iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe is de Iphone 4S verpakt? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/104910-de-iphone-4s-verpakt.html)

femphie 20-11-11 20:15

Hoe is de Iphone 4S verpakt?
 
Vanmiddag bij Ritel om mijn witte Iphone 4S geweest, en wat ik vreemd vond is dat ik geen Apple doosje rond de Iphone had maar een zwart plastic doosje, de bijgeleverde kabel,oortjes en stekker waren los van het merk Mobilize. Ik heb dus ook geen pinnetje of boekje zoals bij mijn 3GS destijds of de Iphone 4 van mijn man. Wie herkent dit of weet hier iets van?

Guest-20180925190238 20-11-11 20:19

Daar kunnen we heel kort over zijn: zo is een originele nieuwe iPhone 4S niet verpakt (en ook geen enkele andere iPhone).

femphie 20-11-11 20:33

daar was ik al bang voor maar ik mag aannemen dat men dat in de Ritel winkel ook wel weet?

debroei 20-11-11 20:37

Nou dat lijkt me wel,

femphie 20-11-11 20:39

dus wat moet ik doen?

Jampie 20-11-11 20:39

Lijkt er verdacht veel op dat je een ingeleverd toestel mee hebt gekregen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 november 2011 om 20:40 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door femphie (Bericht 738318)
dus wat moet ik doen?

Ik zou hem niet gebruiken en terug gaan. Hij hoort keurig in een gesealde doos te zitten.

femphie 20-11-11 20:45

kan hem helaas ook niet gebruiken omdat ik nog geen micro sim heb, heb hem uit de verpakking gehaald en aangezet.
de zwarte plastic doos zat dicht met een sticker en er zaten stickers op met 4s 16 gb

Guest-20180925190238 20-11-11 20:57

Ik zou eens met Apple bellen en die aangelegenheid eens uitleggen zoals je het in deze draad uitgelegd hebt. Ik ben bijna zeker dat Apple heel geïnteresseerd is in jouw verhaal.

Wie weet wat die daar bij Ritel allemaal aan het verkopen zijn.

femphie 20-11-11 21:01

Ja ik neem morgen contact op met apple, heb hier een naar gevoel bij, al jaren klant bij Ritel maar nu niet goed geholpen vrees ik of er is een verklaring die ze me niet hebben meegegeven.... Balen!

Guest-20180925190238 20-11-11 21:07

Jij gebruikt OS X zie ik in jouw profiel. Zou jij een splinternieuwe MacBook Pro kopen die verpakt is in een zwarte doos? Ik denk het niet.

Apple staat bekend voor de prachtige verpakkingen.

femphie 20-11-11 21:17

inderdaad mijn macbook en die van mijn man (pro) waren keurig verpakt, Ritel bellen of Apple?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 november 2011 om 21:18 ----------

Bij Ritel hadden wij het gevoel niet serieus te worden genomen en nu blijkt dat wel, terug gaan zal weinig opleveren vrees ik

mrboolean 20-11-11 21:30

Een heel vreemd verhaal. De doos is niet origineel, de accessoires zijn niet origineel en het is niet verzegeld. Dit moet bijna wel een omruil exemplaar zijn. Ik zou eerst even via Ritel gaan en dan om een uitleg vragen. Is die niet bevredigend of bieden ze je geen nieuw exemplaar dan kun je altijd nog naar Apple stappen.

ballegooier 20-11-11 22:04

Je zegt dat je het toestel nog niet hebt gebuikt, omdat je geen micro-sim hebt? Dan vrees ik ook nog eens, of je wel een echte hebt..... Dán is Apple denk ik wel nieuwsgierig. Als het een neppe is, totaal niet. Maar in dat geval is de politie vast wel nieuwsgierig....

Johnnie89 20-11-11 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 738343)
Je zegt dat je het toestel nog niet hebt gebuikt, omdat je geen micro-sim hebt? Dan vrees ik ook nog eens, of je wel een echte hebt..... Dán is Apple denk ik wel nieuwsgierig. Als het een neppe is, totaal niet. Maar in dat geval is de politie vast wel nieuwsgierig....

