iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Netwerkselectie blijft niet vaststaan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104906-netwerkselectie-blijft-niet-vaststaan.html)

MoniqueJanssen 20-11-11 18:44

Netwerkselectie blijft niet vaststaan
 
Ik heb een vervelend probleem met mijn 4S..
Het zit namelijk zo dat ik een Nederlands T-mobile abonnement heb, in de Belgisch/Nederlandse grensstreek woon en daarom dus ook altijd mijn netwerk op T-mobile.nl wil vastzetten..
Nu lukt dat ook als ik T-mobile.nl selecteer en dan blijft hij ook staan...maar soms gaat hij toch ondanks het vastzetten van de aanbieder over naar het netwerk van Bel Proximus..
Als ik dan bij de instellingen kijk, staat automatische netwerkselectie nog steeds uit...dus in principe mag hij dan toch niet omspringen...

Mijn man heeft een Iphone 4 (dus niet de S) en heeft dat probleem niet...bij hem blijft hij ondanks alles vaststaan op KPN/Telfort (hij heeft dus een Telfort abonnement)
We hebben al van alles geprobeerd, maar kunnen de oorzaak niet achterhalen.. Weet misschien iemand hier een oplossing voor??

Groet Monique

Paulvaart 25-06-14 23:36

Ik heb precies hetzelfde probleem; ook met T-mobile en ook in de Nederlands/Belgische grensstreek......alleen heb ik een Iphone 5.
Weet iemand wat hieraan te doen is????
Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Grtn Paul

Techfreak 26-06-14 09:54

Ik vrees dat hier niet veel aan te doen is. De providers hebben onderling een overeenkomst (zoals in de meeste landen) dat wanneer iemand van het ene land naar het andere reist, deze gebruik mogen maken van hun netwerk.

T-Mobile zal zo'n overeenkomst hebben met Proximus.

De reden dat je iPhone toch omschakeld naar een andere provider, ook al heb je automatische netwerkselectie uit staan, zal zijn omdat het signaal van je provider te zwak is op de plaats waar je je bevind.

RoanNeervoort 26-06-14 11:27

Zolang dit geen effect heeft op je rekening zou ik het zo laten...
De provider zorgt namelijk dat je (ongeacht of je in Nederland of België bent) optimaal gebruik kunt maken van je mobiele netwerk.

Techfreak 26-06-14 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort (Bericht 963820)
Zolang dit geen effect heeft op je rekening zou ik het zo laten...
De provider zorgt namelijk dat je (ongeacht of je in Nederland of België bent) optimaal gebruik kunt maken van je mobiele netwerk.

Uiteraard heeft dit invloed op je rekening.

Als je in het 'buitenland' bent en verbinding maakt met een vreemd netwerk betaal je roaming kosten. Ik dacht dat dit wel algemeen bekend was.

RoanNeervoort 26-06-14 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 963823)
Uiteraard heeft dit invloed op je rekening.

Als je in het 'buitenland' bent en verbinding maakt met een vreemd netwerk betaal je roaming kosten. Ik dacht dat dit wel algemeen bekend was.


Hmm...niet aan gedacht. Heb je inderdaad gelijk in! Domme opmerking van mij...maar een oplossing is er dus niet?

Techfreak 26-06-14 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort (Bericht 963824)
Hmm...niet aan gedacht. Heb je inderdaad gelijk in! Domme opmerking van mij...maar een oplossing is er dus niet?

Ik vrees er voor. Zoals ik eerder al zei gebeurd dit automatisch (zelfs als het op handmatig staat blijkbaar)

Maar misschien heeft er iemand op dit forum wel een oplossing. Zeg nooit, nooit. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:27.