijdje zitten zoeken maar kant het niet meer vinden.
Ik ben er echter van overtuigd dat het op het audiforum.nl stond.

DikkeLeo 06-04-12 12:57

Hallo redt, ik heb nog steeds last van het probleem wat jij hierboven beschrijft.. volkomen willekeurig verbreekt mijn iPhone 4 de bluetooth verbinding met de Audi a6.. zeer irritant. Dit is pas sinds iOS 5, hiervoor nooit problemen.
Misschien dat het met het geheugenmanagement van de iPhone te maken heeft... , oftewel welke apps er mee op de achtergrond draaien? Ik word er in ieder geval niet goed van om steeds je iphone tijdens het rijden uit je broekzak te moeten vissen omdat de bluetooth weigert...

Spreeuwke 06-04-12 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DikkeLeo (Bericht 785687)
Hallo redt, ik heb nog steeds last van het probleem wat jij hierboven beschrijft.. volkomen willekeurig verbreekt mijn iPhone 4 de bluetooth verbinding met de Audi a6.. zeer irritant. Dit is pas sinds iOS 5, hiervoor nooit problemen.
Misschien dat het met het geheugenmanagement van de iPhone te maken heeft... , oftewel welke apps er mee op de achtergrond draaien? Ik word er in ieder geval niet goed van om steeds je iphone tijdens het rijden uit je broekzak te moeten vissen omdat de bluetooth weigert...

Ik had na het installeren van IOS 5 hetzelfde probleem tussen mijn iPhone4 en mijn Audi A5. Uiterst irritant.
Ik heb zowel in de wagen als op de iPhone de Bluetooth connectie tussen beide toestellen volledig gewist en daarna beide toestellen afgezet. Vervolgens alles terug ingesteld. Sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

DikkeLeo 06-04-12 17:22

hum, proberen dan maar... net de boel ook eens opnieuw laten pairen... wie weet helpt het ook. Bedankt voor de suggestie in ieder geval.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.