LEES - nog geen micro sim. En niet telefoon heeft geen micro-sim-slot!

simlockvrij 20-11-11 23:25

ik snap uberhaupt niet waarom je hem aangenomen hebt?

ipeertje 21-11-11 00:56

Ik snap niet hoe ze zo iets ook maar durven te verkopen.

decx 21-11-11 01:34

Een origineel iPhone 4S verpakking vind je bijvoorbeeld hier.

Bizar verhaal wel. Mag ik vragen waarom je het zo wel hebt aangenomen/gekocht? Of heb je het misschien thuis gestuurd gekregen? Ik zou eerst contact opnemen met Ritel om te kijken wat zij hierover te zeggen hebben. Mocht dat niks opleveren gewoon contact opnemen met Apple.

ballegooier 21-11-11 04:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnnie89 (Bericht 738358)
LEES - nog geen micro sim. En niet telefoon heeft geen micro-sim-slot!

Gevalletje pot verwijt de ketel hier ;) ik heb het toch ook helemaal niet over een microsim-slot op de iPhone, maar of hij/zij nog geen micro sim (kaart) heeft.

Ik vroeg dus of het klopt dat de TS de iPhone nog niet gebruikt heeft, omdat hij nog geen micro sim heeft!?

Ik begrijp je interpretatie wel (en dat ik het niet duidelijk omschreef), maar ik bedoelde dus NIET dat de iPhone geen microsim zou hebben, maar dat ik m'n hart vast houd voor het moment dat TS z'n microsimKAART wél in huis heeft, en het toestel (pas) aan gaat. ('jongens, iTunes herkent mijn iPhone niet')

Mijn punt is, dat het er voor mij nu alle verdachtmaking van heeft, een nep toestel te zijn: verkeerde verpakking, dito accessoires.... En dat we dat pas zullen weten als het toestel wordt gebruikt...

Otacon 21-11-11 07:35

Inderdaad, zou het zaakje ook niet vertrouwen. Je kan via de site van Apple ook je serienummer natrekken of het om een echte 4S zou gaan!

femphie 21-11-11 09:14

Zojuist contact gehad met apple, die zeggen, klopt niet maat weten wij ook niet wij staan alleen in voor onze officiele apple stores, toen ik duidelijk maakte dat het met een Sizz abonnement was, klopte het nog altijd niet en moest ik contact opnemen met Ritel, die zijn om 930 open en hang ik aan de lijn.
Ik snap de vraag waarom ik het toestel heb aangenomen maar dat was de verkoop truc denk ik, met 2 kids in de winkel die je in het gareel wil houden en een telefoon kopen en later pas even rustig kijken en beseffen dat dit wel erg raar is. Micro sim is aangevraagd. Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Guest-20180925190238 21-11-11 09:25

Citaat:

...de bijgeleverde kabel,oortjes en stekker waren los van het merk Mobilize.
Dit kan zelfs een impact hebben op de garantie :eek: Stel je voor die Mobilize lader gaat stuk en beschadigt de iPhone. Jij vraagt garantie en Apple zegt laat die lader eens zien. De rest mag je zelf invullen.......

femphie 21-11-11 10:06

Terug van de Ritel winkel de Iphone met bijbehoren terug gegeven, een bon gehad dat ik nog recht heb op een reeds betaalde Iphone 4S in officieele verpakking. Ritel zegt deze besteld te hebben bij Apple als extra bestelling om de klant tegemoed te komen ivm lange leveringstijden. Ik heb gezegd dat Apple dit anders verteld en dat ze goed moeten nadeken. Ze zullen bellen als er een witte 4S 16 GB binnen is.... we wachten af, iemand nog tips over deze afhandeling?

Hobao 21-11-11 10:31

Via internet besteld ???? Wet aankopen op afstand en dus je geld terug eisen!
En dan gewoon in een goede shop halen ....

femphie 21-11-11 10:34

Niet via internet in de Ritel winkel in mijn woonplaats, normaal een goede shop.

decx 21-11-11 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door femphie (Bericht 738442)
Ritel zegt deze besteld te hebben bij Apple als extra bestelling om de klant tegemoed te komen ivm lange leveringstijden.

Ze proberen je gewoon een oor aan te naaien :s Dat toestel kan nooit van Apple zijn gekomen. Dus nu wacht je op een originele iPhone van Ritel? Volgende keer bedenk je je wel twee keer voordat je met je kinderen gaat shoppen :D

femphie 21-11-11 11:34

inderdaad, 2 keer nadenken over Ritel en dit is een wijze les, kids zijn normaal heel braaf hoor en die kunnen best mee de volgende keer :p

decx 21-11-11 11:48

Ritel ken ik sowieso niet maar ik zag al dat het meerdere vestigingen heeft in en rond Zeeland. Ik hoop voor je dat de goede iPhone snel binnenkomt.

femphie 21-11-11 11:54

Klopt, het is gericht op Zeeland en stukje Brabant. Hier in Zeeuws Vlaanderen is er nu eenmaal niet zo veel. Ik hoop het ook dat de "echte" iPhone snel komt, m'n 3GS is op en eenmaal de nieuwe in je handen hebben gehad... ;-)

Jampie 21-11-11 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door femphie (Bericht 738477)
Klopt, het is gericht op Zeeland en stukje Brabant. Hier in Zeeuws Vlaanderen is er nu eenmaal niet zo veel. Ik hoop het ook dat de "echte" iPhone snel komt, m'n 3GS is op en eenmaal de nieuwe in je handen hebben gehad... ;-)

Denk dat je gewoon even een "pech gevalletje" hebt gehad. Je zegt zelf al dat ritel normaal goed zijn werk doet en moet zeggen dat ze een poos terug bij mijn bestelling (iPad2) ook goede service leverden. Op vrijdagmiddag besteld en op zaterdag geleverd, snelle beantwoording van mijn mails etc etc.
Wil er geen ritel ervaring topic van maken, maar denk echt dat je echt net ff pech gehad hebt. En de smoes van die hebben we extra gehad etc etc, tja die man gaat echt never nooit zeggen, oh ja, dat was een ingeleverde die we getest hebben en daarna aan u is gegeven;)

decx 21-11-11 12:12

Net effe pech gehad? Lijkt mij juist de reinste oplichting :confused: Ze hadden gewoon moeten zeggen dat het een incompleet model was. De verkoper wist dat zelf heel goed.. gewoon een beetje misbruik maken van de naïviteit (sorry) van de consument.

femphie 21-11-11 12:28

Tja wat het waare verhaal is zullen we niet weten, dat het geen manier van zaken doen is, is duidelijk en ja vrouwen en techniek worden niet serieus genomen helaas (vaker ervaren). Het moet idd geen ritel topic worden want vanaf onze eerste gsm zijn we klant en nooit klachten gehad. Pech, proberen, oplichten, oneerlijk ik ga die stempel niet drukken ik weet het niet, wat voor mij belangrijk is, is dat er een officiële onderweg is ;-)

Jampie 21-11-11 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door femphie (Bericht 738490)
Tja wat het waare verhaal is zullen we niet weten, dat het geen manier van zaken doen is, is duidelijk en ja vrouwen en techniek worden niet serieus genomen helaas (vaker ervaren). Het moet idd geen ritel topic worden want vanaf onze eerste gsm zijn we klant en nooit klachten gehad. Pech, proberen, oplichten, oneerlijk ik ga die stempel niet drukken ik weet het niet, wat voor mij belangrijk is, is dat er een officiële onderweg is ;-)

Dat is ook het belangrijkste, en wat pech betreft. Ik bedoel hiermee dat je waarschijnlijk net een chagerijnige verkoper hebt gehad die baalde van zijn vrije zondag die hij nu moest werken en die je snel de winkel uit wilde hebben ;) de manier van handelen is natuurlijk verre van correct, laat dat voorop staan.

femphie 21-11-11 12:42

Inderdaad, bedankt voor jullie mening, hulp,tips, duwtje in de rug!

decx 21-11-11 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door femphie (Bericht 738490)
...wat voor mij belangrijk is, is dat er een officiële onderweg is ;-)

Ik hoop dat ie snel komt. Veel plezier er mee!

femphie 21-11-11 13:30

Ik ook! Merci!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.